AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Jeg visste ikke hvor jeg skullel legge denne så legger den her. Møtte en mann på en dating side hvor han hadde bildet av en annen person. Jeg var så dum og ga han min msn og der viste det seg at han var en mann på rundt 50 år sa han var 30, men så kjempe gammel ut og i tillegg skalla. Jeg er 26 år og er selv voksen. Jeg blokkerte han med en gang, men likevel sender han meg meldinger på msn helt vanlig. Han sender også mail og i tilleggg plager meg på den dating siden. Jeg er ganske redd spessielt fordi jeg har blokkert han på msn. Hvordan kan han da skrive til meg? Han bor ikke i Norge så det er vannskelig å politiannmelde dette, men det er sikkelig plagsomt. Håper noen her har noen råd.
Fluffe Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 Foreslår du bytter msn adresse dor sikkerhetskyld. Rapporter han til dating siden om falsk profil
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 Han har laget seg mange nye profiler og skriver til meg fra dem, det går ann å blokkere folk der også. Men han kommer hele tiden med nye.
Fluffe Skrevet 4. april 2011 #4 Skrevet 4. april 2011 Han har laget seg mange nye profiler og skriver til meg fra dem, det går ann å blokkere folk der også. Men han kommer hele tiden med nye. Kontakt dating siden og forklar sitvasjonen. Du har kommet over en psykopat tydeligvis,
aluminium Skrevet 4. april 2011 #5 Skrevet 4. april 2011 Problemet er vel bare at det ikke er ulovlig å utgi seg for å være noen andre enn det man faktisk er... Men det er sikkert ikke dumt å rapportere ham og skaffe seg en ny adresse.
Fluffe Skrevet 4. april 2011 #6 Skrevet 4. april 2011 Problemet er vel bare at det ikke er ulovlig å utgi seg for å være noen andre enn det man faktisk er... Men det er sikkert ikke dumt å rapportere ham og skaffe seg en ny adresse. Vil tro det er ulovelig å ha mange falske profiler på siden og trakkasere folk
aluminium Skrevet 4. april 2011 #7 Skrevet 4. april 2011 Falske profiler er ikke ulovlig. Trakassering og forstyrrelse av andres privatliv derimot er nok ulovlig.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #8 Skrevet 4. april 2011 Jeg visste ikke hvor jeg skullel legge denne så legger den her. Møtte en mann på en dating side hvor han hadde bildet av en annen person. Jeg var så dum og ga han min msn og der viste det seg at han var en mann på rundt 50 år sa han var 30, men så kjempe gammel ut og i tillegg skalla. Jeg er 26 år og er selv voksen. Jeg blokkerte han med en gang, men likevel sender han meg meldinger på msn helt vanlig. Han sender også mail og i tilleggg plager meg på den dating siden. Jeg er ganske redd spessielt fordi jeg har blokkert han på msn. Hvordan kan han da skrive til meg? Han bor ikke i Norge så det er vannskelig å politiannmelde dette, men det er sikkelig plagsomt. Håper noen her har noen råd. Hei, jeg har blokkert/slettet et par fra min liste som er fra fjortistiden og som jeg ikke kjenner lenger. Jeg liker å ha orden i vennelista mi, og har kun folk som jeg faktisk kjenner. Men av og til så logger plutselig noen som jeg har slettet seg på, og når jeg går inn og ser på listen over blokkerte brukere så ligger de ikke der lenger. Du må rett og slett blokkere han på ny, og så deretter slette han. Gå igjennom hele lista di så finner du han sikkert. Blokk først, og deretter slett. Dersom dette ikke fungerer må du inn på listen over blokkerte brukere, ta av blokkeringen, sjekk at du ser han i lista di, og blokker han deretter på nytt. HUsk: Blokk først, slett etterpå, ikke tykk KUN slett
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #9 Skrevet 4. april 2011 Falske profiler er ikke ulovlig. Trakassering og forstyrrelse av andres privatliv derimot er nok ulovlig. Men selv om det ikke er ulovlig i forhold til norsk lov så er det ikker sikkert at dette er greit i henhold til datingsidens regelement. Derfor kan hun godt rapportere han og da vil de kanskje velge å sperre ip adressen hans. I tillegg vil jeg anbefale deg trådstarter å slette kontoen din fra datingside og finne deg en annen datingside, iallfall for en stund. Du kan jo evt. gå tilbake til den første datingsiden etterhvert når han gjerne tror at du ikke er der lenger.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #10 Skrevet 4. april 2011 Falske profiler er ikke ulovlig. Trakassering og forstyrrelse av andres privatliv derimot er nok ulovlig. Men selv om det ikke er ulovlig i forhold til norsk lov så er det ikker sikkert at dette er greit i henhold til datingsidens regelement. Derfor kan hun godt rapportere han og da vil de kanskje velge å sperre ip adressen hans. I tillegg vil jeg anbefale deg trådstarter å slette kontoen din fra datingside og finne deg en annen datingside, iallfall for en stund. Du kan jo evt. gå tilbake til den første datingsiden etterhvert når han gjerne tror at du ikke er der lenger.
