Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest artikkelen om bytteparty her inne på KG, men er det noen som har noe mer tips?

Har lyst til å arrangere et bytteparty nærmere sommeren. Da tenker jeg å lage noe sunt snacks og kanskje litt fingermat og kjøpe noen flasker Moscato. Jeg skal ha en garderobe stang i stua og bordet skal jeg ordne slik at jentene kan ha tilbehøret og sko der. Speil blir satt opp og en skillevegg blir satt opp som prøverom. Men har noen andre her inne gjort dette? Var det vellykket? Og har dere noen andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på byttparty flere ganger. Det er kjempegøy! Det blir ofte litt kaotisk med tøy, ting og tang over alt, så det er greit å servere mat enten før eller etter byttingen. Og det er lurt at de du inviterer ikke er helt ulike i størrelsen - det er kjedelig å være den eneste i størrelse 36 hvis alle andre er 44.

Vi har også hatt med annet enn klær og sko - type bøker, blader, pyntegjenstander, kjøkkenutstyr osv.

Det blir sikkert en suksess!

Skrevet

Stua mi er ganske stor, og kan lett deles i tre deler, så blir en del hvor man kan prøve klærne, en del der klærne henger og en del hvor man kan spise litt, så tror ikke det blir no stress :) Alle i gjengen er heldigvis mellom 38 og 42 i størrelsen :)

Men hvordan gjorde dere det med når byttingen begynner? så at man kan feks trekke lapp om hvem som skal få velge den første tingen osv.

Skrevet

Vi har gjort det slik at en person viser frem tøyet, har byttet på slik at man viser frem det man har med. Vi har gjort det enkelt - førstemann med hånda i været får plagget. Slik har vi holdt på en stund og så prøver vi klærne. Det som ikke passer blir lagt samlet et sted, og så er det førstemann til mølla, evt at man husker hvem andre som gjerne ville ha plagget så får de en sjans til å se om det passer.

Hvis det er masse tøy er det nok lurt å begrense fremvisningen til de beste klærne - slik at enklere topper og gensere går rett i en førstemann til mølla-haug.

Men med stor stue, opphengsmulighet og jenter i nogenlunde samme størrelser, går det seg sikkert til!

Skrevet

Jeg annbefaler å ha tenkt på hva som skal skje med alt det ingen vil ha, f.eks. at alle tar med det de kom med? Bytteparty er kjempegøy, men om man skal være realistisk så kommer folk med noen få "skatter," og mye drit (det er jo en grunn til at man ikke vil ha ting selv). Det er litt kjedelig som arrangør, å sitte igjen med en kjempestor haug med klær man ikke vil ha (i allefall om man ikke har bil, og det er langt til returstasjon og fretex).

Skrevet

Klær som ikke blir byttet og ingen vil ha har jeg bestemt meg for å gi til frelsesarmene :)

Skrevet

Å, skulle ønske jeg kjente noen som ville ha bytte-party med meg :sukk: Høres helt supert ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...