Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere for å rense fjeset? Huden liksom.

Jeg har aldri brukt noe, men tenkte jeg skulle begynne med det. Hva trenger jeg? Finnes det noe "alt i en" som funker? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri brukt noe, men tenkte jeg skulle begynne med det. Hva trenger jeg? Finnes det noe "alt i en" som funker? :)

Vil du gjøre det enkelt, så holder det med mild såpe og vann. Bruker du en klut til å vaske med, så får du "peelet" huden samtidig på en skånsom måte.

Har du sensitiv hud er det lurt å bruke rensemelk og evt rensevann. Du kan få kjøpt gode produkter på apoteket.

Skrevet

Det kommer helt an på hudtype og behov! :)

Skrevet

Hudtype, hmm, tørr- normal? Og jeg vil gjerne rense ansiktet for å få vekk diverse urenheter, svarte prikker, røde prikker, og for å gå en glatt hud, og en fin glød i ansiktet.

Skrevet

En rens alene vil ikke kunne løse alle dine problemer, dessverre! :(

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker Babors sin renseserie. (Babor Hyöl og Phytoactive Base)

Finnes forskjellige:

Base = tørr/dehydrert ut

Sensitive = sensitiv hud

Combination = kombinert hud

Reactivating = regenererende

Skrevet

Jeg har no kjøpt en skrubb, som skal rense porer, svarte prikker og kviser. En rensekrem, og en toner. :)

Skrevet

Skrubber (innimellom) når jeg dusjer, ellers bruker jeg renseservietter av typen som kjøpes på dagligvarebutikker, og er veldig fornøyd. Har i perioder brukt diverse produkter (rens + toner) f.eks av Clinique og var veldig fornøyd, men både var det dyrt og ikke gjorde det den store forskjellen. Bruker fuktighetskrem på dag.

En hudpleier jeg var hos for en tid tilbake mente at rense var det viktigste, at det ikke var så krise om kremen ikke var den dyreste og beste. Tror også at matvaner, ev medisiner, spiller en rolle.

Gjest Applecore
Skrevet

Bruker Body Shop sin Tea Tree cleaner og toner + nattkrem.

Funker veldig fint for meg :)

Skrevet

Hmm.. Jeg vet ikke helt om det rådet altså, da kremen er det produktet som skal sitte på huden store deler av dagen :forvirret: Min erfaring er at alle produkter er viktige på sin måte - jeg hadde ikke klart å velge..

Gjest idakaroline
Skrevet (endret)

Jeg bruker kun produkter fra Lush. Starter med å vaske ansiktet med vann, så bruker jeg et renseproduktet Angels on bare skin eller Mask of Magnaminty, så tar jeg på Catastrophe Cosmetic som er en fersk ansiktsmaske og som passer utmerket til min hud. Denne lar jeg sitte på i 10 minutter ca. Så vasker jeg av den med lunket vann, klapper ansiktet tørt, tar på Breath of Fresh Air som er en toner, går over kviser med Grease Lightning og til slutt bruker jeg Celestial som fuktighetskrem. Dette er en rutine jeg har hver eneste kveld. Om morgenen vasker jeg bare ansiktet med vann, klapper det tørt, tar på toner og Grease Lightning før jeg bruker fuktighetskremen. Jeg har en litt sånn alt mulig hud føler jeg. Tørr noen steder, oljete andre steder og jeg kan lett få kviser, spesielt rundt munn og hake. Er det dette som kalles kombinasjonshud, tro?

Produktene er kanskje dyre, men de er veldig drøye og jeg har de lenge. Huden min ser sunnere og friskere ut nå enn det den har gjort tidligere.

Endret av idakaroline
Skrevet

Såpe og vann - are you kidding me? Det gjør vondt i en hudpleiers hjerte å høre såpe og vann! :P

Gå til en hudpleier og snakk med dem om huden din. Da får dem sett litt på den og du får forklart hvordan huden din kjennes ut. Selv om produktene til en venninne fungerer veldig godt på henne betyr ikke det at de er like bra til din hud. Det som er med hudpleieserier er at dem som regel er litt dyre, men varer lenge. Skal lite produkt til dvs at de er drøye.

Apotekproduktene kan bare gå å legge seg.

• Liker 1
Skrevet

Såpe og vann - are you kidding me? Det gjør vondt i en hudpleiers hjerte å høre såpe og vann! :P

Gå til en hudpleier og snakk med dem om huden din. Da får dem sett litt på den og du får forklart hvordan huden din kjennes ut. Selv om produktene til en venninne fungerer veldig godt på henne betyr ikke det at de er like bra til din hud. Det som er med hudpleieserier er at dem som regel er litt dyre, men varer lenge. Skal lite produkt til dvs at de er drøye.

Apotekproduktene kan bare gå å legge seg.

Godt å se at noen andre reagerte på det med såpe og vann, og apotek- produkter:)

Skrevet

Jeg kjøpte nylig MD formulations facial cleanser. Jeg hadde ikke noe høye forventninger. Trengte bare en rens som tok foundationen litt bedre enn de rensevannene som Decleor og L'Occitane har. Jeg testet en prøvestørrelse, og var fornøyd med at den tok bort alt.

Nå etter å ha brukt den noen uker, så ser jeg at huden er mye penere og jevnere i fargen, og at noe utslett jeg fikk etter et uheldig møte med en glanshårspray (som jeg trodde var fuktsprayen min), faktisk nesten er borte nå!

Jeg har tørr/normal hudtype. Har egentlig ikke noe problemer med huden (unntatt det utslettet), og tørrheten er borte etter at jeg ble flinkere å rense, peele og smøre.

Skrevet

Jeg kan godt anbefale REN Skincare. God rens for alle hudtyper, og alle mulige kremere. Litt dyrt, dessverre. Brukte den tidligere og var veldig fornøyd (bytta pga. tenåringsproblemhud).

Ellers kan du ta en titt her: http://www.hildechristina.com/tag/for-de-yngre

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Dermalogica Special Cleansing Gel, og er fornøyd med den! Den kan virke noe uttørkende, så viktig å passe på mengden du bruker, men den er det eneste som virkelig renser i dybden synes jeg. Har også brukt Exuviance sin rensemelk, som er veldig mild og god, men liker bedre den skummende følelsen du få av Dermalogica sin.

Forresten så er toner viktig sammen med rens!:) Du trenger ikke bruke fra samme merke som rensen, men finne en som fukter og beskytter huden din bra. Jeg har alltid sverget til Exuviance soothing toning lotion, da den lukter himmelsk og generelt er veldig bra, men Decleor har mange som jeg vet andre er veldig fornøyde med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...