Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber nå som hjemmehjelp, har fast stilling i kommunen. Så er det sånn at jeg og samboeren skal gå fra hverandre, jeg har to barn. Jeg har en leil med lån på 2 mill som jeg kan beholde i fire år til mens det er avdragsfritt. Etter det blir det altfor dyrt for meg alene hvertfall.

Men nå som vi skal gå fra hverandre vurderer jeg om jeg burde benytte sjansen å studere? Det kjedelige er at jeg ikke vet hva jeg vil studere, det er ikke så mange valg her jeg bor :(

Jeg føler meg så rådvill, hva jeg burde velge..

Til historien hører det også at jeg tidligere har prøvd å studere, men ga opp etter et år. Jeg har vært ganske vimsete rett og slett og aldri holdt på med jobb eller studier mer enn et år før jeg har gitt opp. Nå er jeg redd for at det er samme fella er på vei inn igjen. Tenk om jeg sier opp jobben (som jeg har hatt ca et år), fordi jeg tror jeg skal klare å studere også går det ikke denne gangen heller? Nå har jeg tross alt en fast og stabil jobb, mn samtidig ikke en jobb jeg vil ha for alltid... Derimot har jeg egentlig hatt planer om å være hjemmehjelp en stund for deretter å ta helsefagarbeider som privatist. Er det kanskje et bedre valg så jeg ikke surrer det til for meg selv igjen med studier som jeg kanskje ikke fullfører?

Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får nesten ikke noe igjen på å ta helsefagarbeider, i alle fall lønnsmessig. Du burde satse på studier, sykepleier eller lærer er mine forslag hvis du virkelig ikke har peiling, det er det alltid bruk for. Hadde jeg passet som lærer hadde jeg nok blitt det selv. Jeg har tatt helsefagarbeider, man får ikke gjøre så mye mer enn en pleieassistent allikevel så jeg ser ikke helt poenget.

Jeg tror faktisk hjemmehjelper har nesten samme lønn som en helsefagarbeider, uten at jeg skal si det for sikkert. Hjemmehjelp har i hvert fall litt høyere lønn enn en pleieassistent.

Skrevet

Det høres ut som om du ikke er klar for å studere. Hvis du ikke vet hva du vil studere engang, og du tidligere har slitt med motivasjonen, er det lite lurt å begynne å studere bare for å studere.

Jobb heller frem til du finner ut hva du virkelig har lyst til å studere. Da vil sannsynligvis motivasjonen være høyere også. Ikke minst, du har et boliglån som skal betjenes, noe som ikke vil være like enkelt dersom du skulle leve på studielån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...