Fluffe Skrevet 4. april 2011 #11 Skrevet 4. april 2011 Falske profiler er ikke ulovlig. Trakassering og forstyrrelse av andres privatliv derimot er nok ulovlig. Åssen vet du om hva som er ulovelig på siden?
feuerstein Skrevet 4. april 2011 #12 Skrevet 4. april 2011 Åssen vet du om hva som er ulovelig på siden? Siden har ikke egne lover, men den har egne regler. Å bryte en regel er ikke ulovlig, det er et regelbrudd.
Fluffe Skrevet 4. april 2011 #13 Skrevet 4. april 2011 Siden har ikke egne lover, men den har egne regler. Å bryte en regel er ikke ulovlig, det er et regelbrudd. og de kan kaste ut personen.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #14 Skrevet 4. april 2011 Åssen vet du om hva som er ulovelig på siden? jeg tror nok at aluminum mener at det er ulovlig å trakassere mennesker i henhold til norsk lov. og at dersom hun føler seg trakassert så kan hun anmelde han. men siden han bor i utlandet vil det jo ha lite for seg.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #15 Skrevet 4. april 2011 Hei ts her takk for svar alle sammen. Jeg har både BLOKKERT OG SLETTET han men likevel skriver han og idag sendte han en lydmelding jeg er kjempe redd for hva han kan finne på. Hakke seg inn på pcen min eller gud vet hva. Han fjerner blokeringen på en eller annen måte. Anngående dating siden så finner jeg ingen steder raporter personen, man kan bare rapportere bilder, men han har ingen bilder lengere.. Jeg håper bare han slutter dette er skummelt har aldri opplevd noe sånt før. Han er en psykopat rett og slett. Jeg ba han slutte å skrive til meg og at jeg kom til å gi mailen hans til politiet han later som ingenting og forsetter bare.
Gjest Fikira Skrevet 4. april 2011 #16 Skrevet 4. april 2011 Ser det eksisterer trojaner som rett og slett kan nekte deg å blokkere en bruker. Kjør en full scan av maskinen din om du har mulighet til det.
aluminium Skrevet 4. april 2011 #17 Skrevet 4. april 2011 og de kan kaste ut personen. Fyren kan nok bli kastet ut fra datingsiden ja, men hva hjelper det egentlig TS? Fakta er at det faktisk ikke er så veldig mye man kan gjøre med slike, annet enn å skaffe seg ny adresse på nettet. TS kan forøvrig sende en epost til datatilsynet og høre hva de anbefaler. De har nok sikkert litt erfaring med slike og lignende saker...
Fluffe Skrevet 4. april 2011 #18 Skrevet 4. april 2011 Hei ts her takk for svar alle sammen. Jeg har både BLOKKERT OG SLETTET han men likevel skriver han og idag sendte han en lydmelding jeg er kjempe redd for hva han kan finne på. Hakke seg inn på pcen min eller gud vet hva. Han fjerner blokeringen på en eller annen måte. Anngående dating siden så finner jeg ingen steder raporter personen, man kan bare rapportere bilder, men han har ingen bilder lengere.. Jeg håper bare han slutter dette er skummelt har aldri opplevd noe sånt før. Han er en psykopat rett og slett. Jeg ba han slutte å skrive til meg og at jeg kom til å gi mailen hans til politiet han later som ingenting og forsetter bare. Finn mail adressen til stedet. Hvis du vil kan jeg hjelpe deg. bare send en pm med navnet på stedet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå