Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tromsø ILs spiss Ole Martin Årst fikk lørdag knallhard kritikk av Ivar Hoff og Mini Jakobsen direkte på TV 2s sportssending for å ha prioritert fødsel foran fotball. Årst valgte altså å være sammen med samboeren som fødte parets andre barn i stedet for å reise med laget til Lerkandal for å være med på serieavslutninga.

Les om saken på VG Nett

Jeg synes kritikken er helt uberettiga. Faktisk er jeg sjokkert over at det går an å si noe slikt. Snakk om gubbe-uttalelse :evil: Det finnes da vitterlig viktigere ting enn fotball her i verden.

Mini presterte å si at man gjerne blir far 1-2-3 eller 4 ganger her i livet, men en kamp som kampen mellom TIL og Rosenborg i helga er det bare én av. My God, snakk om tullete uttalelse. Å bli foreldre er noe av det største i verden. Å velge fotball framfor fødsel høres helt absurd ut, etter min mening.

Hva mener dere? Prioriterte Årst rett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hjertens enig med deg Nala.

Minner om gutter som prøver å tøffe seg for de andre gutta...

Skrevet

Hoff og Mini sier det har blitt sånn i dagens samfunn at det nærmest er en plikt for menn å være med når dama er i fødsel. Ja, men er ikke det positivt da? Jeg synes faktisk dette sier noe om Årst som person. At han tok dette valget altså. Det sier at han evner å se hva som er viktig her i livet.

*applauderer*

Gjest sexysadie
Skrevet

Har truffet mannen; slik en liten sur nordlending.....

Innlegget er endret, Marianne -Moderator-

Skrevet

Som det sto i papiravisa til VG i dag - Mini droppa sjøl en viktig kamp da han spilte for Young Boys i Sveits fordi kona skulle føde...

Det var en diger kampestein å kaste i glasshus, gitt...

Gjest sexysadie
Skrevet

Har truffet mannen; slik en liten sur nordlending.....

Innlegget er endret, Marianne -Moderator-

Du tålte ikke resten av setningen eller d andre innlegget altså.... :blunke:

Skrevet

Er helt enig med Nala her......... og enig med Mr. Årst sin prioritering! 8)

Hørte faktisk den kommentaren på TV'n direkte - og jeg bare så stygt på Ivar Hoff og sa høyt til meg sjøl: :frustrert: også så jeg stygt på de to gutta :fy: Makan :klaske:

Jeg tror faktisk at dette er en av vårt samfunns store problemer idag jeg: At vi prioriterer vekk det som virkelig er viktig her i livet ...... Men heldigvis så har hvertfall "noen" (les: Årst) skjønt poenget!! :kyss:

Skrevet

Jeg er enig med Ole Martin, og jeg ville absloutt forbeholdt meg retten til å gjøre det samme, hadde jeg vært i samme situasjon.

Men kritikken mot Hoff og Jakobsen synes jeg er direkte latterlig. Og hvorfor i all verden Mona Larsen-Asp har blitt dratt inn i dette er forbi meg.

- Dette er bare tragisk. Trist. Jeg regner med at TV2 reagerer overfor slike overtramp internt."

Hvilke overtramp? Gikk jeg glipp av noe? Det var riktig nok klønete å gå så langt som å si "Men herregud, han er vel profesjonell, ikke sant?" - men Hoff og Jakobsen holder faktis på med et fotball program. Og de snakket på vegne av fotballen i og med at kampen som gikk var den viktigeste for TIL i år.

Gubbe-uttalelse og gutter som prøver å tøffe seg for de andre gutta har ingenting med saken å gjøre.

(... men jeg kan vel ikke uttale meg pga jeg er mann selv, ikke sant (?) ...)

Ole Martin ble aldri nektet, og jeg mener resten av verden bør tåle at Hoff og Jakobsen uttaler seg ivrig på vegne av fotballen.

Gjest Zalomine
Skrevet

Snakka om dette i dag, og vi (to jenter da, der den ene (ikke meg) er SERIØST opptatt av fotball som "selve livet") og var begeg enige om at dt er MANGE fotballkamper i løpet av et liv, men ikke SÅ mange babyfødsler. Man velger ungen, SELVSAGT!

Å mene noe annet er langt bak mål...

Skrevet

årst får da se ungen hele livet..

men fotball får han ikke spilt hele livet..

ergo er kampen viktigere enn fødselen

Gjest Zalomine
Skrevet

Men ungen fødes bare EN gang... og fotball kan han spille en annen gang. Det er nok av kamper. :)

Skrevet

men man trenger vel ikke være med på å se at den presses ut der :sjokk:

Gjest sexysadie
Skrevet
men man trenger vel ikke være med på å se at den presses ut der :sjokk:

Man trenger jo ikke " å se"; man kan da konsentrere seg om moren :blunke:

Gjest Zalomine
Skrevet

Nei, selvsagt trenger du ikke være der å se på at den presses ut, mend ersom noen putter noe slikt inni meg, og ikke er der når den kommer ut, ja da skal han har ei sinnsykt god unnskyldning, og en idiotisk fotballkamp holder slett ikke nei.

Man trenger slett ikke se på der barnet kommer ut, men man skal støtte moern, holde henne, trøst henne, snakke til henne, gi henne det hun ber og og for all del VÆRE DER! Nemlig :)

Skrevet

men skal han være der bare fordi det er forventet i dagens samfunn..

kanskje han ikke turte å si at han heller ville spille kamp

Gjest Fighter
Skrevet

Ja, det er forventet. Det er forventet at kjæresten er der når man har ubeskrivelige smerter. Det forventes trøst, oppbacking, en hånd å holde i.

Det handler om å være en god støttespiller, kjæreste og medmenneske.

Skrevet

Eller kanskje han rett og slett hadde LYST til å være der sammen med samboren sin i et så viktig øyeblikk for dem begge? Og så kommer andre og kritiserer han for det, sier at han ikke har ryggrad osv? Det er jo nettopp det han har, ryggrad til å gjøre det som er rett for HAN og familien hans, ikke for fotballverdenen.

TIL hadde 11 spillere på banen pluss flere reserver på benken. Under fødsel er det ingen reserver. Hvis mor ønsker å ha far der og far ønsker å være der, da skal vel ingen andre komme og si at det er galt. Enig med Fredagsbarn, en far burde ha en langt bedre unnskyldning enn en skarve fotballkamp om han skal skulke fødsel.

Ole Martin ble aldri nektet, og jeg mener resten av verden bør tåle at Hoff og Jakobsen uttaler seg ivrig på vegne av fotballen.

Men Hoff og Mini må også tåle at folk stiller seg kritisk til det de lirer utav seg - enda så vant vi er med merkelig uttalelser fra det holdet :wink:

Gjest sexysadie
Skrevet

De to kjerringene på tv skulle ha holdt kjeften sin.

Bokstavelig talt så viste de hvem de virkelig er, når de kommer med slikt "bleier ifra igår odør lignende oppgulp"

Skrevet
enda så vant vi er med merkelig uttalelser fra det holdet :wink:

Ja, det er sant.

Er ikke første gangen Hoffern åpner kjeften. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...