myself30 Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Hei, jeg fikk en Hortensia for litt over en måned siden og har hørt at den skal ha mye vann... Prøver å huske å drukne den innimellom for at den skal ta til seg vann og la det renne av og sette den i krukken en gang. Men jeg var borte en helg og glemte den før jeg dro. Og nå er alle de fine hvite blomstene brune i kantene. Den lever ennå - men får å få nye blomster - hva burde jeg gjøre med den? Skal jeg ta av de halvvisne blomstene, klippe av på stilkene eller hva? Vil jo gjerne den skal blomstre seg stor og hvit igjen raskt Den står ikke i sollys, men inne på spisebordet uten at det er noe trekk - så plasseringen skal vel være fin...
myself30 Skrevet 7. april 2011 Forfatter #2 Skrevet 7. april 2011 Hei, jeg fikk en Hortensia for litt over en måned siden og har hørt at den skal ha mye vann... Prøver å huske å drukne den innimellom for at den skal ta til seg vann og la det renne av og sette den i krukken en gang. Men jeg var borte en helg og glemte den før jeg dro. Og nå er alle de fine hvite blomstene brune i kantene. Den lever ennå - men får å få nye blomster - hva burde jeg gjøre med den? Skal jeg ta av de halvvisne blomstene, klippe av på stilkene eller hva? Vil jo gjerne den skal blomstre seg stor og hvit igjen raskt Den står ikke i sollys, men inne på spisebordet uten at det er noe trekk - så plasseringen skal vel være fin... Ingen som har peiling på dette???
lilletuss87 Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 la den stå i en bøtte med vann sånn at hele potten til hortenisaen din står i vann, la den stå over natta, og se hva som skjer. så klipper du evt. bort di visne blomstene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå