Gjest the imp Skrevet 2. november 2003 #1 Skrevet 2. november 2003 Vurderer å dra til Bulgaria (Sunny Beach) til sommeren. Derfor lurte jeg på om noen av dere har vært der. Er det bra der? Hvordan er stranda der? Maten, er den bra? Dessuten, er det noe å gjøre/se i nærheten? Dersom noen hadde bodd på Hotell Chaika Beach hadde det vært fint å høre litt om hvordan det er der.
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2003 #2 Skrevet 2. november 2003 Jeg var der i 2000 og drar aldi tilbake. Det eneste positive var prisene.
Gjest Dunkel Skrevet 3. november 2003 #3 Skrevet 3. november 2003 Vi har vært på ferie i Sunny Beach to år på rad - sist i sommer, og er veldig fornøyde. Flott strand, hyggelige mennesker og ikke minst veldig hyggelige priser. Vi brukte 200-250 kr på et vanlig kveldsmåltid med 2-3 retter, øl og vin til 2 personer. Vi bodde på hotell Victoria som ligger rett ved siden av Chaika Beach tror jeg. Vil anbefale det hotellet hvis du vil ha litt bra standard. Det er helt nytt og kanskje ikke veldig koselig (mer moderne) men vi var veldig fornøyde med service osv. Generelt har nok hotellene noe lavere standard enn vi er vandt med. Vi reiste tidlig i juni første året og det var litt tidlig for å ligge på stranda. Var der i juli i år og det var helt perfekt. Litt regnskurer på ettermiddagene men passe varmt. Vi var i et par byer i nærheten førte året men det var ikke så mye å se. Det egner seg nok best til strandferie. Og man bør være klar over at det det er et veldig "turistete" Syden-sted. Har hørt mye negativt om Bulgaria og man kan sikkert være uheldig men jeg vil absolutt anbefale det som feriemål så lenge man vet hva man går til. Bare spør hvis du vil vite mer. Det er flere innlegg om Bulgaria her så jeg anbefaler deg også å søke rundt.
ZIBRA Skrevet 7. november 2003 #4 Skrevet 7. november 2003 Jeg var der før 3 år siden. Extremt billig mat å drikke, de spiser mye ost! Likte maten jeg!! Stranda er grei, typisk turist strand, med massor selgere og solsenger. Men fint att bade, til tross att vannet er iskallt!!! Gamlebyen ligger utmed stranda og er kjempekoselig. Ellers ikke så veldig mye å finne på der.. Men det er jo ett perfekt sted å dra til hvis man bare er ute etter sol og at slappe av, går jo ikke at bruke opp penger der!
momo Skrevet 16. november 2003 #5 Skrevet 16. november 2003 Jeg var der for ett år siden med datteren min. Det posetive var lave priser og en fin strand. Det negative, alt for mange tiggere og folk som skal lure deg. Jeg har selv ett par skrekkhistorier og har hørt en del fra andre som har vært der. Jeg kommer aldri noensinne til å reise tilbake. Hvis du vil til et sted som er like billig, vil jeg mye heller annbefalle Tyrkia. :D
Tusenfryd Skrevet 27. november 2003 #6 Skrevet 27. november 2003 Jeg har vært mye i Sunny Beach, selv om det begynner å bli noen år siden nå. Ønsker du billig reise og hotell og rimelig opphold med tanke på mat og shopping samt en flott strand - resie til Sunny Beach. Ønsker du flotte hotell og omgivelser, rent og pent og ulike og spennende restauranter - ikke velg Bulgaria. Det er et land som jeg fant meget sjarmerende, men det er et østblokkland og de har andre måter å te seg på og ting er annerledes mht rengjøring og sånn enn vi har det.
Gjest care Skrevet 27. november 2003 #7 Skrevet 27. november 2003 Har vært i sunny beach. Jeg har et stikkord: styr unna :-?
Alida Skrevet 29. november 2003 #8 Skrevet 29. november 2003 Vi var på Sunny Beach i sommer, og må si som de andre her at det var ekstremt billig der. Når det gjelder tiggere var ikke vi i nærheten av å se noen, og vi oppholdt oss på strandpromenaden og i sentrum hele tida. Eller var ikke hotellstandaren der vi bodde mye å skryte av. Det er et veldig bra natteliv der, og passer veldig bra for jente/gutteturer.Selv ble vi plaget av en god del støy fra diskoteker om natta. Alt i alt vil jeg si at det var et helt ok sted, men kommer nok ikke til å reise tilbake med det første.... :blunke:
Holly Hobbie Skrevet 1. desember 2003 #9 Skrevet 1. desember 2003 Jeg var paa Sunny Beach for fem aar siden. Det var kjempevarmt, hotellstandarden var daarlig, masse tiggere, men billig. Selv fikk jeg nok og drar nok ikke dit igjen. Men stranden var bra. Og maten god.
Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2003 #10 Skrevet 5. desember 2003 Aldri mere Bulgaria. En gang og det var nok. Billig? Virker billig, men du må betale ekstra for alt. Bestilte fisk og skulle du ha potet så var det rkstra. osv. Ble prøvd snytt på rest. hele tiden.
Arwen Skrevet 5. desember 2003 #11 Skrevet 5. desember 2003 Har også vært i Bulgaria en gang og sier som de andre: Aldri mer!
Gjest prestekrage Skrevet 17. desember 2003 #12 Skrevet 17. desember 2003 Reiser du med familie vil jeg mye heller anbefale Albena. Har vært der med barn to ganger(vært i Sunny Beach to ganger også) og har vært strålene fornøyd. Bodd både ovenfor byen og nede på stranden. Eneste jeg syns var negativt var alle horene som troppet frem etter midnatt. (men når man reiser med barn er man jo sjeldent ute på disse tider...) Fra selskapenes side blir det sagt at Sunny Beach er "ungdomssted" (men mange hakk under Ibiza stil som man evt finner i Golden Sands), mens Albena er en familie by... Ettersom alle de nevnte stedene er KUN turiststeder anbefaler jeg en tur til de nærliggende storbyene for en smak av virkligheten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå