S_Dreams Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Prøver å finne så rene og naturlige produkter som mulig, uten helsefarlige og allergifremkallende stoffer. Vil ha produkter uten parfyme, parabener og fargestoffer. Stoffer som: Quaternium, urea og formalin må ikke være i innholdslisten. Noen som kan foreslå: Ansiktsvann? Mascara? Concealer? Eyeliner? Hårprodukter?
S_Dreams Skrevet 5. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2011 Veldig kjekt å ha urin i ansiktet da... Urea er et stoff som er trukket ut fra urin og andre kroppsvæsker fant jeg på nett... Men uansett, urea frigjør formaldehyde, noe jeg er allergisk mot.
Gjest Tjoms Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 http://www.energiseforlife.com/chemical-free-products/natural-shampoo-and-conditioners.html Nydelig sjampo, balsam, dusjsåpe. Har prøvd mange forskjellige organiske, denne er en klar vinner, kommer aldri til å bruke noe annet. Ellers er Dr Hauscka eneste jeg har likt av foundation, og de har også god eyeliner, mens Green People er overlegne på cleansers og ansiktskrem. Origins har også en ansiktssåpe som er veldig drøy i bruk, jeg føler dog at jeg blir litt stiv i maska etter jeg har brukt den. Mascara har jeg til gode å finne noe godt av innenfor naturlig sminke, men dr Hauschka sin er den beste av de jeg har prøvd på det feltet. Den finnes ikke vannavstøtende dog, det gjør forøvrig ingen av dem.
S_Dreams Skrevet 5. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2011 Takk for tips:) Skal sjekke dem ut. De merkene jeg bruker nå er: Neutral: shampoo, balsam, dusjsåpe, håndsåpe, deodorant (uten parabener/parfyme/fargestoff) A-derma: body lotion (uten parabener/parfyme/fargestoff) Eau Thermal Avene: sminkefjerner, ansiktskremer (uten parabener/parfyme/fargestoff) Lilylolo: mineral foundation (uten parabener/bismuth) Real purity: hårgele (uten parabener/parfyme/fargestoff) Når det gjelder mascara så vurderer jeg Bare minerals flawless definition mascara. Den ser bra ut når det gjelder innhold, men det spørs jo om den fungerer bra. Ellers vurderer jeg Suncoat natural mascara eller Oy mascara fra Green people. Men fås disse tre bare kjøpt på nett?
Gjest Tjoms Skrevet 5. april 2011 #6 Skrevet 5. april 2011 Takk for tips:) Skal sjekke dem ut. De merkene jeg bruker nå er: Neutral: shampoo, balsam, dusjsåpe, håndsåpe, deodorant (uten parabener/parfyme/fargestoff) A-derma: body lotion (uten parabener/parfyme/fargestoff) Eau Thermal Avene: sminkefjerner, ansiktskremer (uten parabener/parfyme/fargestoff) Lilylolo: mineral foundation (uten parabener/bismuth) Real purity: hårgele (uten parabener/parfyme/fargestoff) Når det gjelder mascara så vurderer jeg Bare minerals flawless definition mascara. Den ser bra ut når det gjelder innhold, men det spørs jo om den fungerer bra. Ellers vurderer jeg Suncoat natural mascara eller Oy mascara fra Green people. Men fås disse tre bare kjøpt på nett? Neutral er ikke organisk, jeg tåler ikke denne, og får i tillegg et helt håpløst stykt og flokete hår av sjampoen. Det er ikke bare parabaner, parfyme og fargestoff du skal være forsiktig med, det er langt flere kjemikaler som er allergifremkallende! Maskaraen fra Green People er helt tragisk, ta da heller den fra Dr Hausckha.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #7 Skrevet 5. april 2011 Prøver å finne så rene og naturlige produkter som mulig, uten helsefarlige og allergifremkallende stoffer. Nesten alle stoffer kan jo være allergifremkallende da, enten de er natulige eller ikke. Mange er allergiske mot f.eks. aloe vera, lavendel, henna, ulike blomsterekstrakter og slikt. Selv satt jeg verdensrekord i hovne øyne etter å ha prøvd Dr. Hauschkas maskara, så om du er disponibel for ulike allergier vil jeg anbefale å prøve den på huden på forsiden av albuen først! Det er egentlig lurt å gjøre med all ny sminke. Huden i ansiktet er jo mer sensitiv, så det er ikke garantert at du ikke reagerer på det, men det kan være en god indikasjon. Jeg gjør alltid det med tester i butikken før jeg kjøper: smører på litt, venter et døgn og kjøper hvis jeg ikke har reagert.
Gjest krystallen Skrevet 6. april 2011 #8 Skrevet 6. april 2011 Jeg er enig med anonym her. Har du prøvd Aubrey Organics ? Jeg selger produkter fra LR disse er jo ikke økologiske og de har en blanding av noe naturlig og syntetiske ingr. Men de er kontrollert hudvennlige. Det er utmerket kvalitet og sertifiserte råstoffleverandører. Min lenke Du kan besøke denne siden for mer info evnt. De fleste Aloe Vera produktene er uten mineral olje og parabener men, noen inneholder også dette. 1
Gjest Tjoms Skrevet 6. april 2011 #9 Skrevet 6. april 2011 Jeg er enig med anonym her. Har du prøvd Aubrey Organics ? Jeg selger produkter fra LR disse er jo ikke økologiske og de har en blanding av noe naturlig og syntetiske ingr. Men de er kontrollert hudvennlige. Det er utmerket kvalitet og sertifiserte råstoffleverandører. Min lenke Du kan besøke denne siden for mer info evnt. De fleste Aloe Vera produktene er uten mineral olje og parabener men, noen inneholder også dette. Jeg prøver å finne en oversikt over ingrediensene LR bruker, har du det tilgjengelig?
Gjest krystallen Skrevet 6. april 2011 #10 Skrevet 6. april 2011 Ja hvilken produkter er det du ønsker å vite ingr til så skal jeg se om jeg finner det på partnersiden min.
Gjest Tjoms Skrevet 7. april 2011 #11 Skrevet 7. april 2011 Ja hvilken produkter er det du ønsker å vite ingr til så skal jeg se om jeg finner det på partnersiden min. Tja, kremer og såper?
S_Dreams Skrevet 7. april 2011 Forfatter #13 Skrevet 7. april 2011 (endret) Har fått mye å tenke på her. Produktene jeg er ute etter trenger forsåvidt ikke å være økologisk, bare de er uten de mest kjente allergifremkallede stoffene. Kan ikke så mye om alle disse stoffene ennå, så foreløpig er det parabener og parfyme jeg prøver å unngå, samt de stoffene jeg vet jeg er allergisk mot: quaternium 15, urea og formaldehyde/formalin. Fant forresten en super side, hvor du bare kan skrive inn det stoffet du lurer på og så kommer det opp hvor farlig/ufarlig det er, og hva man vet om det:) Skin deep Endret 7. april 2011 av S_Dreams
Lune Skrevet 7. april 2011 #14 Skrevet 7. april 2011 Jeg prøver også å unngå parabener. Bruker Origins, Declore, Clarins solkrem, Mac sminke...jeg vet ikke om alt er uten parabener, men av det jeg har er det uten.
Gjest krystallen Skrevet 7. april 2011 #15 Skrevet 7. april 2011 Da ville jeg anbefalt deg Aubrey Organics eller Maria Åkberg sine produkter( de har nå kutte all paraben i produktene utenom mascara) da er du på den sikre siden !
Gjest Tjoms Skrevet 8. april 2011 #17 Skrevet 8. april 2011 OBS, det at produkter ikke inneholder parabener/mineralolje, betyr ikke at de ikke har andre stoffer i seg som ikke er bra! 1
Gjest krystallen Skrevet 8. april 2011 #18 Skrevet 8. april 2011 Jeg trur vi er klar over dette. Man må også se på hvor store mengder det er av stoffene i produktet og om de er syntetiske eller naturlige. Parabener finnes i blandt annet tyttebær og tranebær. Laurent Sulfate kan også være fra kokosnøttskall. Laurent coco sulfate. Trur man må se ting på en litt annen måte også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå