Sjokola Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Hei, Jeg lurte på om det går an å barbere hunden min på magen? Nå, med så mye smeltende snø, blir alle de lange hårer (hun er en border collie blanding med langt hår og korte bein) så våt, og såååå svart. Hun tar med seg mye søl inne. Er det rart å barbere henne? Og hvordan skal jeg gjøre det?
Spoven Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 Blir hun ikke å fryse på magen da? Jeg ville nok heller hatt et håndkle i gangen og tørke av henne når hun kommer inn.
Shade Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 Det er nok mye bedre å tørke henne når du kommer inn. Det er ikke sommertemperatur enda så tenk på hvor kaldt det kommer til å bli for henne uten pels på magen.
Kamikatze Skrevet 4. april 2011 #4 Skrevet 4. april 2011 Er bare å ta henne med til frisøren, det. Eventuelt å bruke voks eller epilator.
Gjest Canis lupus Skrevet 4. april 2011 #5 Skrevet 4. april 2011 Det går jo ann, men spesielt smart er det ikke. Hunden kommer til å fryse. Ha et hånkle i gangen og tørk hunden når dere har vært ute Du kan jo også i værste fall klippe pelsen på magen litt kortere. Men ikke for kort..
Xtra_lilje Skrevet 4. april 2011 #6 Skrevet 4. april 2011 (endret) ville ikke barbert nei, alternativ ville jeg vurdert et dekken for å unngå at pelsen blir for våt. Endret 4. april 2011 av Xtra_lilje
NovaFlare Skrevet 4. april 2011 #7 Skrevet 4. april 2011 Javisst kan du klippe den ned under magen Men jeg ville brukt en klippemaskin med et skjær som etterlater ihvertfall 1 cm, slik at huden ikke er helt naken. Evt kan du klippe vekk "skjørtet" med saks selv. Men høvel må du ikke bruke, hehe. 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #8 Skrevet 4. april 2011 Mange klipper skjørtet på hunden sin, den fryser ikke nå. Min hund har ikke pels i det hele tatt og hun løper uten klær nå, så da kan hunden din helt fint overleve med litt mindre hår på magen:) Som personen over meg sier, bruk saks og klipp det, eller klippemaskin:)
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. april 2011 #9 Skrevet 4. april 2011 Klipp i vei. Jeg klippet magen til min bc-miks hver vår og igjennom hele sommeren. Hun elsket det! Da slapp jeg så mye sand inn også. Denne tiden her er håpløs.
Gjest Consensio Skrevet 4. april 2011 #10 Skrevet 4. april 2011 Hei, Jeg lurte på om det går an å barbere hunden min på magen? Nå, med så mye smeltende snø, blir alle de lange hårer (hun er en border collie blanding med langt hår og korte bein) så våt, og såååå svart. Hun tar med seg mye søl inne. Er det rart å barbere henne? Og hvordan skal jeg gjøre det? Ikke barber hunden helt ned under magen, men du kan absolutt klippe det opp en god del. Jobbet selv for mange år siden på en dyreklinikk hvor jeg tok meg av en del pelsstell, og klippet ofte opp pelsen under magen på langhårete hunder. Tok også gjerne og klippet litt rundt labbene og oppover hasene dersom de hadde en del pels der også. Blir mye enklere å holde hunden ren og pen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå