Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hovedsaklig er dette spørsmål til jenter på over 180, men om andre vet svar eller har tips så tar jeg godt imot de også. :jepp:

Nå trenger jeg en vårjakke, men jeg finner ingen som er lange nok på ermene. Så da lurer jeg på om noen har tips til hvor jeg kan finne jakker som er både fine og som vil være lange nok?

Sliter også med at buksene ikke er lange nok, så hvor får dere tak i bukser som ikke er altfor dyre men som er lange nok? + at jeg er ganske slank og har ganske brede hofter. Dermed finner jeg sjeldent noe som sitter fint, andre med samme problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hah, bukser har jeg egentlig gitt opp...og jeg kjøper aldri billige bukser lenger. Men på Zara har jeg funnet mange lange bukser :jepp:

Skrevet

Jeg bruker en buksemodell som har ekstra lange bein fra KappAhl.. :) 349kr

H&M og Lindex har ikke ekstra lange bukser. Vet ikke med Cubus, men der har de i alle fall lange nok tights! :) De fra HM kryper opp på ankelen.

Gjest Anjelika
Skrevet

Har samme problem. Er du høy og slank så passer du ikke inn i standardmalen på de billige kjedebutikkene. Nesten litt ironisk når alle klager på at klær er sydd for de med modellmål.

Jeg sliter ikke så mye med bukser, det var mest et problem som tenåring når jeg var syltynn og bare kunne bruke Fornarina og Miss Sixty som jo kostet en del mer enn jeg fikk i ukelønn. Nå når jeg har rumpe og penger så har jeg ikke store problemer med å finne lange nok, til og med HM kjører jo systemet med forskjellige liv/benlengder nå. Merker som kjører unisex har ofte veldig lange bukser, Nudie og April 77 f eks. Ellers er det mange herrebukser som er kule på damer, Dior Homme er veldig tighte og samtidig 2 meter lange i beina da det er meningen at kunden selv skal legge dem opp. Generelt så er designer/merkeklær lengre i beina enn i billigbutikkene.

Samme med jakker, den perfekte skinnjakke som ikke er for kort i liv og ermer er plent umulig å finne på HM, men går du opp til firesifret beløp (eller femsifret.. Rick Owens<3) så er det lettere. De dyre jakkene mine er lange nok, har en fra Gestuz jeg er glad i. Jeg har dog ikke funnet noen kjedebutikker som konsekvent lager lange nok ermer, finner bare en jakke her og der på Zara, Mango etc. Og eier nok av jakker som er aldri så lite for korte og som jeg bruker hansker til for å ikke få en glipe med hud.

Skrevet

Takker for tips alle, men har ennå ikke funnet et par bukser som passer i det hele tatt. Og herrebukser har jeg ikke sjangs til å få igjen i livet om det er tighte bukser, og ikke f om jeg går i løse olabukser. :fnise: Og Anjelika, vet det er mange merkeklær som er lange i bena, men 1. jeg har ikke penger til de, og 2. de jeg har prøvd på Carlings etc er bare bra nok i lengden, ellers sitter de som poser på meg uten at jeg får dem igjen i livet.

Jeg har ganske brede hofter, også har jeg veldig tynne ben, dårlig kombo når man jakter på bukser.

Og igjen med jakker Anjelika. Jeg er fattiiig. :sukk: Hittil ser det ut som en lost case.

Men jeg skal ut å lete litt igjen neste uke, tenker jeg. Håper jeg finner noe snart, og takk igjen for tips. :)

Skrevet

Er selv 180 høy, med altfor lange ben for norske butikker.

Men jeg er veldig fornøyd med jeansene hos Vero Moda i det siste. De er faktisk veldig lange, kjøpte en igår som var helt nydelig passform og lengde på.

Cubus har også noen modeller som er ekstra lange. Da står det Long på merkelappen, de er også veldig fine. Kjøpte en der forrige måned til bare 199,-, den er så lang at den nesten dekker forbi hælen på meg når jeg går med høye hæler.

H&M er bare helt håpløst på bukser. De rekker meg til midt på leggen, gidder aldri prøve bukser derfra.

Det med lange armer har jeg ikke problemer med selvom jeg er høy. Alt jeg prøver passer på overkroppen, er kun beina som er en liten utfordring. Men som sagt Vero Moda og Cubus har godt utvalg i lange jeans :)

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Har en søster som er 185cm og hun handler klær i alle de vanlige butikkene (H&M, Cubus, Lindex, Vero Moda, KappAhl osv)

Eneste hun klager litt over er jakkene, og at de kan bli litt korte på ermene, men ellers har hun ingen problemer med å finne bukser.

Skrevet

Har prøvd både de på Vera Moda og de på Cubus, men de er for korte. :sukk: Jeg hater å være så lang :kjefte:

Skrevet

Da er hun vel lang i kroppen og kort i bena da, Consensio. Jeg kan ikke kjøpe noe fra de butikkene. :bond:

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Nei, hun er veldig lang i beina.

Men nå skal det sies at det kommer veldig an på hvilken by du bor i.

Jeg er ikke så lang, men jeg er litt stor. Jeg kan gå på H&M i denne byen og ikke finne et eneste plagg i min størrelse. I nabobyen derimot, så kan jeg shoppe klær til jeg besvimer...i samme kjede...

Endret av Consensio
Skrevet

Men nå har jeg både tittet her jeg bor, i Oslo, på Sandvika og til og med i Sverige. Men finner ingenting. :gjeiper:

Men jeg har ikke tittet innom Zara enda, så tenkte å gjøre det når jeg har tid.

Skrevet

Jeg finner heller ikke bukser på Cubus, H&M, Lindex o.l, de er rett og slett for korte. Har et par bukser fra KappAhl som er ganske lange, men jeg bruker dem bare med støvletter utenpå for de er ikke lange nok. Dongeribukser har jeg bl.a. fra Lee og Nudie, og andre bukser kjøper jeg f.eks. på Zara.

Gjest stillness
Skrevet

Vet ikke hvor lange bukser du bruker,men jeg trenger ihvertfall 36 eller lengre og da finner du ikke noe på h&m eller mange av de andre billigkjedene.

Zara har mange lange bukser som ikke er så dyre heller(400 kroner).Nettbutikk her:Zara

Cubus og Bik bok har endel lange tights,og Cubus skal visstnok også ha endel lange bukser.

Vero Moda og Only har noen ganger lange bukser,men jeg personlig syns ikke at de sitter spesielt bra på kroppen eller er spesielt fine.

Dorothy Perkins har en egen tall kolleksjon som er billig og buksene er greie,men resten er litt kjerring syns jeg.

New look har også egen tall kolleksjon.Billige er de også.

Håper det kunne hjelpe litt :)

Skrevet

Jeg går med skjørt, jeg :)

Neida, jeg har noen bukser som passer, men jeg skjønner at du er frustrert. Nå veit jeg ikke hvor lang du er i beina, men jeg bruker 36 inches. Det hender de har det på Cubus o. l., men Carlings kan også være verdt å sjekke ut. Merker som Lee, Levis og Wrangler stopper på 33/34 (jeg har i alle fall ikke sett noe lenger), men vet at blant annet Crocker og Dr. Denim har hatt jeans i 36, som ikke er altfor dyre heller.

Skrevet

Vet ikke hvor lange bukser du bruker,men jeg trenger ihvertfall 36 eller lengre og da finner du ikke noe på h&m eller mange av de andre billigkjedene.

Zara har mange lange bukser som ikke er så dyre heller(400 kroner).Nettbutikk her:Zara

Cubus og Bik bok har endel lange tights,og Cubus skal visstnok også ha endel lange bukser.

Vero Moda og Only har noen ganger lange bukser,men jeg personlig syns ikke at de sitter spesielt bra på kroppen eller er spesielt fine.

Dorothy Perkins har en egen tall kolleksjon som er billig og buksene er greie,men resten er litt kjerring syns jeg.

New look har også egen tall kolleksjon.Billige er de også.

Håper det kunne hjelpe litt :)

Oi, jeg visste ikke at Zara hadde nettbutikk, tusen takk for masse fin info!

Skrevet

Jeg går med skjørt, jeg :)

Neida, jeg har noen bukser som passer, men jeg skjønner at du er frustrert. Nå veit jeg ikke hvor lang du er i beina, men jeg bruker 36 inches. Det hender de har det på Cubus o. l., men Carlings kan også være verdt å sjekke ut. Merker som Lee, Levis og Wrangler stopper på 33/34 (jeg har i alle fall ikke sett noe lenger), men vet at blant annet Crocker og Dr. Denim har hatt jeans i 36, som ikke er altfor dyre heller.

Noen Lee-modeller går til 35, og det er passe for meg (som i teorien trenger 36). Imidlertid er det ikke alle butikker som tar det inn, evt de tar inn veldig få.

Skrevet

Takker for tips alle, jeg får sjekke litt rundt. :)

Gjest Anjelika
Skrevet

Takker for tips alle, men har ennå ikke funnet et par bukser som passer i det hele tatt. Og herrebukser har jeg ikke sjangs til å få igjen i livet om det er tighte bukser, og ikke f om jeg går i løse olabukser. :fnise: Og Anjelika, vet det er mange merkeklær som er lange i bena, men 1. jeg har ikke penger til de, og 2. de jeg har prøvd på Carlings etc er bare bra nok i lengden, ellers sitter de som poser på meg uten at jeg får dem igjen i livet.

Jeg har ganske brede hofter, også har jeg veldig tynne ben, dårlig kombo når man jakter på bukser.

Og igjen med jakker Anjelika. Jeg er fattiiig. :sukk: Hittil ser det ut som en lost case.

Men jeg skal ut å lete litt igjen neste uke, tenker jeg. Håper jeg finner noe snart, og takk igjen for tips. :)

Jeg har også heftige hofter og tynne bein, det er jævla dårlig kombo ja! Bukser kan sitte som støpt på bein og over rumpe, men den der øverste knappen byr ofte på problemer siden low waist-bukser har en tendens til å stoppe nøyaktig der jeg er bredest. Er det sånn med deg og?

Et tips er bukser med høyere liv, da kan man skvise seg inn i noen åletrange og likevel ikke få muffintop. Jeg går ned to buksestørrelser med en gang bukselinningen kryper over hoftepartiet. De fleste merker har bukser med normal waist, jeg har fra alt fra Nudie til Gina Tricot. Det er også ganske vanlig på "kjerringbutikker", 40åringer digger ikke low waist, men da er jo ofte hele buksa kjerring og da.

Har du prøvd Acne, Replay eller 7 for all mankind? Ikke de billigste buksene, men et par jeans er det verdt å legge noen lapper i. De fra HM og BikBok mister formen så vanvittig fort, ikke så mye vits i å finne et par som sitter som støpt når de blir saggy i rumpe og knær om du finner på å gjøre noe så radikalt som å sitte.

Skrevet

Ja, er sånn med meg og. :fnise: Har en del med high waist, men det skal sies at jeg trives best i low waist-bukser. Det gjør jo ting enda vanskeligere selvfølgelig.

Hmm, tror ikke jeg har prøvd de, men helt ærlig så vet jeg ikke. Har aldri sett noe særlig etter merke, og dermed vet jeg ikke hva jeg har prøvd å ikke. Og om jeg skal legge i et par lapper så må jeg spare i 4 måneder før jeg får råd. :fnise:

Men hvor finner man de merkene? Er vel greit å prøve de i hvertfall, før jeg legger unna litt penger hver måned så jeg en gang kan få råd til de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...