Gå til innhold

Niste gjennom sikkerhetskontrollen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart ut og reise og tenkte jeg skulle ta med noen knekkebrød med pålegg (gulost/brunost). Sist gang ble jeg fratatt skyren som jeg hadde tenkt å spise, jeg regner med at knekkebrød går bra? Hvordan er det meg frukt? Jeg orker ikke tanken på den maten man kan kjøpe på flyet eller flyplassen der vi skal mellomlande, og det er jo kjekt å få i seg noe i løpet av dagen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg ble fratatt yoghurt med müsli, brødskive (ikke prøvd knekkebrød) og et modent eple (det var ganske mykt, så kanskje likegreit jeg ikke spiste det)... Jeg vet ikke hvordan det er med annen frukt og knekkebrød.

Skrevet

Hm, det lover ikke godt. Det er vel eple som er den mest aktuelle frukten å ta med for min del.

AnonymBruker
Skrevet

Flytende mat som yoghurt/skyr kan du ikke ta med, men jeg har aldri blitt fratatt brødskiver.

Gjest Heloise
Skrevet

Mat og drikke blir ikke akseptert igjennom sikkerhetskontrollen.

Spis opp før du går igjennom eller kjøp på andre siden når du kommer igjennom kontrollen :)

Skrevet

Er vel ikke tillat å ta med mat gjennom sikkerthetskontrollen og strengt tatt egentlig ikke inn på fly heller.

Hvilke flyplass skal du mellomlande på?

Gjest Heloise
Skrevet

Er vel ikke tillat å ta med mat gjennom sikkerthetskontrollen og strengt tatt egentlig ikke inn på fly heller.

Hvilke flyplass skal du mellomlande på?

Inn på fly kan man ha med mat. Det har jeg hver gang jeg flyr, men det er da kjøpt etter sikkerheltskontrollen i hallen før man kommer til gatene.

• Liker 1
Skrevet

Problemet er at de ikke selger knekkebrød på flyplassen (så vidt jeg vet) i alle fall ikke på den flyplassen vi skal mellomlande. Jeg liker ikke fastfood og er heller ikke noe begeistret for ferdigsmurte baguetter/smørbrød (spesielt ikke så tidlig på morgenen) så det er lite å få kjøpt som jeg greier å få i meg :sjenert:

Vi skal mellomlande i Brussel, og så videre innen EU.

Ja, inn på flyet har vi ofte med mat, det er vel sikkerhetskontrollen som er problemet. Mulig jeg kan få kjøpt et eple på flyplassen.

Gjest navnelapp
Skrevet

Dette varierer med humør og dagsform frå sikkerheitsvakt til sikkerheitsvakt. Hos nokre vakter vert brødskiver inndregne, men eg har reist frå Bardufoss med fire liter blåbær (ferske) og ein isboks full av sjokoladekake, og det gjekk heilt fint. Det er ingen grunn til at brødskiver vert inndregne. Det er ikkje flytande, sjølvsagt. At ein moody og inkompetent vaktperson kan finne på å inndra det heilt tilfeldig kan skje.

Gjest Heloise
Skrevet

De har mye godt å velge mellom på flyplassen i Brüssel, så om du skal være der litt tror jeg du finner noe som er bedre enn knekkebrød, eple og alt det andre du ikke liker ;)

Skrevet

Ok, da tror jeg at jeg satser på å ta med litt mat, og så får jeg håpe på det beste :)

Hehe, jeg har prøvd å finne noe å spise i Brüssel uten hell før. Det er nok mye godt der, men det er så lite jeg orker når jeg reiser (og har døgnet siden flyet går tidlig) :gjeiper: Jeg er ikke like kresen til vanlig altså(men foretrekker sunn mat).

Gjest Heloise
Skrevet

Hmm Vet ikke helt hvilken terminal du flyr ifra, men hvis det er samme som jeg har brukt til England flere ganger, så har de en sånn fin liten mat-court i annen etg. hvor jeg fant mye forskjellig. De har frukt der også, og masse forskjellige drikkevarer og smoothies :) Jeg hater å spirse tungt selv når jeg reiser, er stort sett i koma fra jeg står opp til jeg våkner dagen etter ankomst, så jeg skjønner hva du mener :)

Skrevet

Smoothie hørtes jo ikke så dumt ut egentlig, det skal jeg jammen se etter, takk for tipset :) Resten av de jeg reiser med har pleid å kjøpe pizza eller hamburger og det orker jeg i alle fall ikke. En gang prøvde jeg meg på en frappé og det gjør jeg nok ikke igjen med det første.

Skrevet

Mamma var så lur at hun tok med frossent jordbærsyltetøy i håndbagasjen. Hun tenkte jo at det måtte gå bra, siden det var frossent. Eneste problemet var at det hadde begynt å tine innen hun kom på flyplassen... :fnise: Heldigvis møtte hun på en forståelsesfull vekter som lot en middelaldrende, forvirret og stresset dame få lov til å ha med seg syltetøyet til datteren sin. :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...