Gjest knutsen Skrevet 5. april 2011 #1 Skrevet 5. april 2011 For 2 år siden fikk jeg en liten hvit, hard prikk i venstre øyekrok, den vokste litt, imens det også kom en liten på høyre øyekrok. Legen sa jeg måtte bare vente og se om det gikk vekk. I Desember hadde jeg knept den største som en kvise hver dag i et par uker, og plutselig "datt" den av! Jeg var sykt lettet, men har jo den lille igjen, og den er så inni øyekroken at jeg ikke får tak i den med fingrene uten å stikke meg selv i øyet. Har begynt å klemme den med pinsett men det hjelper ikke helt ennå. Hva er disse greiene? Andre tips til å få den bort? Legen sa at jeg ikke burde gå til hudlege og få den fjernet, for arret kunne bli styggere enn prikken. Men det er flaut å gå med den prikken, ser ut som jeg ikke har vaska meg skikkelig før jeg gikk ut døra.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #3 Skrevet 5. april 2011 Høres ut som en milie ja. De må gjerne tas med en kanyle som lager en utgangsport. Anbefaller ikke å gjøre det selv, spesielt ikke i nærheten av øyet. Det er helt vanlig, særlig rundt øynene hvor vi har tynn hud.
Gjest Eurodice Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 (endret) Kanskje det er milier? Prøv en hudpleier Nå lærte jeg noe nytt. Kaller disse talgklumper, jeg. Jeg har noen av og til, stikker hull på huden med en nål og trykker dem ut. Men jeg ville ikke gjort dette i nærheten av øyet. Jeg har ingen arr. Edit: tilføyelse Endret 5. april 2011 av Belladonna
sophiaM Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 (endret) Åherregud, måtte lese overskriften flere ganger før jeg skjønte at det ikke sto "Hvit, hard pikk på huden nesten i øyekroken.. x) Er litt trøtt i dag forstår jeg Endret 5. april 2011 av sophiaM
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #7 Skrevet 5. april 2011 Ta den på samme måte som en kvise. Få skikkelig godt tak og trykk HARDT til sånn at du får tårer i øynene. Deg gjør jeg, og jeg også får rundt øynene. Den spretter ut som en kvise men du må ta mye hardere i da. Ingen arr. Og jeg ville heller ha hatt et pittelite arr som ble omtrent usynlig etterhvert, enn å gå rundt med en soveperle i øyekroken hele tiden. Bare ta den bort du ts, det går nok bra skal du se, så komme du heller til å angre på at du ikke har tatt den bort før
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2011 #8 Skrevet 5. april 2011 høres ut som det er en milie ja. Grunnen til at den ikke "bare" kan klemmes ut er fordi de ikke har en utførselskanal som kviser har. Derfor anbefales det å bruke kanyle eller at du oppsøker en hudterapeut for å få hjelp til det =) Når de er små og "går i ett" med huden er det vanskeligere å få dem ut, derfor kan det være lurt å la dem "vokse" litt før du evt oppsøker hudterapeut eller prøver å få dem ut selv. Lykke til =)
Aftensol Skrevet 6. april 2011 #9 Skrevet 6. april 2011 Jeg har tatt en sikkerhetsnål eller synål og stukket hull og klemt de ut jeg.. Har tatt noen sånn på meg selv, og noen på samboer.. (Men jeg desinfiserte de først.. ) 1
Jill Skrevet 6. april 2011 #10 Skrevet 6. april 2011 Som flere andre sier så prøv å lage et hull med en kanyle eller nål, for så å presse den ut. Hudpleiere gjør dette, men om de er for tett på øyet så vil de ofte ikke ta de. Dette for å unngå skader på øyet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå