AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Jeg har tapt en sak i retten, og må betale saksomkostninger innen en måned. Har tenkt å anke. Lurer på følgende: Må jeg betale saksomkostningene, eller kan de vente siden jeg har anket? Hva med renter? Løper rentene på saksomkostningene selv om saken er anket?
Glitnir Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 (endret) Du skal ikke betale saksomkostninger før dommen er rettskraftig. Renter løper fra betalingsfrist, som vanligvis er 14 dager eller en måned etter dommen er falt. Endret 4. april 2011 av Glitnir 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 Du skal ikke betale saksomkostninger før dommen er rettskraftig. Renter løper fra betalingsfrist, som vanligvis er 14 dager eller en måned etter dommen er falt. Takk for svar. Så så lenge dommen er anket er dommen ikke rettskraftig?
Glitnir Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 Takk for svar. Så så lenge dommen er anket er dommen ikke rettskraftig? Riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå