AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #41 Skrevet 8. april 2011 Cellulitter er fett, så du har nok fett på kroppen. Fra: http://no.wikipedia.org/wiki/Cellulitter Spørs hva du mener med "alt av fett", men er man disiplinert og motivert kan man gå ned så mye i fettprosent at cellulittene forsvinner. For de fleste er det dog urealistisk å trene så mye og holde seg til et strengt kosthold, men det er absolutt mulig å bli kvitt cellulitter for de som virkelig går inn for det. Tynne og slanke kan også ha cellulitter
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #42 Skrevet 8. april 2011 Cellulitter er fett, så du har nok fett på kroppen. Fra: http://no.wikipedia.org/wiki/Cellulitter Spørs hva du mener med "alt av fett", men er man disiplinert og motivert kan man gå ned så mye i fettprosent at cellulittene forsvinner. For de fleste er det dog urealistisk å trene så mye og holde seg til et strengt kosthold, men det er absolutt mulig å bli kvitt cellulitter for de som virkelig går inn for det. Tynne og slanke kan også ha cellulitter
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #43 Skrevet 8. april 2011 Noen av dere har bestemt dere for at man rett og slett ikke blir kvitt cellulitter og nekter å høre noe annet. Greit nok at dere ønsker å leve i fornektelse, whatever floats your boat. Men det er rett og slett feil. Alle har underhudsfett, ikke bare kvinner. Når det blir en del av det får de fleste kvinner, og noen menn, cellulitter. Hvorfor har fitnessutøvere i konkurranse ikke cellulitter? Fordi de har en veldig lav fettprosent. Jeg nevner dette fordi det er et praktisk eksempel på at cellulitter er fett som kan forsvinne på lik linje med annet fett. Man trenger ikke gå så drastisk til verks som disse utøverne. Så lenge man holder seg under ca. 20% vil cellulitter være en non-issue for de fleste. Essensielt kroppsfett for kvinner ligger på 10-13% og så lenge man holder seg over dette er det ikke noe fare for helsa. Amming, som er nevnt av noen her, har ingenting med cellulitter å gjøre. Man legger på seg noe fett under graviditeten for å kunne ha overskudd til amming etter at barnet er født. Det er ikke slik at kroppen til enhver tid har godt av overflødig fett i tilfelle en skulle amme.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #44 Skrevet 8. april 2011 Tynne og slanke kan også ha cellulitter Tynne og slanke kan også ha for mye kroppsfett (høy fettprosent). Eksempel: Tynn og slapp
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #45 Skrevet 8. april 2011 Tynne og slanke kan også ha cellulitter det er jammen sikkert at vi kan. Jeg fikk sjokk. haha
Rødtoppen86 Skrevet 8. april 2011 #46 Skrevet 8. april 2011 Noen av dere har bestemt dere for at man rett og slett ikke blir kvitt cellulitter og nekter å høre noe annet. Greit nok at dere ønsker å leve i fornektelse, whatever floats your boat. Men det er rett og slett feil. Alle har underhudsfett, ikke bare kvinner. Når det blir en del av det får de fleste kvinner, og noen menn, cellulitter. Hvorfor har fitnessutøvere i konkurranse ikke cellulitter? Fordi de har en veldig lav fettprosent. Jeg nevner dette fordi det er et praktisk eksempel på at cellulitter er fett som kan forsvinne på lik linje med annet fett. Man trenger ikke gå så drastisk til verks som disse utøverne. Så lenge man holder seg under ca. 20% vil cellulitter være en non-issue for de fleste. Essensielt kroppsfett for kvinner ligger på 10-13% og så lenge man holder seg over dette er det ikke noe fare for helsa. Amming, som er nevnt av noen her, har ingenting med cellulitter å gjøre. Man legger på seg noe fett under graviditeten for å kunne ha overskudd til amming etter at barnet er født. Det er ikke slik at kroppen til enhver tid har godt av overflødig fett i tilfelle en skulle amme. En fitnessutøver i on-season har så lite fett og vann i kroppen at der er det nok ikke cellulitter nei, men i off-season kan til og med de ha det, selv om de fortsatt holder en god form. Jeg har sett flere godt trente med lite fett på kroppen som har appelsinhud, og andre med masse fett som ikke har det. Man kan ikke gå rundt med en kropp slik som fitnessutøvere har i on-season. Det er ikke sunt. Når jeg får appelsinhud på underarmene hvis jeg presser huden sammen, så sier det mye, for på mine underarmer er det omtrent ikke fett. Synes man skal forstå at det ikke er alle som blir "kvitt" appelsinhud selv om de har et bra kosthold og en sunn kropp.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #47 Skrevet 8. april 2011 En fitnessutøver i on-season har så lite fett og vann i kroppen at der er det nok ikke cellulitter nei, men i off-season kan til og med de ha det, selv om de fortsatt holder en god form. Jeg har sett flere godt trente med lite fett på kroppen som har appelsinhud, og andre med masse fett som ikke har det. Man kan ikke gå rundt med en kropp slik som fitnessutøvere har i on-season. Det er ikke sunt. Når jeg får appelsinhud på underarmene hvis jeg presser huden sammen, så sier det mye, for på mine underarmer er det omtrent ikke fett. Synes man skal forstå at det ikke er alle som blir "kvitt" appelsinhud selv om de har et bra kosthold og en sunn kropp. Hvor ble det sagt at noen skal gå rundt som fitnessutøvere? Det var kun et eksempel.
Gjest strykebrett Skrevet 8. april 2011 #48 Skrevet 8. april 2011 Vi kvinner har underhudsfett uansett hvor mye vi trener, ellers ville vi sett syke ut (og vært det) Cellulitter er dessverre en del av kvinneligheten vår. Svært få kvinner over 25 slipper unna. Det skal VELDIG mye til for å trene/slanke bort alt underhudsfettet. Dette har vi genetisk som reserver for amming. Kvinnekroppen holder veldig på det. Og bra er det. Cellulitter er det lite å gjøre med, slanke og trente kvinner kan ha like mye cellulitter som en overvektig kvinne. Det er en stor myte at det kan slankes bort. Enig. Jeg har en BMI som tilsier undervektekt og trener mye styrke så jeg er absolutt ikke slapp. Selv om jeg er tynn og har skikkelig sprettrompe så har den litt cellulitt på seg likevel. Det ville sikkert vært mer dersom jeg la på meg, og det hadde kanskje vært mulig å få de helt vekk om jeg hadde begynt å slanke meg, men da hadde jeg ikke sett ut heller. Så da får cellulittene heller bare være
Gjest krystallen Skrevet 10. april 2011 #49 Skrevet 10. april 2011 Men sånn alt i alt så må man forstå det at cellulitter er ikke KUN fett. Det starter med opphopning av giftstoffer som får kroppen til å reagere med tilførsel av vann. Derved fortynnes giftstoffene og kroppen unngår selv-forgiftning. Vevet rundt fettkamrene har en tendens til å herde over tid og da blir det ekstra vannet i huden fanget mer eller mindre permanent. Cellulitter er med andre ord ingen sykdom, men kan være et alvorlig kosmetisk problem for mange. Grunnen til at cellulitter forekommer nesten utelukkende hos kvinner skyldes at strukturen i huden er noe forskjellig fra menn. Etter hvert som kvinner eldes blir det ytre laget av huden (epidermis) gradvis tynnere. Dette tillater celler fra underhuden å flytte seg til det ytre hudlaget. I tillegg blir veggene i vevet mellom fettkamrene i underhuden tynnere. Dette gjør at fettcelle kamrene blir større. Nedbrytingen av eller fortynningen av vevsstrukturene er en viktig bidragsyter til dannelsen av cellulitter. Jeg synes dere snakker en del om bare fett her.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #50 Skrevet 10. april 2011 Men sånn alt i alt så må man forstå det at cellulitter er ikke KUN fett. Det starter med opphopning av giftstoffer som får kroppen til å reagere med tilførsel av vann. Derved fortynnes giftstoffene og kroppen unngår selv-forgiftning. Vevet rundt fettkamrene har en tendens til å herde over tid og da blir det ekstra vannet i huden fanget mer eller mindre permanent. Cellulitter er med andre ord ingen sykdom, men kan være et alvorlig kosmetisk problem for mange. Grunnen til at cellulitter forekommer nesten utelukkende hos kvinner skyldes at strukturen i huden er noe forskjellig fra menn. Etter hvert som kvinner eldes blir det ytre laget av huden (epidermis) gradvis tynnere. Dette tillater celler fra underhuden å flytte seg til det ytre hudlaget. I tillegg blir veggene i vevet mellom fettkamrene i underhuden tynnere. Dette gjør at fettcelle kamrene blir større. Nedbrytingen av eller fortynningen av vevsstrukturene er en viktig bidragsyter til dannelsen av cellulitter. Jeg synes dere snakker en del om bare fett her. Finner ingen seriøse kilder (dvs. vitenskapelige publikasjoner) som sier at cellulitter har noe som helst med giftstoffer å gjøre. Hvor har du fått det fra?
Gjest krystallen Skrevet 10. april 2011 #51 Skrevet 10. april 2011 Hele kroppen vår har alt med giftstoffer å gjøre. Har du økt med giftstoffer i kroppen så vil kroppen faktisk ha vanskelig for å fungerer slik det skal. I underhuden skal det alltid finnes et lag fett. Dette fungerer som polstring, isolasjon og opplagsnæring. Det finnes også vann her. Det er opphopning av avfallstoffer i og rundt fettetcellene i underhuden. Det finnes jo rundt 4 grad av cellulitter. Dette ble lært på hudpleieskolen. Jeg vil heller at du anonym viser meg de vitenskapelige bevisene som sier hva cellulitt er og IKKE er !!! Det vil si direkte fra en lege eller hudpleier eller en forsker for den saks skyld.
MarilynM Skrevet 10. april 2011 #52 Skrevet 10. april 2011 Jeg spiser en blanding av Supermat, Kjernesunn mat og Lavkarbo, trener ca 3 dager i uka, og drikker mye vann. Røyker ikke, drikker ikke, og spiser ALDRI junk/sukker. Har BMI på 24 og en fettprosent på ca 26, og jeg har praktisk talt ingen cellulitter. Er tilsynelatende ikke genetisk velsignet, da kvinnene i min familie har relativt mye, og før jeg la om livsstilen hadde jeg langt mer. Så det går an å ikke være modelltynn uten å ha cellulitter hvis man passer på hvordan man lever..
Gjest Anonym Skrevet 12. april 2011 #53 Skrevet 12. april 2011 Igjen: Jeg har ikke høy fettprosent. http://www.leighpeele.com/body-fat-pictures-and-percentages
Djungelvrål Skrevet 12. april 2011 #54 Skrevet 12. april 2011 Hele kroppen vår har alt med giftstoffer å gjøre. Har du økt med giftstoffer i kroppen så vil kroppen faktisk ha vanskelig for å fungerer slik det skal. I underhuden skal det alltid finnes et lag fett. Dette fungerer som polstring, isolasjon og opplagsnæring. Det finnes også vann her. Det er opphopning av avfallstoffer i og rundt fettetcellene i underhuden. Det finnes jo rundt 4 grad av cellulitter. Dette ble lært på hudpleieskolen. Jeg vil heller at du anonym viser meg de vitenskapelige bevisene som sier hva cellulitt er og IKKE er !!! Det vil si direkte fra en lege eller hudpleier eller en forsker for den saks skyld. Hvis det er avfallstoffer er det jo rart ikke lymfene tar seg av det, slik de gjør med reste av kroppen.
Djungelvrål Skrevet 12. april 2011 #55 Skrevet 12. april 2011 http://www.leighpeele.com/body-fat-pictures-and-percentages Hvordan måler man fettprosenten?
Gjest Tjoms Skrevet 12. april 2011 #56 Skrevet 12. april 2011 Hvis det er avfallstoffer er det jo rart ikke lymfene tar seg av det, slik de gjør med reste av kroppen. Er ikke alle som har lymfer som jobber optimalt.
Gjest krystallen Skrevet 12. april 2011 #57 Skrevet 12. april 2011 Hvis det er avfallstoffer er det jo rart ikke lymfene tar seg av det, slik de gjør med reste av kroppen. Vel det vannet vi drikker fra springen er renset men, det er ikke 100 prosent rent.
Djungelvrål Skrevet 12. april 2011 #58 Skrevet 12. april 2011 Er ikke alle som har lymfer som jobber optimalt. Har 90 prosent av alle kvinner dysfunsjonelle lymfer da?
Miss Independent Skrevet 12. april 2011 #59 Skrevet 12. april 2011 Huff, du er ikke alene med å slite med dette Jeg har trålet nettside for nettside. Siden ikke "gåten" er løst enda, finnes der mange forskjellige kremer, behandlinger som "virker". Kost, trening man skal gjøre. Andre hevder at ingenting hjelper, og at alt er tøv. Det skal visstnok også ha med arv å gjøre. Ikke lett å vite hva man skal gjøre, hvor mange penger man skal bruke på det. Jeg er 23år gammel, men ser ut som en 50 åring bakfra- helt grusomt. Har prøvd kiselsyre nå i to mnd, som var en vitenskaplig undersøkelse med bra resultat for celulitter (nevnt over her), og ser ingen forskjell. Gjør også noen knebøy tre ganger i uken: 12 x 3 repitisjoner. Spurte legen også om råd, og da var det å gi fuktighet til huden, og gå turer i skogen.. ? Min helse er såpass dårlig at jeg ikke kan trene, eller belaste kroppen mye, men kostholdet kan jeg klare å kontrolere. Så holder på å gå ned i vekt også. Det er så mange forskjellige meninger og erfaringer her, at jeg ble ikke klok her heller, desverre. Dette er et stort problem. Jeg hadde likt om alle hadde vært enige om at; Denne kremen funker!! Enkelt og greit! :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå