Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2003 #1 Skrevet 2. november 2003 Ble litt inspirert av denne tråden nedenfor. Jeg har brunrødt hår, med masse varianter av lyse hightlights, det er ganske lyst i luggen foran feks. Er ganske lys med knallmørkeblå øyne. Hvilke farger er fine til meg?? Takk for svar -Tanya
Cita Skrevet 3. november 2003 #2 Skrevet 3. november 2003 Farger som passer til blå øyne er farger med Orangetoner i seg. For og fremheve øyenfagen, bør man tenke "komplementær-farger" Ikke nødvendigvis helt Orange men, f.eks brun med et snev av Orange. Ellers så pleier jeg og anbefale å følge fargen på klærne....lekkert når øyeskyggen f.eks tar opp fargen på en topp, skjerf, jakke, osv...
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2003 #3 Skrevet 3. november 2003 Takk for svar! Jeg har fått høre at man aldri må finne på å matche øyeskygge til topp jeg! Men det kommer vel litt ann på. -Tanya
Cita Skrevet 5. november 2003 #4 Skrevet 5. november 2003 Takk for svar! Jeg har fått høre at man aldri må finne på å matche øyeskygge til topp jeg! Men det kommer vel litt ann på. -Tanya I "gamle dager" så skulle de med blå øyne ha blå øyeskygge, grønne øyne grønn øyeskygge, brune øyne brun øyeskygge..... Et enkelt tanke-eksperiment : Heng et grønt eple på en grønn vegg. Heng et grønt eple på en lilla vegg Hvilket av eplene vil syntes ??? Fargelære gjelder overalt faktisk. Være seg det er make up, klær, interiør, eksteriør osv osv... Når vi velger klær, så vil vi jo ha farger som matcher eller fremhever hverandre ?? Velger vi farger osv i stuen vår, så liker vi at gardiner, tapet, puter og annet "stash" matcher. Enten komplementærfarger eller Ton i ton ?? Vi kan selvsagt kombinere farger for og oppnå en spesifik virkning, på tvers av all "fargeteorier" men da bør man likevel kunne litt om farger. Jeg tør å påstå at den som fortalte deg at du aldri skulle matche make upen din med klærne dine tar feil. Du er ikke nødt å ta hensyn til klærne, men det vil garantert gi deg en "roligere" virkning, da make up helst skal kun virke fremhevende... aldri overlesset og "sminket" En annen feil mange ofte gjør, er å ikke tenke fargekombinasjon på lipstic og rouge. Her er det mye krasj ute å går :o Kanskje en kald lipstick i rosatoner, og en varm rouge i gultoner.... ikke særlig flatterende. Er du riktig uheldig med fargevalget så kan faktisk tennene dine se "gulere" ut, med feil lipstic farge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå