Lillebi Skrevet 2. november 2003 #1 Skrevet 2. november 2003 Skal ikke kaffe mocca lages med sjokoladesirup og ikke sjokoladepulver? Vet noen hvor de lager "ordentlig" kaffe mocca, og ikke bare med sjokoladepulveret? (Jeg er så lei av å bli skuffet gang på gang..)
Gjest Lea Skrevet 2. november 2003 #2 Skrevet 2. november 2003 Når jeg lager hjemme, så bruker jeg en sjokoladesaus som jeg tar i glasset. Så tilsetter jeg steamet melk og til slutt espressoen. Har prøvd med sjokoladesirup, men den var ikke god. I de fleste kaffebarer jeg vet om, så bruker de sjokoladesaus. Har aldri sette at de bruker pulver :o Jeg har kjøpt sjokoladesausen på Ultra, men husker ikke hva den het. Stor flaske og bedre smak en den vanlige dessert-sjokoladesausen.
Gjest Emera Skrevet 3. november 2003 #3 Skrevet 3. november 2003 Nam, det hørtes godt ut, det må jeg prøve! :D
Midnattsol Skrevet 3. november 2003 #4 Skrevet 3. november 2003 Har heller aldri opplevd at de bruker pulver, men sjokoladesaus. Kaffe&Krem for eksempel. Dessuten bruker de lettmelk, i alle fall der jeg kjøper kaffen.
Midnattsol Skrevet 4. november 2003 #5 Skrevet 4. november 2003 Her får man også kjøpt diverse godsaker og finner oppskrifter og tips.
Lillebi Skrevet 4. november 2003 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2003 Hmm...tror jeg tar med en tur på Ultra jeg...litt fristende å unne seg en mocca hjemme også..
Lillebi Skrevet 4. november 2003 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2003 Jeg ville bare legge til at jeg smakte det med hvit sjokolade en gang i Tyskalnd hos et lite sted hvor de virkelig hadde peiling på å lage kaffe. Mest for å prøve det - men jeg vil ikek anbefale det! Veldig mektig, alt for søtt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå