*Bumblebee* Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Jeg har drevet aktivt med hest i "alle år",men har nå en pause fra det siden jeg har fått to små barn.(ene er 2 år og andre 6 mnd) har eid flere hester selv,og vet hvor mye tid og penger det krever..nå er jeg veeldig hestesyk igjen,men lurer fælt på hvordan dere med små barn får det til? jeg synes dagene flyr,selv uten hest eller jobb... skal jo tilbake i jobb igjen,og fatter ikke hvordan man kan ha tid til jobb-hest-unger-hus osv.for ikke å snakke om økonomi til det.. ER det mulig,eller må jeg legge den drømmen på hylla? er egen hest bare for yngre skolejenter uten familier og eldre mennesker med voksne barn tro..?
crazyforgum Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Jeg har drevet aktivt med hest i "alle år",men har nå en pause fra det siden jeg har fått to små barn.(ene er 2 år og andre 6 mnd) har eid flere hester selv,og vet hvor mye tid og penger det krever..nå er jeg veeldig hestesyk igjen,men lurer fælt på hvordan dere med små barn får det til? jeg synes dagene flyr,selv uten hest eller jobb... skal jo tilbake i jobb igjen,og fatter ikke hvordan man kan ha tid til jobb-hest-unger-hus osv.for ikke å snakke om økonomi til det.. ER det mulig,eller må jeg legge den drømmen på hylla? er egen hest bare for yngre skolejenter uten familier og eldre mennesker med voksne barn tro..? Jeg klarte dessverre ikke å ha tid til alt. Hest ble tilsidesatt da barna var helt små ... men det tok seg opp etter hvert. Det beste er nok å bo ved stallen og ha en mann som er like gira ...
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 Mange av mine veninner har hest, full jobb og små barn. Og felles for dem alle er at de har svært snille menn som stiller opp både for barn og hest.
*Bumblebee* Skrevet 4. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2011 huff haha da kan jeg nok se langt etter det...mannen i huset er livredd hester.men..kunne jo ha forsøøøkt å kurere han da.. *lur plan former seg i hodet*
Miss Puddel Skrevet 4. april 2011 #5 Skrevet 4. april 2011 Jeg fikk min første hest da minstemann var fem år. eldstemann var 9 år, og hadde da ridd sammen med meg i to år. jeg hadde ikke hatt tid og overskudd til å holde på med hestene skikkelig aktivt da de var mindre enn det tror jeg. Skjønt det er mulig, hesten jeg fikk meg den gangen, og som jeg har fortsatt er innkjørt, så jeg kunne hatt med meg ungene på kjøreturer i allefall. I dag er begge guttene så miljøskadd at de er med og rir, og vi deler hobbyen vår med hverandre.
LadyNinja Skrevet 5. april 2011 #6 Skrevet 5. april 2011 Jeg måtte dessverre legge ned den drømmen jeg også. Har drevet med hest siden lita, men da det kom baby i hus gikk det ikke lengre, dette til tross for mye hjelp av sambo og moren min. Det gikk - men det var overhodet ikke rettferdig mot hesten, syntes jeg. Han fikk ikke kosen og kjærligheten han fortjente..... Ikke synes jeg om heller at flere andre mennesker skulle ta ham. Han var veldig nært knyttet til meg, som jeg var til ham - og han ble forvirret og anderledes med tiden ettersom vi to ¨mistet¨ den nære kontakten. Dette var en hest som var 5 år gammel, som jeg hadde fra han var føll - helvetes tungt kan jeg skrive under på at det var! Men når jeg mener å føler at han kunne fått det bedre, så valgte jeg faktisk å gi ham bort til noen som ville gi ham stellet og pleien han trengte. Økonomisk sett går det på den måten man legger ting opp som. Hadde jeg ønsket å skrapt meg med pengene på hest igjen, så kunne jeg ha gjort det, slik som ting er nå hadde det ikke gått, da må man legge om og endre på ting.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #7 Skrevet 2. mai 2011 Se over økonomien om du først har råd! Kansje du kan ha hest på for eller låne noen andre sin noen dager i uken? Hvis du kommer fram til at du skal ha hest så kan du jo ha en hestepasser noen dager i uken?
bambyb82 Skrevet 2. mai 2011 #8 Skrevet 2. mai 2011 Hatt hest og barn siden jenta var to år... Men ble et evig kaos av en sinna samboer som var drittlei av å sitte hjemme hver kveld med ungen... Hadde ho jo med på dagtid, men var jo ikke så lett.. ho var med på kjøreturer da dyret ble innkjørt.. Enden på visa.. hesten ble solgt.. Ny hest kom i hus da jeg ble elene med datteren da ho var 4 år.. Endte opp med at mamma måtte stille som barnepass en del om kveldene når jeg trente dyret, men på dagtid ble hun med.. men jeg ble helt utslitt av å være i stallen og jobbe på dagtid og tilbake å trene på kvelden.. Solgte denne hesten og etterhvert, mest fordi kjemien ikke stemte.. Ventet til jenta var i skolealder før neste ponni kom i hus. Men da var jeg i full jobb... Ny samboer som stilte opp på hjemmebane, emn helt klart stallen krever mye tid.. Hadde jenta mi med en del på kjøreturer og slikt, men barn i stallen er et stort ansvar! Ble gravid igjen og ga rettogslett opp!! Ny hest kommer kun i hus om datteren på 9,5 fatter interesse om et par år og jeg som mor heller kan være hestpasser.. Økonomien kommer jo ann på hvor billig stallplass du får tak i.. akkurat nå er et hestebudsjett på 5000 ca i mnd uaktuelt.. Har heldigvis venninner som også blir slitne av mas med barn og hest.. så å låne en hest noenganger er jo minste problemet Ser noenganger familier som ønsker å kjøpe hest sammen med andre familier, og det er jo en mulighet. Da halverer du stresset og pengene
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 3. mai 2011 #9 Skrevet 3. mai 2011 Ser noenganger familier som ønsker å kjøpe hest sammen med andre familier, og det er jo en mulighet. Da halverer du stresset og pengene Og dobler risikoen for konflikter og styr. Å kjøpe hest sammen med noen anbefaler jeg ingen sånn i utgangspunktet, da er det bedre å vente til forholdene på hjemmebane er mer egnet.
bambyb82 Skrevet 3. mai 2011 #10 Skrevet 3. mai 2011 Tror det kommer helt ann på den andre familien en kjøper sammen med. Det burde jo være noen en kjenner, og en burde absolutt ha samme syn på trening og stell. Jeg kunne tenke meg og kjøpe sammen med ei venninne, men vi har veldig likt syn på ting. Men desverre passer det ike for noen av oss akkurat nå.. Så når ungan blir større Men ja.. det kan nok lett bli dobbelt med stress og styr visst en velger feil familie og samarbeide med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå