Gå til innhold

Forbanna celulitter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igjen: Jeg har ikke høy fettprosent.

Gjest SnakeOil
Skrevet

Først må man forså hva cellulitter ER:

Det er fettceller som ligger ujevnt.

Så må man skjønne et par ting til:

Fettceller forsvinner ALDRI om man ikke fettsuger, fettceller blir bare mindre når man slanker seg. En fettcelle vil vokse til den når et vist punkt, så deler den seg, etter en slankekur er fettcellene "tomme" men alltid klare til å vokse igjen om man skulle skeie ut.

Massasje osv kan jevne ut cellulitter midlertidig, det er ikke en varig løsning.

Trenger ikke bety at man er fet fordi man har cellulitter, men det er sant som det er sagt lenger opp i tråden, om man går ned i fettprosent generelt, "forsvinner" celulittene.

Nytter ikke å måle fettprosenten med klype på magen eller på en vekt på sats, fettet distribueres ujevnt på kroppen men forbrennes alltid jevnt. (det er også en av grunnene til at man ikke kan slanke bort en kosemage og kun den).

Fettet forsvinner i lik mengde på hele kroppen når man forbrenner og det siste som er igjen (på kvinner), er fettet på lår, rumpe og mage, frustrerende nok.

Jeg har NULL tro på kremer, laser, aromaterapi, samtaleterapi og all den humbugen som selges for å "hjelpe", det er fettceller vi snakker om og som nevnt forsvinner de ikke om man ikke fjerner de gjennom operasjon eller fettsuging.

Gjest krystallen
Skrevet

Først må man forså hva cellulitter ER:

Det er fettceller som ligger ujevnt.

Så må man skjønne et par ting til:

Fettceller forsvinner ALDRI om man ikke fettsuger, fettceller blir bare mindre når man slanker seg. En fettcelle vil vokse til den når et vist punkt, så deler den seg, etter en slankekur er fettcellene "tomme" men alltid klare til å vokse igjen om man skulle skeie ut.

Massasje osv kan jevne ut cellulitter midlertidig, det er ikke en varig løsning.

Trenger ikke bety at man er fet fordi man har cellulitter, men det er sant som det er sagt lenger opp i tråden, om man går ned i fettprosent generelt, "forsvinner" celulittene.

Nytter ikke å måle fettprosenten med klype på magen eller på en vekt på sats, fettet distribueres ujevnt på kroppen men forbrennes alltid jevnt. (det er også en av grunnene til at man ikke kan slanke bort en kosemage og kun den).

Fettet forsvinner i lik mengde på hele kroppen når man forbrenner og det siste som er igjen (på kvinner), er fettet på lår, rumpe og mage, frustrerende nok.

Jeg har NULL tro på kremer, laser, aromaterapi, samtaleterapi og all den humbugen som selges for å "hjelpe", det er fettceller vi snakker om og som nevnt forsvinner de ikke om man ikke fjerner de gjennom operasjon eller fettsuging.

Jeg er noe uenig. Jeg kuttet ut snop, potetgull og det der og inntok vanndrivende tabletter samtidig som jeg økte sirkulasjonen på området. De forsvant ganske så godt !

Trur alt varierer fra person til person. Ikke alle er like.

Gjest SnakeOil
Skrevet

Jeg er noe uenig. Jeg kuttet ut snop, potetgull og det der og inntok vanndrivende tabletter samtidig som jeg økte sirkulasjonen på området. De forsvant ganske så godt !

Trur alt varierer fra person til person. Ikke alle er like.

Joda :) Det du gjorde når du gjorde dette, var at du redusere din fettprosent, cellulittene "forsvant", fettcelle-djevlene som vises som cellulitter når de er "fulle" er der enda, men så lenge du klarer å holde på livsstilen, vil de ikke vises.

Gratulerer forresten :)

Gjest krystallen
Skrevet (endret)

Akkurat og det er jo poenget å redusere eller skjule, for egentlig så vil vi alltid ha noe appelsinhud uansett. Det å bli helt kvitt det er nok umulig.

Hva hjelper IKKE mot Cellulitter?

Det kryr av gode råd for å bekjempe cellulitter. I ukebladenes spørrespalter og uttallige slanke- og skjønnhetsfora på internett stiller mengder av kvinner det samme spørsmålet og forståsegpåere, trenings- og skjønnhetseksperter mangler ikke svar.

De fleste svarene har det til felles at de ikke hjelper:

* Skrubbing med hampvott: Virker ikke! - Skrubbingen fjerner døde hudceller, men ikke cellulitter.

* Drikke masse vann: Virker ikke! - Cellulitter består i hovedsak av fett og forsvinner ikke ved å drikke mye vann selv on vann er viktig for å hjelpe kroppen med å kvitte seg med avfallsstoffer.

* Hard trening: Virker ikke! - Økt muskelaktivitet i vevet hvor cellulitter sitter hjelper ikke fordi fettvevet ligger utenfor musklene. Det er altså ikke mengden av muskler som er avgjørende.

* Slanking: Virker ikke! – Du kan ikke slanke vekk cellulitter fordi de har med hudstrukturen å gjøre. Du finner derfor cellulitter både på magre, overvektige og normalvektige personer.

* Massasje: Virker ikke! - Nyere forskning viser at overdreven bearbeiding av huden kan svekke hudens underliggende lag og dermed gjøre cellulitter mer synlig.

* Fettsuging: Virker ikke! - Fjerner fett, men ikke cellulitter!

Hva hjelper mot cellulitter?

Det finnes imidlertid èn forskningsrapport som kosmetikkbransjen betrakter som pålitelig og det er et omfattende pilotstudium utført av Max-Planck Institute i 1998 basert på medisinsk og kosmetisk behandling av cellulitter. Totalt ble 963 kundekort undersøkt fra 98 forskjellige kosmetikk institutter, ikke-medisinske og medisinske praktiserende, der man hadde prøvd behandling for å øke lymfedrenasjen og sirkulasjonen med forskjellige mekaniske apparater og preparater; massasje med vakumpumpe, kombinert kosmetisk kompressterapi (kroppsinnpakning), mekanisk lymfedrenasje etc.

I ca. 90% av de dokumenterte tilfellene var det en tilfredsstillende forbedring av synlige symptomer, et synspunkt delt av både legene og pasient. I tillegg kunne man se en betydelig reduksjon av omkrets forskjellige steder på kroppen: 6,5% på lårene, 5.4% på hoften, 6.6% på magen og 5.9% på rumpen.

Forskerne mener at alderen når man begynner å behandle cellulitter er avgjørende for resultatet. Desto tidligere man starter, desto bedre resultater. Så det hjelper ikke å vente til problemet har oppstått, begynn å forebygg med en gang!

Det som også er sikkert er at man må angripe problemet fra flere hold. Som undersøkelsen over viser er en god blod- og lymfegjennomstrømning i underhuden med på å holde Cellulitter borte. Det krever imidlertid iherdig innsats fra deg selv. For å opprettholde effekten er det nemlig nødvendig å behandle det hele tiden, hele året.

Endermologi

Endermologi er en spesiell dyp bindevevsmassasje som også har god effekt på hud og fettvev. Endermologi utføres med et apparat utviklet av LPG i Frankrike og metoden gir huden en spenstigere og jevnere overflate. LPG-Endermologi egner seg for slapp og ujevn hud, på "appelsinhud" eller cellulitter. Metoden kan også brukes etter plastisk kirurgi som for eksempel fettsuging og på arr. Brukt etter operasjoner påskyndes tilhelingen og bedres blodsirkulasjonen. Behandlingen legges opp individuelt etter en konsultasjon. Det kreves et visst "vedlikehold" for å få et permanent resultat.

Vitenskapelige undersøkelser viser også at dersom bindevevet har for lite kiselsyre (silisiumdioksid) blir det uelastisk og ustabilt. Dermed kan det lett oppstå cellulitter. Det anbefales å drikke vannfortynnet gel av kiselsyre (kan kjøpes i helsekost) daglig i tre måneder. Dette kan gjentas en eller to ganger i året.

Måtte rette på innlegget litt for jeg er til tider dårlig på å forklare ting.

Endret av krystallen
  • Liker 1
Gjest krystallen
Skrevet

Takk btw men, så fikk jeg en unge hehe og da var de på sin plass igjen :P Men, de er bedre etter at jeg inntok vanndrivende tabletter og så har jeg begynt å trene igjen så jeg er fornøyd.

AnonymBruker
Skrevet

* Hard trening: Virker ikke! - Økt muskelaktivitet i vevet hvor cellulitter sitter hjelper ikke fordi fettvevet ligger utenfor musklene. Det er altså ikke mengden av muskler som er avgjørende.

* Slanking: Virker ikke! – Du kan ikke slanke vekk cellulitter fordi de har med hudstrukturen å gjøre. Du finner derfor cellulitter både på magre, overvektige og normalvektige personer.

Det er sagt allerede i tråden, men det trengs tydeligvis å sies igjen. Cellulitter er fett og ved å brenne fett vil cellulittene forsvinne.

AnonymBruker
Skrevet

If you decide that you want to try to reduce the amount of cellulite you have, the best thing to do is to decrease excess body fat. If you think — and your doctor agrees — that you are overweight, eat fewer calories and exercise more. Experts agree that an exercise routine that combines aerobic exercise with strength training is the best weapon against cellulite. In the meantime, if you want to conceal your cellulite, try using a self-tanning product. Cellulite tends to be a little bit less noticeable on darker skin.

http://kidshealth.org/teen/your_body/beautiful/cellulite.html

Skrevet

Hei hei

Har ikke lest gjennom tråden, så om dette blir en dobbeltpost så får det bare være :P

Jeg kjøpte en krem mot appelsinhud hos Yves Rocher. Den kostet bare litt over hundrelappen og fungerer! Smører på rumpe og lår morgen og kveld - etter en ukes tid så jeg at det begynte å skje noe.. Etter to uker var det tydelig forskjell!

Skal ikke påstå at den fungerer for alle, men den er genial for mine appelsiner hvertfall :)

*Henriette*

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at man får celulitter etter man har fått barn?

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei

Har ikke lest gjennom tråden, så om dette blir en dobbeltpost så får det bare være :P

Jeg kjøpte en krem mot appelsinhud hos Yves Rocher. Den kostet bare litt over hundrelappen og fungerer! Smører på rumpe og lår morgen og kveld - etter en ukes tid så jeg at det begynte å skje noe.. Etter to uker var det tydelig forskjell!

Skal ikke påstå at den fungerer for alle, men den er genial for mine appelsiner hvertfall :)

*Henriette*

hva heter kremen? :D

AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at man får celulitter etter man har fått barn?

Hormones also help out with the storage of fat along with the body's metabolism in the subcutaneous fat layer.

Hormonal factors such as estrogen and folliculine also play a role in cellulite formation. Cellulite is for the most part found in women during their hormonal changes such as puberty, pregnancy, and menopause and also whilst taking birth control pills. A woman's hormones are usually responsible for the regulation of their blood flow, fat, connective tissue and lymphatic drainage.

Kremen "funker" fordi hun tilfører fuktighet til huden, da jevner den seg ut, det er ikke cellulittene som blir mindre.

Creams which contain antioxidants and anti-inflammatories are more effective when treating cellulite as they stimulate the flow of blood. The areas which are affected by cellulite are usually dry and damaged therefore needing additional moisture, increased blood supply and protection. The appearance of cellulite can be reduced temporarily by increasing moisture to the affected area. It needs to be remembered cellulite needs to be treated from the inside as well as the outside.

Se også http://www.managecellulite.com/

Gjest Tjoms
Skrevet

Kutt UT sukker, hvete, raske karbohydrater generellt, lag mat fra bunn, spis mye fersk grønt (grønnsaker, ikke frukt), drikk mye vann, og tren. Det finnes også behandlinger du kan ta som sammen med kosthold skal være veldig effektivt. Jeg brukte samme apparat for lymfedrenasje (svært effektivt), og de har eget program som kun behandler cellulitter.

Og for guds skyld, røyk og alkohol er selvsagt nei nei ;)

Skrevet

Ja, det finnes en kur for cellulitter! Trening og strengt kosthold. Går du ned i fettmasse vil cellulittene forsvinne, spørsmålet er hvor mye arbeid du er villig å legge for å få det til.

Vi kvinner har underhudsfett uansett hvor mye vi trener, ellers ville vi sett syke ut (og vært det) Cellulitter er dessverre en del av kvinneligheten vår. Svært få kvinner over 25 slipper unna. Det skal VELDIG mye til for å trene/slanke bort alt underhudsfettet. Dette har vi genetisk som reserver for amming. Kvinnekroppen holder veldig på det. Og bra er det. Cellulitter er det lite å gjøre med, slanke og trente kvinner kan ha like mye cellulitter som en overvektig kvinne. Det er en stor myte at det kan slankes bort.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Kutt UT sukker, hvete, raske karbohydrater generellt, lag mat fra bunn, spis mye fersk grønt (grønnsaker, ikke frukt), drikk mye vann, og tren. Det finnes også behandlinger du kan ta som sammen med kosthold skal være veldig effektivt. Jeg brukte samme apparat for lymfedrenasje (svært effektivt), og de har eget program som kun behandler cellulitter.

Jeg har levd sunnere nå i 3 mnd og gått ned 4 kg, har like mye cellulitter. Tror ikke noe på deg!

Gjest krystallen
Skrevet

Med andre ord bare slutte å leve haha neida :P Det høres bra ut dette.

Skrevet

Vi kvinner har underhudsfett uansett hvor mye vi trener, ellers ville vi sett syke ut (og vært det) Cellulitter er dessverre en del av kvinneligheten vår. Svært få kvinner over 25 slipper unna. Det skal VELDIG mye til for å trene/slanke bort alt underhudsfettet. Dette har vi genetisk som reserver for amming. Kvinnekroppen holder veldig på det. Og bra er det. Cellulitter er det lite å gjøre med, slanke og trente kvinner kan ha like mye cellulitter som en overvektig kvinne. Det er en stor myte at det kan slankes bort.

:Nikke:

Takk for tips, da har jeg bestilt den. :fnise:

Gjest Tjoms
Skrevet

Med andre ord bare slutte å leve haha neida :P Det høres bra ut dette.

Ja gud forby et liv uten å kaste søppel i kroppen, hvordan skal vi da være lykkelige? ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...