Bankai L Skrevet 4. april 2011 #1 Del Skrevet 4. april 2011 Eg forstår ikkje dette. Det eneste en jente oppnår med å gjøre det med meg er å få meg i dårlig humør og eg blir egentlig veldig skuffet. Mister helt lysten til å ta kontakt med hun og det ender jo med at eg ikkje gidder heller. Har dere damer noen gang opplevd at en mann har sakt ifra om dette og at det er ødeleggende for han?. Vurderer veldig sterkt å si ifra for eg vil jo at det skal skje noe med denne damen, men når hun er sån så ødelegger det helt stemmningen for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #2 Del Skrevet 4. april 2011 Noen ganger tror jeg at man tolker reservasjon som "hard to get". Kanskje man er usikker, kanskje man er redd for å virke overivrig, kanskje har man diverse erfaringer - det kan være mange grunner til at en person tilsynelatende virker "hard to get". Jeg har minst tre ganger blitt beilet til av menn, og holdt meg selv tilbake, av flere årsaker. Idet jeg har kommet på banen og vist interesse selv, har de plutselig forsvunnet. Så meget mulig vil jeg være "hard to get" neste gang, gitt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 4. april 2011 #3 Del Skrevet 4. april 2011 En mulighet kan være at hun ikke spiller hard to get, men er uinteressert i deg. Der er nok av fisk i havet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bankai L Skrevet 4. april 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 4. april 2011 En mulighet kan være at hun ikke spiller hard to get, men er uinteressert i deg. Der er nok av fisk i havet. Det er jo selvfølgelig mulig, men eg er ganske sikker på at hun er interrisert. Iallefall med de signalene eg har fått fra før. Hvis det er utgangspunktet, hvorfor spiller en hard to get? Altså ka tenker man å oppnå med dette. Er tanken at den andre da vil gjøre mer for å ta kontakt og vise at en bryr seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bankai L Skrevet 4. april 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Noen ganger tror jeg at man tolker reservasjon som "hard to get". Kanskje man er usikker, kanskje man er redd for å virke overivrig, kanskje har man diverse erfaringer - det kan være mange grunner til at en person tilsynelatende virker "hard to get". Jeg har minst tre ganger blitt beilet til av menn, og holdt meg selv tilbake, av flere årsaker. Idet jeg har kommet på banen og vist interesse selv, har de plutselig forsvunnet. Så meget mulig vil jeg være "hard to get" neste gang, gitt. Hvis en først skal være hard to get så kan man prøve å gjøre det på en diskre måte. Eg liker virkelig ikkje et sånne spill. Eg begynner å tenke at personen er umoden og dårlig på kommunikasjon. Det er rett og slett en veldig feig måte å fremprovosere en reaksjon på etter min mening. Endret 4. april 2011 av Bankai L 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne_21 Skrevet 4. april 2011 #6 Del Skrevet 4. april 2011 Har dere damer noen gang opplevd at en mann har sakt ifra om dette og at det er ødeleggende for han?. HElt enig med deg i at HTG er kjipt; begge veier. En ting jeg kan si om dette er at ja, jeg har opplevd at en kis har sagt fra om dette. Det som dessverre ikke var helt treffende i dette tilfellet var at jeg faktisk ikke spilte HTG, jeg ble bare oppfattet slik, fordi jeg faktisk ikke var interessert, men bare hadde lyst til å være venner med han. : / Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bankai L Skrevet 4. april 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Takk skal du ha! , eg skal nokk klare å finne ut om hun er interresert før eg tar det opp isåfall. Endret 4. april 2011 av Bankai L Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaDust Skrevet 5. april 2011 #8 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg blir ofte tolket som HTG selvom jeg ikke er det. Dette fordi jeg er sjenert og fordi jeg ofte føler at jeg maser om jeg er den som tar kontakt først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkpink Skrevet 5. april 2011 #9 Del Skrevet 5. april 2011 Å spille "hard to get" er kanskje pirrende for noen damer, men jeg mener dette er noe som er skapt av alle disse dating strategiene som skal gjøre att mannen jager damen. Dropp disse damenen, og sats heller på de som viser at de liker deg. "hard to get" er litt for dumt, hvordan skal vi da vite om parten er interessert? Sats på damene som ikke gidder dette dating-hysteri-opplegget og ta de som viser at de er interessert, da slipper du så mye forvirring :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 5. april 2011 #10 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg syns heller ikke det er noe poeng i å spille hard to get, men jeg opplever det som om det er et uutalt ønske fra gutter/menn at kvinner ikke skal vise for mye interesse, ikke si at de er interesserte og ikke ta initiativ og kontakt (fordi dette ødelegger jakten for ham??? ). I forsøk på å opptre etter dette "kravet" kan vel ei jente fort virke hard to get? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. april 2011 #11 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg syns heller ikke det er noe poeng i å spille hard to get, men jeg opplever det som om det er et uutalt ønske fra gutter/menn at kvinner ikke skal vise for mye interesse, ikke si at de er interesserte og ikke ta initiativ og kontakt (fordi dette ødelegger jakten for ham??? ). I forsøk på å opptre etter dette "kravet" kan vel ei jente fort virke hard to get? Så du tenker at dette er noe menn har funnet på? Og menn tenker at dette er noe kvinner har funnet på. Er det mye rart at det må gå galt da liksom Men det man skal legge merke til er forskjellen på det å vise interesse og det å prøve å sjekke opp aktivt (jakte). At ei dame viser normal interesse tror jeg faktisk alle menn vil sette pris på. Det er dessuten helt nødvendig. Men at ei dame prøver å sjekke opp aktivt selv, det blir nok ikke like godt mottatt av alle menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 5. april 2011 #12 Del Skrevet 5. april 2011 Så du tenker at dette er noe menn har funnet på? Og menn tenker at dette er noe kvinner har funnet på. Er det mye rart at det må gå galt da liksom Først svarer du at teorien jeg presenterer er bare tull - også bekrefter du den med følgende: Men at ei dame prøver å sjekke opp aktivt selv, det blir nok ikke like godt mottatt av alle menn. I rest my case Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. april 2011 #13 Del Skrevet 5. april 2011 Først svarer du at teorien jeg presenterer er bare tull - også bekrefter du den med følgende: I rest my case For det første så påsto jeg ikke at teorien din er bare tull. Jeg pekte derimot på hvor ulikt kvinner og menn tydeligvis kan oppfatte dette fenomenet (spille hard to get). Det jeg sier er at kvinner ikke skal sjekke aktivt selv - altså leke mannfolk. Det tar seg dårlig ut. Men det betyr IKKE at dama ikke kan vise interesse, initiativ og ta kontakt. Bare det ikke føles som direkte sjekking. Kvinner skal ikke være billige. Men altså oppføre seg som ei dame Og det er akkurat her det å spille hard to get kommer inn i bildet. Altså ved å ikke være billig og oppføre seg som ei virkelig dame. Kvinner som oppfører seg som mannfolk er direkte turn-off. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 5. april 2011 #14 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Det jeg sier er at kvinner ikke skal sjekke aktivt selv - altså leke mannfolk. Det tar seg dårlig ut. Altså bør hun spille hard to get. Men det betyr IKKE at dama ikke kan vise interesse, initiativ og ta kontakt. Bare det ikke føles som direkte sjekking. Og din definering av interesse her hva da? Sitte med kryssede bein i sitt tekkelige skjørt og møte blikket hans i under 30 sekunder? Kan ikke være mye interesse hun kan vise vel? Kvinner skal ikke være billige. Men altså oppføre seg som ei dame Altså være hard to get Og det er akkurat her det å spille hard to get kommer inn i bildet. Altså ved å ikke være billig og oppføre seg som ei virkelig dame. Ja altså vil menn at damer skal oppføre seg på en måte som kan forstås som hard to get. Hva er det vi diskuterer egentlig? Jeg sier at menn vil at damer skal oppføre seg som de er hard to get (derfor gjør mange det) - du sier det samme Altså har jeg rett Endret 5. april 2011 av Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. april 2011 #15 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Altså bør hun spille hard to get. Og din definering av interesse her hva da? Sitte med kryssede bein i sitt tekkelige skjørt og møte blikket hans i under 30 sekunder? Kan ikke være mye interesse hun kan vise vel? Altså være hard to get Ja altså vil menn at damer skal oppføre seg på en måte som kan forstås som hard to get. Hva er det vi diskuterer egentlig? Jeg sier at menn vil at damer skal oppføre seg som de er hard to get (derfor gjør mange det) - du sier det samme Altså har jeg rett hehe Det dreier seg om nyanser her Det en typisk normal og seriøs mann ønsker seg, er ei dame som altså ikke oppfører seg billig. Derimot ønsker han selvfølgelig at hun viser ham interesse. Dvs ham og ingen andre mannfolk! Hun må altså være trofast og gi inntrykket av å være det. Og jeg vil ikke påstå at det ovenstående er helt det samme som å spille hard to get. F.eks går det vel fortsatt an å prate i sammen? Være hyggelig. Og ta kontakt. Vise interesse på den måten. Det forutsetter selvfølgelig at personkjemien er god. Spille hard to get gjør noen som ikke bryr seg i mine øyne. Som tenker og oppfører seg som at det finnes mer enn nok av andre fisker i havet hvis akkurat denne ikke skulle være desperat nok til å bite på. Endret 5. april 2011 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 5. april 2011 #16 Del Skrevet 5. april 2011 Tja... Jeg liker jenter som er hard to get. De man må jobbe hardt for. Det gir meg mye mer tilfredsstillelse enn ei man vet man har på kroken. Så jeg er takknemlig for at det finnes de som er hard to get. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nettvenninnen Skrevet 5. april 2011 #17 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg tror egentlig at det er mange menn som best kan like damer som er HTG. En fyr på jobben avslørte at han pleide å miste interesse for damer som han ikke måtte gå aktivt inn for å "jakte" på. Han likte jakten og spenningen. Men det er som noen her sa at dama må vise litt interesse, slik at man ikke bare gir opp. Jakten må være motiverende. OG siden du TS er rimelig sikker på at hun er interessert i deg, så betyr dette for meg at hun faktisk har vist sin interesse for deg allerede. Dessuten er det slik hos begge kjønn at noen er jegere og andre er ikke det. Kjønnsrollene har blitt såpass endret de siste årene at man nesten kan bli litt forvirret. Jentene har blitt mer aktive og guttene mer passive. Så det er egentlig ikke så greit å vite hvordan man skal forholde seg til ting. For meg tyder det her i hvertfall på at du kanskje egentlig er en passiv type som synes det er mest komfortabelt når du slipper å jakte så intenst. Og det er forsåvidt ikke noe galt i det. Men det kan bli litt feil hvis hun er av den typen som vil se om din interesse holder seg, slik at hun kan bli såpass trygg at hun kan våge å vise enda mer interesse enn det hun allerede har gjort. Tror at mye av dette såkalte spillet handler om trygghet. Hun vil være trygg på hvor hun har deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bankai L Skrevet 5. april 2011 Forfatter #18 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg syns heller ikke det er noe poeng i å spille hard to get, men jeg opplever det som om det er et uutalt ønske fra gutter/menn at kvinner ikke skal vise for mye interesse, ikke si at de er interesserte og ikke ta initiativ og kontakt (fordi dette ødelegger jakten for ham??? ). I forsøk på å opptre etter dette "kravet" kan vel ei jente fort virke hard to get? Eg kan jo bare snakke for meg selv, men hvis eg liker jenta så vil eg selvsagt at hun skal ta kontakt. Det gjør meg bare glad Eg mener no det er forskjell på å vise noe interresse og være desperat/hive seg over en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bankai L Skrevet 5. april 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 5. april 2011 Men det er som noen her sa at dama må vise litt interesse, slik at man ikke bare gir opp. Jakten må være motiverende. OG siden du TS er rimelig sikker på at hun er interessert i deg, så betyr dette for meg at hun faktisk har vist sin interesse for deg allerede. Dessuten er det slik hos begge kjønn at noen er jegere og andre er ikke det. Kjønnsrollene har blitt såpass endret de siste årene at man nesten kan bli litt forvirret. Jentene har blitt mer aktive og guttene mer passive. Så det er egentlig ikke så greit å vite hvordan man skal forholde seg til ting. For meg tyder det her i hvertfall på at du kanskje egentlig er en passiv type som synes det er mest komfortabelt når du slipper å jakte så intenst. Og det er forsåvidt ikke noe galt i det. Men det kan bli litt feil hvis hun er av den typen som vil se om din interesse holder seg, slik at hun kan bli såpass trygg at hun kan våge å vise enda mer interesse enn det hun allerede har gjort. Tror at mye av dette såkalte spillet handler om trygghet. Hun vil være trygg på hvor hun har deg. Du treffer veldig mye blink her . Hun har vist masse interresse, faktisk den damen som har vist meg mest sån noen gang xD. Når det kommer til datingen så føler eg at eg gjør min rolle. Eg har null problem med å ta inisativ og være første man som går bort etc. Eg er absolutt ikkje en passiv type, men iforhold til damer så blir eg passive mot de som ikkje gir meg noe tilbake(Liker absolutt ikkje "intens jakting", eg føler eg bare kaster bort tiden min da). Det eg kanskje er en smule dårlig på er å ta risk. Eg er veldig forsiktig med å ta "store steg" før eg har fått noen signal om at det er greit. Eg heller og mot tanken om at hun ville at eg skulle vise mer interresse og styre ting litt, i og med at hun sto for det meste forrige gang xD. Yes, her blir det skjerpings Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nettvenninnen Skrevet 5. april 2011 #20 Del Skrevet 5. april 2011 Eg heller og mot tanken om at hun ville at eg skulle vise mer interresse og styre ting litt, i og med at hun sto for det meste forrige gang xD. Yes, her blir det skjerpings Så herlig. Virker som om du alikevel er en mann med guts Lykke til med jaktingen og responsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå