Gå til innhold

Problemer med å spise næringsrikt - Herbalife?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 9 måneder i en mammadalt-periode og synes det er veldig vanskelig å ta seg tid og ork til å spise sunt og variert. Siden fødselen har jeg gått innom flere "faser" innen matveien. Fra å bare spise sjokolade til å spise sunt, til å spise MASSE, til å bare spise junk og nå har jeg så og si mistet matlyst på ALT og når jeg først spiser så blir det noe "godt og kjapt".. Boller, big bite, pølse.. Ja, rett og slett drittmat.

Blir kjempedeprimert av å se meg selv i speilet, og er selvfølgelig uopplagt og sliten. VET at jeg må gjøre noe NÅ, men jeg EIER ikke matlyst og får meg ikke til å spise brød, frokostblanding, knekkebrød.. Løsningen er å drikke vann og gå ut og kjøpe meg et eller annet drit. Har vært igjennom sååå mange forsøk på å spise sunt og kalorifattig, men det ender kun i nederlag på nederlag. Matlaging på dagtid for meg = grining, og da velger jeg heller å gå ut å kjøpe meg noe.

Det er lett å si "det er jo bare å.." "det er jo bare å..", men nei, for meg er det ikke "bare å" akkurat nå.

Har prøvd lavkarbo og var veldig motivert og flink, men endte på sykehus med gallesteinsanfall pga alt fettet 2 ganger..

Så er jeg da blitt informert om Herbalife. Er skeptisk til pulverkurer, men det er ikke et rent slankeprodukt heller. Poenget for meg er vel at det inneholder all næring man trenger OG er utrolig enkelt. Liker smaken og får metthetsfølelse, så hvorfor ikke? Planen er da å melde meg på en vektgruppe hvor man scanner kroppen (vekt, BMI, fettprosent, muskelmasse osv) en gang i uka for å få oppfølging, og fortsette å spise vanlig middag. Er generelt flink på middag, lager sunne ting fra bunn. Lettere når mann og barn også skal ha mat, og kan kose meg med matlaging imens mannen passer på barnet.

Men.. Er det noen vits i? Er jo skeptisk, men føler liksom jeg ikke har noen annen utvei. Vil gjerne ha innspill fra folk som har prøvd det samme, både negative og positive erfaringer. Dog ikke fra de som kun drakk shakes i en måned, gikk ned 10 kg og hoppet rett på dritt-mat igjen og klager på at de gikk opp det dobbelte. Det blir litt feil, da det sier seg selv at det ikke funker :) (ikke meningen å tråkke noen på tærne, been there)

Håper jo på at vektnedgang og en bedre løsning vil gi meg motivasjon til å spise ordentlig etter hvert, og at jeg kan fortsette å spise sunt den dagen jeg evt når målet mitt.

Kan nevne at jeg er overvektig - 168 cm høy og 84 kg :( Ang trening så holder jeg på med hest og triller litt turer (noe som er litt vanskelig for tida da mini blir lei etter 15 minutter, men det er nok bare en fase)

Ønsker ikke svar som "PULVER ER DRIT UANSETT, DU GÅR BARE OPP IGJEN", da dette handler om at jeg rett og slett trenger en endring som motiverer og funker for meg akkurat nå. Kan ikke fortsette som dette. Reflekterte for-og-imot-svar er det jeg ser etter, som ikke dømmer eller rakker ned :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte Herbalife mye på videregående fordi jeg var skikkelig matlei om morgenen. Jeg spiste ingenting før lunsj på skolen halv tolv og var veldig daff...

Jeg brukte det for å få mer energi og gå opp i vekt, var veldig undervektig, men har i senere tid også brukt det for å gå ned. Det er det jeg føler er så bra med produktet.

Syns du skal prøve det :) Og bare en anbefaling, den smaker titusen ganger bedre om du tar det i melk enn i vann... Kjør en shake til frokost og lunsj, spis en lett middag og et lett kveldsmåltid. ett knekke brød med noe godt pålegg :)

Av smakene liker jeg personlig jordbær best. Syns ikke den med sjokolade smak er så innmari god, syns smaken blir litt vel kunstig

Skrevet

Takk for svar! Kan også gå helt til lunsj uten å spise :\ Lager med lettmelk og har den med sjokolade nå, skal eventuelt kjøpe coockies and cream og jordbær i dag etter blodsukkerkurset om jeg føler meg overbevist.

Går du ned noe og merker du noe på energinivået?

Skrevet

Jeg gikk ned noe ja, men merket mest på enerinivået :) Var det som hjalp meg til å komme på rett vei i mat og trening, ingen energi ingen motivasjon!

AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med legen din om dette? Jeg brukte Herbalife en periode, men fikk beskjed av legen min om å slutte umiddelbart, siden kostholdsplanen jeg hadde fått anbefalt av selgeren var helseskadelig næringsfattig. Det inneholdt ca 1100 kcal daglig, noe som er ca 1500 mindre enn jeg burde hatt i meg siden jeg trente en del. Her er det jo selgeren, og ikke produktet, som var problemet, men jeg anbefaler deg å snakke med en lege om dette - selgerne har ikke nødvendigvis så mye peiling som de gir uttrykk for!

Skrevet

Nei, har ikke snakket med lege enda, men skal på blodsukkerkurs og ernæringskurs i kveld, med folk som kan dette :) det er venninna mi som selger meg, så hun er ikke veileder noe mer enn en person jeg sender melding når jeg holder på å spise sjokolade! :)

Kan ta det opp med legen neste gang jeg er der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...