AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Hei! Jeg er 18 år, og begynte i en jobb for 1 mnd siden etter å ha vært arbeidsledig i 4 mnd. Jeg får lønn i denne mnd, men den blir ikke stor siden jeg ikke har jobbet en hel mnd når den lønnen kommer. Jeg trenger penger til husleie og diverse annet. Jeg er sikret jobb fram til september 2011. Jeg lurer på om det er dumt om jeg tar opp forbrukslån på 5000-6000 kr i banken? For å så bruke 3-4 mnd på å betale det tilbake. Noen som har noen råd og tips å komme med?
Gjest Tjoms Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 Jeg vil vel tro at du har krav på hjelp fra sosialkontoret i en krisesituasjon som dette. Ta med kopi av husleiekontrakten din, samt kontoutskrift, og gå ned til sosialkontoret.
Stellia Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 Jeg har ikke hørt om noen banker som gir ut forbrukslån på så lave summer som 5 - 6000 kr. Da må evt. kredittkort (feks. Mastercard) bli et alternativ. Når du er såpass ung, og nettopp har fått deg jobb, kan det også være vanskelig å få innvilget en søknad på forbrukslån. Kredittkort pleier å være litt enklere. Avhenger av hvor lav renten er. Vil anbefale deg å ta kontakt med en bank der du har god betalingshistorikk fra før, feks. i banken der du har lønnskonto.
Gjest Tjoms Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 TS, hvordan i all verden klarte du husleien før du fikk deg jobb da?
lillemy92 Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 TS, hvordan i all verden klarte du husleien før du fikk deg jobb da? Samboeren min sto for alle utgifter ;-)
Gjest Tjoms Skrevet 7. april 2011 #6 Skrevet 7. april 2011 Samboeren min sto for alle utgifter ;-) Okey. Men uansett, du har krav på sosialhjelp i en krisesituasjon, så ta med deg kontoutskrift og kopi av husleiekontrakten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå