Gå til innhold

Nettdating - over lengre avstander!

Gjest LonelyAngel

Anbefalte innlegg

Gjest LonelyAngel

Jada, greit nok det.

Jeg bare mener at det er en stor fordel om avstanden ikke er så stor.

Hvorfor gå over bekken etter vann? ;)

Av og til er vannet renere og bedre på andre siden ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heloise

Jeg bare mener at det er en stor fordel om avstanden ikke er så stor.

Hvorfor gå over bekken etter vann? ;)

Fordi noen ganger kan man ikke kontrollere hvor i verden H*n bor. Da jeg ble kjent med kjæresten min kjente jeg en underøig følelse av at Dette er Han, og da hadde det fint lite å si hvor han befant seg i verden. Noen ganger er det vel verdt å klatre over fjell og snuble nedi dalene for å få det man virkelig vil her i livet. For meg er det kjæresten min.

Når man finner H*n med samme verdier, samme ønsker, samme meninger om de Viktige tingene i livet - Hvorfor skal avstanden bestemme? Avstand kan alltids gjøres noe med. Heller det, enn å håpe at man finner en som er lik i samme bydel fordi man ikke synes avstander er noe særlig.

Jeg er i alle fall lykkelig TROSS avstander og 3 måneder mellom hvert besøk frem til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Avstand er aldri bra over lang tid. Men jeg ser ikke at forhold som starter med avstand nødvendigvis er dødsdømte. Alt går dersom man vil det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte også sambo på nett, og vi bodde 62 mil fra hverandre. Vi prata sammen i bare tre uker, men det var FULL KLAFF, så vi måtte bare sees. Tok endel forhåndsregler. Møttes hos han, på togstasjonen (han bor ca en time unna med bil og båt). Planen var å møtes og spise ute sammen, for at jeg så skulle legge meg inn på hotell, men da vi møttes var alt bare helt naturlig og perfekt, så jeg ble med han hjem. Skulle bare være der noen få dager, men ble en uke. Og etter tre mnd flyttet vi sammen. Nå har vi vært i lag et år og har det helt fantastisk! Familien min elsker han og jeg elsker svigers som bor ca5 min. unna oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Men hva om det bare er innbilning?

Man trenger ikke avstand for å oppleve det.

Spekulasjoner i det vide og brede kan man ha selvom kjæresten/daten er nærmeste nabo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke avstand for å oppleve det.

Spekulasjoner i det vide og brede kan man ha selvom kjæresten/daten er nærmeste nabo.

Joda, men det er lettere å få til mer og bedre kontakt når man er i nærheten av hverandre.

Og hvis ikke, så forteller det sitt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konklusjonen er : Avstandsforhold kan fungere det også.

Det spørs på hva man mener med å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med avstandsforhold, det vil si at han bodde på sørlandet og jeg på østlandet. Tok rundt 5-6 timer med buss. Nå hadde han heldigvis foreldre på østlandet, så da vi hadde våre første dater bodde han hos dem. Etterhvert så ble det til at jeg reiste ned og besøkte ham etter at vi ble sammen. Etter ett år sammen flyttet jeg nedover og vi ble samboere. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har litt erfaring med dette. Selv traff jeg en hyggelig fyr på www.nettdating.no, ulempen var at han bodde i Bergen. Siden jeg bor i Oslo tenkte jeg akkurat som deg. Likevel tok jeg sjansen og tenkte at vi ivertfall kan møtes om det skulle passe slik. Ingen ting å tape på det :)

Kort fortalt så ble vi forelsket, og da løser man slike utfordringer. Nå har hann fått jobb i Oslo og vi har blitt samboere her. Kjør på er mitt råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer og jeg møttes på nettet, og vi bodde nærmest 250 mil fra hverandre. Han flyttet ned hit, og vi har nå vært samboere i over seks år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fra The Free Dictionary:

fungere verb intr. fungere ( v2) [fʉŋˈgeːɾə]

1 ha midlertidig stilling, være stedfortreder

fungere som direktør

2virke

Hvordan fungerer denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra The Free Dictionary:

Ja, men det som fungerer for den ene, fungerer ikke for den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det som fungerer for den ene, fungerer ikke for den andre.

Nå spurte du etter hva fungerer betyr - ikke hvordan hvert enkelt par syns noe fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nettdating over store avstander er uproblematisk, da internettet er superraskt. Men det kan absolutt by på problemer når man skal ta det videre til neste skritt, altså møtes fysisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest LonelyAngel

Nettdating over store avstander er uproblematisk, da internettet er superraskt. Men det kan absolutt by på problemer når man skal ta det videre til neste skritt, altså møtes fysisk.

Funny ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Herregud, som du bedriver semantikk hele tiden, når det er noe du ikke evner å diskutere saklig!

Syns du dette fungerer: mann og kvinne blir kjent over nettet, bor 50 mil fra hverander, skravler, møtes, forelsker seg, lever i avstandsforhold, blir samboere og har det godt sammen?

Endret av Purple Haze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, som du bedriver semantikk hele tiden, når det er noe du ikke evner å diskutere saklig!

Syns du dette fungerer: mann og kvinne blir kjent over nettet, bor 50 mil fra hverander, skravler, møtes, forelsker seg, lever i avstandsforhold, blir samboere og har det godt sammen?

Ja, når du tar med den siste delen; altså blir samboere og har det godt sammen - da fungerer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fikira

Det er ingen garanti for at ett forhold holder...uansett om man er sammen med en som bor rett over veien eller bor på andre siden av verden.

Min er i usa, men det funker flott det også. Skal flytte over så fort det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...