Vouge Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 (endret) Heisann alle KG-medlemmer! I det siste har jeg fått øynene opp for en utrolig kjekk fyr. Jeg la merke til ham på butikken for litt siden og etter det har jeg sett ham over alt; på bussholdeplassen, i gata, på treningssenteret og på lesesalen. Det viste seg etterhvert at jeg har ei venninne som halveis kjenner ham. Hun sier at han er en snill og morsomm fyr. Da kjente jeg at jeg ble interessert i ham på et litt mer alvorlig plan. MEN itillegg sa hun at han har veldig god selvtillit; han ser bra ut og han vet det, men han er ikke så selvgod at han utnytter det. Han har veldig mange venner (særlig jenter) og de fleste vet hvem han er. ... Jeg på min side er hakket mer stille, litt sjenert og fått høre at jeg er verdens snilleste og veldig omtenksom. Jeg har fått høre at jeg er "over gjennomsnittet pen" (føler det ovehodet ikke slik selv) og har en "bra kropp". Og altså ekstremt dårlig selvtillit.. Har heller ikke store erfaringen med gutter! Tja, så kan man lure da. Er kombinasjonen usikker jente/selvsikker gutt en bra match? Hvordan kan jeg gå fram for å få han til å legge merke til meg? Er det noen der ute som kommer på noen gode råd/erfaringer i forbifarten? I så fall hadde jeg satt pris på det! Endret 4. april 2011 av Vouge
kristal Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 Siden venninnen din halvveis kjenner han, så hadde det jo kanskje vært en mulighet at dere alle fant på noe sammen? At hun kan introdusere deg. Eller så kan du jo introdusere deg selv, hvis det blir en mulighet for det.. Siden du ser han så ofte? "Hei jeg heter ..., du kjenner venninna mi?" også går praten fra det..
Kvinne_21 Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 Har sett forhold der den ene er veldig utadvendt og den andre ikke som har vært bra, og de har utfylt hverandre godt.
Vouge Skrevet 5. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2011 (endret) Kristal; venninnen min kjenner han egentlig ikke så veldig godt, hun vet hvem han er gjennom noen andre - så det blir litt mange "ledd" Men takk for svar, skulle ønske hun kjente han bedre så jeg kunne brukt rådet ditt! Kvinne_21: Godt å høre, da er det håp for meg også Endret 5. april 2011 av Vouge
Steinar40 Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 Tja, så kan man lure da. Er kombinasjonen usikker jente/selvsikker gutt en bra match? Hvordan kan jeg gå fram for å få han til å legge merke til meg? Er det noen der ute som kommer på noen gode råd/erfaringer i forbifarten? I så fall hadde jeg satt pris på det! Mitt råd er at du tar det piano. Motsetninger tiltrekker hverandre. Det er sant. Men like barn leker best i lengden.
Gjest tronder Skrevet 5. april 2011 #6 Skrevet 5. april 2011 Sjenert dame og utadvent Mann skal gå helt greit, ikke noe problem der. Motsatt tror jeg kan bli vanskelig i lengden, hvis da damen ikke har noen fetisj for sjenerte menn. Så om TS er kvinne og sjenert, bare gå for han. Ikke noe problem
Gjest Passing by Skrevet 5. april 2011 #7 Skrevet 5. april 2011 Mitt råd er at du tar det piano. Motsetninger tiltrekker hverandre. Det er sant. Men like barn leker best i lengden. To sjenerte sammen? De vil jo aldri få sjekket hverandre opp. :gjeiper: Like barn leker best kan jo dreie seg om vesentlig mer enn om man er sjenert eller ikke. Jeg er enig med tronder i at sjenert jente og selvsikker utadvendt gutt kan gå helt fint, jeg tror også at det vil gå fint med sjenert mann og selvsikker jente. Vet av flere forhold hvor en av partene er sjenert og hvor den andre er utadvent, de utfyller hverandre.
Steinar40 Skrevet 5. april 2011 #8 Skrevet 5. april 2011 (endret) To sjenerte sammen? De vil jo aldri få sjekket hverandre opp. :gjeiper: Like barn leker best kan jo dreie seg om vesentlig mer enn om man er sjenert eller ikke. Jeg er enig med tronder i at sjenert jente og selvsikker utadvendt gutt kan gå helt fint, jeg tror også at det vil gå fint med sjenert mann og selvsikker jente. Vet av flere forhold hvor en av partene er sjenert og hvor den andre er utadvent, de utfyller hverandre. Javisst, jeg er enig med deg i dette Men det er grenser for hvor ulike man bør være på dette området også. Hvis den ene er veldig utadvendt og har store sosiale behov, mens den andre er stille og rolig og har små sosiale behov, så vil det fort fungere dårlig dem imellom. Endret 5. april 2011 av Steinar40
Gjest Passing by Skrevet 5. april 2011 #9 Skrevet 5. april 2011 Javisst, jeg er enig med deg i dette Men det er grenser for hvor ulike man bør være på dette området også. Hvis den ene er veldig utadvendt og har store sosiale behov, mens den andre er stille og rolig og har små sosiale behov, så vil det fort fungere dårlig dem imellom. Jeg ser at den som har de store sosiale behovene i et forhold gjerne demper seg når de finner noen som er roligere, og at den som har små sosiale behov gjerne blir mer sosial, de finner en middelvei. Noe man gjerne gjør også på andre områder når man blir et par.
Steinar40 Skrevet 5. april 2011 #10 Skrevet 5. april 2011 Jeg ser at den som har de store sosiale behovene i et forhold gjerne demper seg når de finner noen som er roligere, og at den som har små sosiale behov gjerne blir mer sosial, de finner en middelvei. Noe man gjerne gjør også på andre områder når man blir et par. Ja, det kan sikkert ofte bli sånn, men ikke alltid.
Gjest Passing by Skrevet 5. april 2011 #11 Skrevet 5. april 2011 ... Tja, så kan man lure da. Er kombinasjonen usikker jente/selvsikker gutt en bra match? Hvordan kan jeg gå fram for å få han til å legge merke til meg? Ja, ifølge mine erfaringer så kan det være en god match, har sett eksempler på at det fungerer blant folk jeg kjenner.
Vouge Skrevet 5. april 2011 Forfatter #12 Skrevet 5. april 2011 Det er godt å høre at det finnes historier som beviser at det kan gå. Men om det blir slik i dette tilfellet er nok ganske lite sannsynlig... Tror egentlig ikke at han vet jeg finnes engang, og jeg tørr ikke gjøre noe med det! Men takk for alle svar folkens
sophiaM Skrevet 8. april 2011 #13 Skrevet 8. april 2011 Hva har du å tape? Add han på Facebook, og prat med han over nettet. Han ser jo at dere har felles venner, og tenker nok ikke noe mer over det enn at du vil bli kjent med han. Er du redd for at han skal merke at du er interressert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå