Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg ganske dum, men jeg har faktisk ikke skjønt greia med mineralsminke. Hva er det egentlig og hvorfor er det bedre enn "vanlig" sminke? :sjenert: Jeg har ikke peilig på kosmetikk og sånn i det hele tatt, så jeg hadde håpet noen kyndige KG-ere kunne svare på de dumme spørsmålene mine. Jeg trenger nå et nytt pudder (har bestandig brukt kompaktpudderet fra H&M) og har da lurt på om jeg kanskje skulle prøve et slikt mineralpudder... Er det et lurt valg hvis jeg trenger et pudder som dekker litt, men som også matter ut huden litt? Jeg bruker vanligvis consealer under øynene og eventuelt for å jevne ut andre ujevnheter i hudfargen og for å dekke kviser, så dette nye pudderet skulle ligget over der igjen..

Håper på noen svar :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske enkelt, så er mineralsminke laget av knuste naturlige mineralske pigmenter avledet fra jorden.

Siden den er laget av mineraler funnet i naturen, bli den ansett som naturlig. Den mest naturlige mineralmakeupen inneholder ikke mineralske oljer, parfyme, alkohol eller andre kjemikalier som ofte er årsaken til irritert hud. Mineralene skal ligge på hudens overflate uten å tette porene og la huden puste.

Det finnes ulike formulaer, alt fra lett dekkevne litt maks dekkevne. Du kan jo bestille noen prøver og prøve deg litt frem først?! Tikei er et veldig bra merke, eller så har vi Jane Iredale og Glominerals som har gode mineralsminker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, nå forstår jeg bedre! :) Når du sier "bestille noen prøver", er dette noe man kan få gratis?

Skrevet

Bare hyggelig - glad jeg kunne hjelpe :hjerte:

Nei, prøver er ikke helt gratis :( Men de koster så lite at det mest sannsynligvis ikke vil "skade" lommeboken din ;) Everyday Minerals gir ut gratis vareprøver - du må bare betale bittelitt for porto, så det blir ikke heeelt gratis det heller..

Men det er billig, så du bør absolutt ta en titt :) everydayminerals.com og tikei.se

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk, det skal jeg sjekke ut med en gang! :)

AnonymBruker
Skrevet

Yasi, jeg må bare si tusen takk for hjelpen! Jeg har vært inne på Tikei nå, og de har jo masse prøver til bare 10 kr. stykket. Det passer perfekt for meg som ikke aner hva jeg driver med! Det hele ser veldig bra ut, og jeg gleder meg til å bestille et lite opplag med småprøver senere i dag :) Så takk takk :klem:

Skrevet

Yey! :biggrin:

Bare hyggelig :klemmer: Tikei er både billig og bra, så du kommer nok til å bli fornøyd ;) Du får bare bestille noe prøver, også får vi håpe en av dem matcher din hudtone perfekt =)

AnonymBruker
Skrevet

Det er det jeg håper på :) Jeg vet ikke helt hvilken hudtone jeg har, men jeg er veeldig lys, typisk veldig norsk, så tenker jeg satser på C0 eller C1. Blir spennende å se :)

Skrevet

Ja, du får bare prøve deg frem :) Nå har du jo valgt de to lyseste, så dersom du er veldig lys er det godt mulig du treffer riktig allerede på første forsøk :) Du får si ifra hvordan det går da :biggrin: Hadde vært veldig gøy om du gjorde det.

Tikei har jo superrask leveringstid, så du har nok varene til helgen dersom du bestiller idag ;)

Skrevet

Et annet bra merke everyday minerals. Koster ikke mer enn rundt 100 kr, og varer i evigheter. De har forskjellige typer også, en som gir glød, en med middels dekkevne og en med bra dekkevne ( denne bruker jeg selv ) :) Kan bestille prøver på www.everydayminerals.com :) bare ett lite tips!

AnonymBruker
Skrevet

Everyday Minerals er allerede nevnt, se #4 ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du får bare prøve deg frem :) Nå har du jo valgt de to lyseste, så dersom du er veldig lys er det godt mulig du treffer riktig allerede på første forsøk :) Du får si ifra hvordan det går da :biggrin: Hadde vært veldig gøy om du gjorde det.

Tikei har jo superrask leveringstid, så du har nok varene til helgen dersom du bestiller idag ;)

Jeg skal si fra hvordan det gikk ila neste uke :) Gleder meg :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare ett dumt spørsmål til :sjenert: Er det nødvendig å kjøpe børsten som er beregnet for foundation, eller vil jeg få et pent resultat med en vanlig børste fra bodyshop? Vil ikke bruke 159 kr på den børsten hvis det strengt tatt ikke er nødvendig :sjenert:

Skrevet

Personlig bruker jeg den kosten du linket til, når jeg påfører mineralfoundation. Den er knallgod, og absolutt verdt pengene! Jeg har lagt min elsk på den :hjerte:

Når det er sagt, så er det ikke nødvendig med akkurat den kosten. Men du bør helst ha en kabukikost, da jeg personlig synes disse egner seg best til påføring av mineralfoundation i pudderform.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk takk. Jeg prøver med min egen kost først, har denne (eller hvertfall nesten lik): http://webshop.bodyshop.no/main.aspx?page=article&gid=50066&artno=10607 Den bør i grunnen funke greit, så jeg sparer de pengene i tilfelle sminken ikke faller i smak. Hvis jeg fortsetter å bruke sminken fra Tikei, kjøper jeg kosten derfra med neste bestilling ;)

Skrevet (endret)

Takk takk. Jeg prøver med min egen kost først, har denne (eller hvertfall nesten lik): http://webshop.bodyshop.no/main.aspx?page=article&gid=50066&artno=10607 Den bør i grunnen funke greit, så jeg sparer de pengene i tilfelle sminken ikke faller i smak. Hvis jeg fortsetter å bruke sminken fra Tikei, kjøper jeg kosten derfra med neste bestilling ;)

Høres ut som en fin plan ;)

Husk bare på at kosten er litt avgjørende for hvordan finishen blir. Det synes ihvertfall jeg. En god kost er avgjørende for meg :) Så ikke gi opp med én gang.

Endret av Yasi
Skrevet

Jeg har i noen mnd. brukt minralsminke fra Sheer Cover, har vært stort sett fornøyd med det. Men likte alle de småprøvene det gikk ann å bestille fra Tikei, så har bestillt en av hver. Gleder meg til å prøve det også :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for video, Jade!

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg fått prøvene og prøvd meg frem litt. Jeg tror faktisk C1 funker! Da jeg først prøvde bare litt på kinnet (sånn som vist i videoen til Jade) så den alt for orange ut, men da jeg tok den i hele ansiktet slik som jeg ville brukt den til daglig, så det faktisk bra ut! Jeg er allikevel bittelitt nervøs for at den kanskje er litt gal i fargen, så jeg vurderer å bestille prøver av P0 og P1 og se om det ser helt perfekt ut. Jeg er jo ikke kyndig i det hele tatt, så jeg vet ikke hva slags hudtone jeg har, så det er litt vanskelig å vurdere hvilken farge jeg egentlig trenger. Jeg tror, utfra beskrivelsene på Tikeisiden, at jeg er enten kald eller neutral. Det beste hadde vært om jeg hadde hatt en kyndig venn som kunne hjulpet meg og sett på meg etter at sminken var påført, men det har jeg altså ikke.

Jeg vurderer også å bestille concealer mint, for jeg har veldig ujevn hud, med masse røde områder, spesielt på hake og kinn. Er det noen som har prøvd denne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...