Gå til innhold

Nettdating - over lengre avstander!

Gjest LonelyAngel

Anbefalte innlegg

Gjest LonelyAngel

Heisann :)

Jeg har forsøkt å søke meg litt frem på nett om nettdating og avstand, men fant svært lite derfor lager jeg denne tråden.

Saken er at jeg har møtt 3-4 interessante gutter på nett. Disse har jeg prata med i noen uker, og de er alle interessert i å møte meg. (Selfølgelig har jeg ikke tenkt å møte alle)

1. Hvordan gjøre "dere" det når f.eks avstanden er stor? (Trondheim - Oslo) Han ene sa han kunne komme å besøke meg, og prater som det er ingen sak å komme opp en helg. Skal han liksom sove hos meg da, så fort?!

2. La oss si at gutten legger seg inn på hotel en helg da. Men hvordan er utsikten egentlig for at det vil fungere? (Når man omtrent hver gang må reise flere timer for å møte hverandre).

Er det noen som har noen tips eller som har møtt noen fra en annen by?

Å starte et forhold som avstandsforhold.. Er oddsen god? :sjenert:

Endret av LonelyAngel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :)

Jeg har forsøkt å søke meg litt frem på nett om nettdating og avstand, men fant svært lite derfor lager jeg denne tråden.

Saken er at jeg har møtt 3-4 interessante gutter på nett. Disse har jeg prata med i noen uker, og de er alle interessert i å møte meg. (Selfølgelig har jeg ikke tenkt å møte alle)

1. Hvordan gjøre "dere" det når f.eks avstanden er stor? (Trondheim - Oslo) Han ene sa han kunne komme å besøke meg, og prater som det er ingen sak å komme opp en helg. Skal han liksom sove hos meg da, så fort?!

2. La oss si at gutten legger seg inn på hotel en helg da. Men hvordan er utsikten egentlig for at det vil fungere? (Når man omtrent hver gang må reise flere timer for å møte hverandre).

Stor avstand er alltid et problem som jeg akkurat skrev i en annen tråd her. Så oddsen er dårlig.

Hvis ingen av partene har et konkret ønske og planer om å flytte til samme sted som den andre, så kan jeg bare anbefale å droppe alt som heter avstandsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg helt enig med Steinar. Plus at du har den faktoren at man gjerne prater og chatter lenge på nett før man møtes (er avstanden stor er det ikke så lett å svippe ut en kveld for å ta en kaffe sammen) og forventningene blir svært store før man møtes og kanskje finner ut at i real life har man ingen kjemi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva skal jeg si da, som reiser til Danmark for å treffe en fyr jeg ikke engang husker jeg ga nummeret mitt på fest?

Jeg har tidligere truffet menn jeg har blitt kjent med på nett i RL langt hjemmefra. Men, da har det vært i forbindelse med andre ting, jeg har vært i nabolaget og hatt retrettmulighet. Valgte å overnatte hos vedkommende, kunne få velge mellom sovesofa og ved siden av ham i senga. Jeg tok senga, men ga grei beskjed om ingen tafsing. Det ble tafsing da vi møttes igjen noen uker senere.

Nå vet jeg ikke hvordan du bor og hva du har av plass? Og om du kanskje har noen i hans by du gjerne kunne tenke deg å besøke, og kombinere det med et møte med ham? Jeg hadde nok bedt ham ta inn på et hotell om jeg ikke hadde god plass i leiligheten og man snakker VELDIG godt sammen på telefon også.

Blir møtet en kjempesuksess og han aldri får brukt det, får han ta det som en bonus han måtte betale for? :)

Avstandsforhold...Norwegian har billige billetter, det er nok enklere på mange måter nå enn tidligere. Men for mange blir det mye avspasering fra jobb etc for å drøye oppholdene lengst mulig for å slippe å farte sånn og for mer valuta for pengene til flyselskapene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vårt forhold overlevde en avstand på over 6000 km (fra starten) i over ett år og i dag er vi gift. Alt går hvis man bare vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyttet til kjæresten min, som jeg traff på nett, og som bodde to timer unna meg da vi traff hverandre. De første to og et halt årene vi var sammen hadde vi et helgeforhold og dro til hverandre annenhver helg. Nå har det endt med at jeg flytter hit fordi vi ikke orker helgegreiene lenger.

Det er klart det går an å starte, vedlikeholde og ha et forhold på avstand, men før eller senere må en av partene flytte på seg og det bør dere ha klarert på forhånd. For oss har dette vært noen skikkelige utfordringer, men som vi altså har kommet gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LonelyAngel

Huff.. høres vanskelig ut dette her.

Så det må nesten ende me at en av oss flytter til den andre sin hjemby da..? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt flere "nettflørter" som bodde enten langt unna eller i utlandet, aldri vært noe problem å overnatte hos den andre en natt eller to. Er jo ikke slik at man MÅ hoppe til sengs sammen, de aller fleste har da en sofa eller i det minste et liggeunderlag. Greit nok at man ikke føler den helt store tiltrekningen, men hvis dere gikk godt sammen over nett i lengre tid, så skal det litt til at dere ikke kan fordra hverandre IRL - tror nå jeg. Så å tilbringe en helg sammen burde være noe dere overlever helt greit.

Fant samboeren min på nett også, og han bodde en god flytur unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det må nesten ende me at en av oss flytter til den andre sin hjemby da..? :lete:

Ja, og hvis det er helt uaktuelt for begge parter, så kan jeg altså bare anbefale deg å droppe alt sammen.

Da er det å møte hverandre bortkastet tid og krefter i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis du ikke vil være særboer resten av livet, så må det nødvendigvis det - eventuelt kan dere flytte et tredje sted sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg traff samboer på nett, vi bodde nesten 50 mil fra hverandre. Det første året besøkte vi hverandre så ofte vi kunne, var sammen i ferier og langhelger, snakket masse sammen på msn, telefon og sms.

Etter et drøyt år flyttet jeg til hans hjemby, og nå har vi bodd sammen i snart 1,5 år. Det er mulig å få det til, hvis man vil det nok og det virkelig er noe å satse på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet mange er negative til avstandsforhold. Men kjæresten min bor i utlandet, langt langt unna meg, og vi møtes 1-2 ganger i måneden. Og så lenge man har et mål og stoler på sine følelser så vil alt ordne seg. Ikke hør på de som kommer med negative tilbakemeldinger, det vil jo alltid være noen som har dårlige erfaringer men det behøver ikke gjelde deg.

Endret av Shantee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet mange er negative til avstandsforhold. Men kjæresten min bor i utlandet, langt langt unna meg, og vi møtes 1-2 ganger i måneden. Og så lenge man har et mål og stoler på sine følelser så vil alt ordne seg. Ikke hør på de som kommer med negative tilbakemeldinger, det vil jo alltid være noen som har dårlige erfaringer men det behøver ikke gjelde deg.

Joda, enig i det. Men å begynne i et avstandsforhold?? Ser det som annerledes å være borte etterhvert, for en periode, og så ha felles bosted. For felles bosted må det jo bli en gang.

Uannsett så er det jo opp til deg! Vi har alle våre erfaringer. Jeg syns ikke avstandsforhold er så ille, men syns det er greit at vi også har en felles by å komme tilbake til for begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heloise

Jeg hadde nok ikke hatt en fremmed sovende over hjemme hos meg så fort. Hotell er bedre i første omgang spesielt når det er så nytt, så tidlig.

Ïkke ta med _så_ ukjente menn til din adresse før du vet at han er trygg ;)

Jeg har hatt avstandsforhold i 2 år, kjæreste er født og oppvokst (og bor selvfølgelig) i England. Første fysiske møte var etter vi var blitt så godt kjent somd et går ann over nettet, så jeg var 100% trygg på han. Ble hentet på flyplass av han + hans far og bror (mange ville sikkert reagert veldig her!) og jeg sov over hos han en helg. Nå etter mye frem og tilbake med SAS flytter han inn til meg for en periode, så det har gått veldig bra for oss! (så langt!) :)

Så andre byer i Norge må jo være en dans på roser!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Joda, enig i det. Men å begynne i et avstandsforhold?? Ser det som annerledes å være borte etterhvert, for en periode, og så ha felles bosted. For felles bosted må det jo bli en gang.

Uannsett så er det jo opp til deg! Vi har alle våre erfaringer. Jeg syns ikke avstandsforhold er så ille, men syns det er greit at vi også har en felles by å komme tilbake til for begge to.

Når en blir kjent med noen som i utgangspunktet bor en annen plass, må man nødvendigvis begynne i et avstandsforhold. Det trenger ikke være noe stort problem, hvis den ene har mulighet til og ønsker å flytte på seg.

Vi gjorde sikkert alt feil vi, som ble kjent gjennom flere måneder før vi møttes, og da han kom på besøk for første gang, bodde han hos meg en uke.

Jeg vil nok ikke anbefale det til andre, om man ikke føler man kjenner den andre såpass at det føles trygt og greit. For oss var det helt flott å gjøre det sånn.

Som sagt, en får til det en vil, om det er verdt å satse på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, en får til det en vil, om det er verdt å satse på :)

Ja, det er forsåvidt sant.

Men det er ikke spesielt fornuftig eller smart å gå over bekken etter vann.

Stor geografisk avstand gjør det aller meste mye mer komplisert. Og det finnes ingen garantier for at det kommer til å ende lykkelig.

Noe som er mye mer komplisert og tidkrevende å finne ut av, når avstanden er stor.

Jeg ville ikke anbefalt å treffe noen som bor mer enn 20 mil unna.

Hvis man ikke har en ekstremt god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Purple Haze

Ja, det er forsåvidt sant.

Men det er ikke spesielt fornuftig eller smart å gå over bekken etter vann.

Stor geografisk avstand gjør det aller meste mye mer komplisert. Og det finnes ingen garantier for at det kommer til å ende lykkelig.

Noe som er mye mer komplisert og tidkrevende å finne ut av, når avstanden er stor.

Jeg ville ikke anbefalt å treffe noen som bor mer enn 20 mil unna.

Hvis man ikke har en ekstremt god grunn.

Nå har du og jeg radikalt ulikt syn på det meste, så jeg er ikke forundret over at du kun ser problemene ved et slikt forhold, mens jeg ser løsninger.

Det meste blir så komplisert som det man selv gjør det til. En har aldri noen garanti for noen ting her i livet, uansett.

Hvorfor 20 mil? Er kjærlighet god nok grunn, syns du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du og jeg radikalt ulikt syn på det meste, så jeg er ikke forundret over at du kun ser problemene ved et slikt forhold, mens jeg ser løsninger.

Det meste blir så komplisert som det man selv gjør det til. En har aldri noen garanti for noen ting her i livet, uansett.

Hvorfor 20 mil? Er kjærlighet god nok grunn, syns du?

hehe Kan ikke være enige om alt vettu ;)

Og kanskje du og jeg har ulike erfaringer.

Men det sier seg selv at det blir mer komplisert med lang avstand. Samme hvor positiv du er.

20 mil er mulig å reise med bil på 2,5 timer. Dermed er det ikke helt urimelig.

Og kjærlighet har man ikke oppnådd ennå hvis man skal treffe noen igjennom nettdating. Dermed er risikoen for bomtur stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Og kjærlighet har man ikke oppnådd ennå hvis man skal treffe noen igjennom nettdating. Dermed er risikoen for bomtur stor.

Det er jo det man må finne ut av. Den som intet våger, intet vinner.

I mitt eget tilfelle vil jeg påstå at vi ble veldig godt kjent før vi i det hele tatt møttes, og at vi allerede da hadde utviklet varme følelser for hverandre.

En bomtur spiller jo ikke så stor rolle. Da finner man ut at det ikke var noe å bruke mer tid på. I motsatt fall kan man jo faktisk finne den man skal dele livet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det man må finne ut av. Den som intet våger, intet vinner.

I mitt eget tilfelle vil jeg påstå at vi ble veldig godt kjent før vi i det hele tatt møttes, og at vi allerede da hadde utviklet varme følelser for hverandre.

En bomtur spiller jo ikke så stor rolle. Da finner man ut at det ikke var noe å bruke mer tid på. I motsatt fall kan man jo faktisk finne den man skal dele livet med.

Jada, greit nok det.

Jeg bare mener at det er en stor fordel om avstanden ikke er så stor.

Hvorfor gå over bekken etter vann? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...