Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 4 voksne som skal til Mallorca på langweekend i slutten av april. ikke badeferie altså!

Hva bør vi se, hvor bør vi spise og hva bør vi oppleve?

Har noen av dere litt sånn utenom-turiststeder-tips?

Vi skal bo i Palma og har tenkt å ha leiebil en dag eller to.

Og vi er to par i slutten av 30-åra. Er glad i kultur og god mat/drikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Biltur til Valldemossa og nord/vest kysten videre opp til Soller.

Perlefabrikken i Manacor.

Gamlebyen i Palma

Den flotte katedralen i Palma

Skrevet

Dra f.eks. til klosteret i Lluc og spis lunch på Sa Fonda (restauranter ligger i selve klosteret). Lokal majorkinsk mat! Om dere kjører fra Palma velg Ma-13 til Inca og deretter Ma-2139 til Lluc. Kommer dere fra Soller kjører dere Ma-10 retning Pollenca. Klosteret og omgivelsene er også flotte, så det er verdt en tur!

Når dere spiser lunch på Mallorca så er det smart å velge steder hvor de har menu del dia (dagens meny). Man kan stort sett velge mellom to forskjellige hovedretter og får en treretters for rundt 10 euro., en karaffel lokal vin og vann er inkludert i prisen. Dagens meny pleier kun å stå på spansk ettersom det er spanjoler selv som (i lunchpausen sin) velger denne. Spesielt på lokale småsteder (utenom turiststedene) er det hyggelig å sitte blant lokale arbeidere som spiser lunchen sin på den lokale cafeen/restauranten.

Interessert i vin?: På Mallorca finnes det flere lokale vinhus - jeg like Jose L. Ferrer. På vingården kan dere få omvisning, smake og kjøpe. Rosevinen (rosado) har jeg nettopp smakt og den er god!!

Vil dere spise virkelig god tapas anbefaler jeg La Bovedasom ligger i La Lonja (gamlebyen) i Palma. Lenken her er bare på spansk, men skroll deg litt ned så ser du bilder og kart. Veldig populært så jeg anbefaler å bestille bord. Alt du får servert her er DIGG og det er ikke dyrt heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...