Gå til innhold

Satse eller gi seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei :-)

For en par mnd.er siden traff jeg en kompis av kjæresten til bestevenninna. Siden jeg ennå ikke har fått meg kjæreste synes bestevenninna mi + typen at det er på tide at jeg får meg noe(n). Men det ligger mer bak.

I fjor traff jeg en annen kompis(la oss kalle han L) av typen til bestevenninna mi. L var grei, men han kunne ikke oppføre seg eller tilpasse seg sosiale situasjoner. Jeg sa at jeg ikke ville bruke mer tid på et forhold som aldri kom til å bli noe av.

Så kom denne "nye" kompisen(La oss kalle han P) Etter at det første forsøket med L ikke funket sa kjæresten til venninna mi at P kunne være en veldig god kjæreste for meg fordi han kunne "oppfylle" det jeg ville ha i en kjæreste. Dette høres sært ut, men vi har en tedens til å snakke helt fra levra på fylla og da pøser jeg ut som alt. en ulempe jeg må kvitte meg med. Så etter fylla begynte venninna mi + typen å snakke med P om meg. Og P sa at vi passet som venner. Men jeg tror mye av dette er pga jeg kanskje flytter neste år. Jeg har valget mellom å flytte eller bli boende her. Jeg har også på følelsen av at venninna mi + typen hennes snakker mye om meg, mest negativt.. :/

Jeg synes det er rart at han bare vil være venner fordi han kjenner meg jo ikke i det hele tatt? Uansett.. Jeg slo i fra meg tanken og tenkte ikke noe mer på det.

Men så.. Fest for ca 4 uker siden møttes vi igjen, vi snakket masse og fikk veldig god kontakt. Vi begynte å snakke sammen på Facebook og samtalen var grei :) Jeg hadde også med meg en søster på festen som sa at P satt og så på meg mens jeg snakket med. Pluss når jeg så på han møtte jeg blikket hans, slik vet jeg at han så på meg :P

Jeg vet at P sa at han ikke ville ha noe forhold, men jeg føler at det er noe der. Som jeg ikke vil gi slipp på. For jeg føler at det kan bli noe fint.

Møtte han forresten på byen forrige helg, han var skikkelig imøtekommende og så alltid på meg. Inviterte han på vors hos meg på lørdag, så får se hva som skjer.

Er dette innbilling fra min side eller?

Beklager for mye frem og tilbake, med navn og alt. Er bare usikker på om jeg tør å satse eller bare droppe det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at han sier at han bare vil være venner til dem, er ikke noe å legge så mye vekt på når det ikke er DEG han har sagt det til, snarere gitt signaler om det motsatte. Har også sagt lignende ting til venner, da jeg føler de har blandet seg litt vel mye opp i meg, og da sier jeg det bare for at de ikke skal mase mer om det, så vil jeg heller finne ut av det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han stadig ser på deg og møter blikket ditt, er et av de sikreste tegnene etter min erfaring.

At han sier han ikke vil noe, men allikevel ser på deg, kan feks bety at han er usikker på om han vil eller ikke.

Alle har kontroll på sitt muntlige språk, men få har kontroll på kroppsspråket sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...