Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på en masterutdanning i danmark, men jeg synes det ble for trøblete. Prøvde å begynne etter en bachelor jeg hadde fullført. Fikk det ikke til å fungere i danmark, og ble ikke så begistra for miljøet. Nå har jeg begynt på en lignende master i norge, og det fungerer mye bedre.

Likevel angrer jeg meg delvis på at jeg prøvde i danmark, og at det ikke gikk noe bra, da jeg tenker at det kan oppfattes som en svakhet på CV og slikt, og det er jo også lett for at folk spør om hva jeg har gjort tidligere, på en måte at det kan oppdages.

Synes det er kjipt at noe ikke går bra når det har med utdanning å gjøre. Tror dere det vil oppfattes som en svakhet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ærlig talt det ikke trenger å ha noe å si. Du kan jo forklare det med at det ikke svarte til forventningene faglig (ikke at det trenger være en dårlig utdanning, men at det ikke ga deg de fagene du ønsket). Det går også an å si at man ikke trivdes der, men det er kanskje noe arbeidsgivere kommer til å spørre mer om, for å forsikre seg om at man ikke er veldig kravstor eller vanskelig. Men det er jo lov å ta konsekvensene av at man mistrives eller ikke får til noe? Det hadde i mine øyne vært verre om du hadde fullført med dårlige resultater og kommet umotivert ut i andre enden... Forhåpentligvis leser ikke arbeidsgivere flest CV-er bare i verste mening. Jeg tror egentlig avisene overdriver litt når de kommer med gode råd om hvordan man får pyntet mest mulig på den.

Skrevet

Kan ikke tro at dette vil være negativt. Det er helt naturlig at man "feiler" litt på vei mot målet. Det viktigste er jo at du er målrettet, selv om du har havnet i en blindvei på veien.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...