Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Jeg tenkte å ta krystallsliping i løpet av denne uken. Slet med kviser på videregående, og nå 5 år etter så har jeg litt synlige porer i kinnene som irriterer meg veldig!

Men om to uker skal jeg til syden, spiller de noen rolle? Kan man være i solen etter å ha tatt krystallsliping? Skal uansett bruke solkrem altså :)

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Jeg tok krystallsliping for noen år siden. Samme våren skulle jeg på ferie til Thailand, og da sa hun som skulle gjøre slipingen at jeg burde vente til etter ferien.

Så jeg vil anbefale deg å vente :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Da gjør jeg det :) Takk for svar!

Hvor lenge anbefalte de å vente med å være ute i solen etter behandling? Merket du forbedring i huden? Jeg har en hud som reagerer på det meste, så er veldig redd for at jeg skal se ut som en kjøttkake. Men jeg har jo nesten komplekser pga porene, så må bare ta sjansen.

Skrevet

Skal vi se, jeg tok min første behandling i mars, også fikk jeg en behandling per uke i seks uker, altså totalt seks behandlinger, som jeg da var ferdig med innen mai. Jeg behandlet huden pga mye synlige kvisearr, og ble så fornøyd at jeg gjerne vil ha flere behandlinger, men jeg har ikke råd nå. Uansett, huden min ble veldig mye bedre, og den ble litt rød første dagen etter behandling, men ikke noe mer enn det.

Dette var i 2008, så jeg husker dessverre ikke hvor lenge det var de sa jeg skulle vente med å gå ut i solen, men de sa bare at jeg ikke skulle gå inn for å sole meg. Skal du ha mange behandlinger?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en tur dit, og hun kunne ikke garantere at porene ville forsvinne. Det var ikke hun som skulle utføre behandlingen, og det virket egentlig ikke som hun kunne noe. Så får ta en prat med hun som kan det ;) Jeg visste ikke at man måtte ta såå mange behandlinger! Da blir det jo kjempedyrt :sukk:

Skrevet

Hvor mange behandlinger du skal ha er det du selv som bestemmer, det kommer an på hva du vil behandle. I mitt tilfelle var det jo arr som skulle til pers, når det gjelder porer vet jeg ikke. Jeg hadde så mye arr at porene brydde jeg meg ikke en dutt om, så jeg aner ikke om de endret seg noe...

Og ja, det blir jo dyrt... jeg betalte 600 per behandling for de fire første behandlingene, også fikk jeg de to siste til halv pris. Hun var ganske grei hun som behandlet meg, så vi avtalte dette med pris på forhånd, for hun kunne jo ikke garantere hvor mange behandlinger jeg måtte ha for å oppnå et resultat jeg var fornøyd med.

Lykke til da! Får håpe du blir fornøyd også :jepp:

Ps. hvor rød du blir kommer forresten også an på teknikken til den som behandler deg. Hun som behandlet meg sa at når hun ble opplært i å bruke maskinen, ble hun opplært til å ta den frem og tilbake i streker (om du skjønner) over huden, og da var det mange som fikk røde striper på for eksempel kinnene. Men så hadde hun funnet ut at om hun gikk bort ifra det, og heller brukte litt sirkulære bevegelser osv, så unngikk mange å få så veldig fremtredende striper.

Gjest Aria.
Skrevet

Jeg har også tatt det, kjempefornøyd :) Jeg tok først fruktsyre for dårlig hud, når den ble bra begynte jeg med krystall sliping. Dette var på våren, og jeg fikk beskjed om å ta det før sommeren, for da kunne jeg ikke ta det, kunne få pigmentflekker.

Da jeg skulle tilbake dit for et år siden og ta det, sa hun at dette bare var en myte, og ikke stemnte og at så lenge jeg brukte solkrem med høy sol faktor ville det gå fint. Stusset veldig. Er veldig forsiktig med det jeg, utsetter det til etter sommeren eller sydenturen for å være på den sikre siden.

Skrevet

Hei dere!

Jeg tenkte å ta krystallsliping i løpet av denne uken. Slet med kviser på videregående, og nå 5 år etter så har jeg litt synlige porer i kinnene som irriterer meg veldig!

Men om to uker skal jeg til syden, spiller de noen rolle? Kan man være i solen etter å ha tatt krystallsliping? Skal uansett bruke solkrem altså :)

Hei!

Jeg er hudpleier, og jeg ville ventet til etter ferien. Du trenger nødvendigvis ikke mange behandlinger. Det kommer an på hvordan huden din er. Ellers så er som noen skrev her frukt- syrebehandling en super behandling når du sliter med porer. Men husk at du bruker høy solfaktor i syden, det er uansett viktig!! Det sliter mye på huden med sol, saltvann og eventuelt alkohol, så det er uansett greit å ta en skikkelig behandling når du kommer hjem igjen.

God tur;)

AnonymBruker
Skrevet

Takk alle :)

Jeg venter med behandling til etter sydenturen. Håper jeg ikke trenger mange behandlinger. Har egentlig ganske fin hud, bortsett fra et område i kinnene som har porer.

Bruker høy solfaktor på turen uansett da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...