Gjest Angel Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Jeg har ei venninne som alltid kommer på besøk med sine 2 hunder - som hun tar med inn i stua vår. Jeg har en baby på 10 mnd som kryper rundt omkring og spiser ALT hun får tak i. Den ene hunden til venninna mi røyter fælt, og jeg vil ikke at babyen skal få i seg hundehår og evnt andre ulumskheter fra dyrene. Til nå har jeg likevel tolerert at hundene ble med inn, men nå orker jeg ikke mer, og har sagt fra at hundene får vente ute. Sist gang hundene var inne, dreit nemlig den ene på teppet mitt, æsj! Venninna mi er dødelig fornærmet og vil ikke komme hit mer, har jeg forstått... Er jeg urimelig, eller ville dere gjort det samme?
Gjest Blondie65 Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 I mitt hjem er det mine regler som gjelder. De som ikke finner seg i det er enkelt og greit ikke velkommen. Da kan de faktisk bare være sure. Jeg hadde en gjest som nektet å akseptere at h*n ikke fikk røyke inne hos meg og det ble en helvetes huskestue som endte med at jeg ba gjesten gå og ikke komme igjen før vedkommende hadde lært seg en dose folkeskikk. Jeg synes med andre ord ikke du er urimelig.
Kamikatze Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 Haha! Hadde bikkjen dritte inne, hadde jeg avlivet den der og da, og brukt den som mopp, og avsluttet abonnementet med venninna for alltid. 4
Gjest gjest Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Jeg har ei venninne som alltid kommer på besøk med sine 2 hunder - som hun tar med inn i stua vår. Jeg har en baby på 10 mnd som kryper rundt omkring og spiser ALT hun får tak i. Den ene hunden til venninna mi røyter fælt, og jeg vil ikke at babyen skal få i seg hundehår og evnt andre ulumskheter fra dyrene. Til nå har jeg likevel tolerert at hundene ble med inn, men nå orker jeg ikke mer, og har sagt fra at hundene får vente ute. Sist gang hundene var inne, dreit nemlig den ene på teppet mitt, æsj! Venninna mi er dødelig fornærmet og vil ikke komme hit mer, har jeg forstått... Er jeg urimelig, eller ville dere gjort det samme? Om du er urimelig er vanskelig svare på siden vi alle er forskjellige;) derimot ville jeg ikke gjort det samme. Blir kjempeglad jeg hver gang jeg får besøk med hund, men så er jeg også en veldig hundeglad person;) 3
Ixnay Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 Her synes jeg venninna di er urimelig. Hvis man ikke har hund selv er det ikke alle som ønsker å få hundehår overalt inne hos seg selv. Når hunden i tillegg gjorde fra seg hjemme hos deg på teppet, så skjønner jeg godt du ikke vil ha hundene inn mer. Jeg har en venninne med hund og hun tar de ikke med seg dersom det ikke er OK for de hun beøsker. Stort sett lar hun den være hjemme, eller får noen til å passe den dersom hun skal på besøk (spesielt dersom vedkommende ikke har hund selv). 2
Tears.of.the.Sun Skrevet 3. april 2011 #6 Skrevet 3. april 2011 Det er ditt hjem så selvfølgelig er det dine regler. Jeg er selv hundeeier, men drar ikke med meg hunden min hjem til venninne mine. Spesielt ikke de med baby. + at hunden min ikke driter inne, eller røyter. Uansett.. latterlig gjort av venninna di. 4
Gjest Eurodice Skrevet 3. april 2011 #7 Skrevet 3. april 2011 Haha! Hadde bikkjen dritte inne, hadde jeg avlivet den der og da, og brukt den som mopp, og avsluttet abonnementet med venninna for alltid. :skratte: 1
Tears.of.the.Sun Skrevet 3. april 2011 #8 Skrevet 3. april 2011 Haha! Hadde bikkjen dritte inne, hadde jeg avlivet den der og da, og brukt den som mopp, og avsluttet abonnementet med venninna for alltid. Motbydelig kommentar. Og morsom var den heller ikke. Det er ikke hundens feil at eier er idiotisk. 23
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #9 Skrevet 3. april 2011 Jeg har ei venninne som alltid kommer på besøk med sine 2 hunder - som hun tar med inn i stua vår. Jeg har en baby på 10 mnd som kryper rundt omkring og spiser ALT hun får tak i. Den ene hunden til venninna mi røyter fælt, og jeg vil ikke at babyen skal få i seg hundehår og evnt andre ulumskheter fra dyrene. Til nå har jeg likevel tolerert at hundene ble med inn, men nå orker jeg ikke mer, og har sagt fra at hundene får vente ute. Sist gang hundene var inne, dreit nemlig den ene på teppet mitt, æsj! Venninna mi er dødelig fornærmet og vil ikke komme hit mer, har jeg forstått... Er jeg urimelig, eller ville dere gjort det samme? Som hundeeier tar jeg aldri med hunden hjem til folk,uten at den er bedt. Den er stor...ja. Blir den bedt, så ber jeg huseier gi meg en våt klut,så jeg tørker av bena på den. Som hundeier så tar man det ikke for gitt at hunder er velommen. Som mor selv, så tror jeg barna mine fikk i seg mer smuss uten at vi hadde hund. Når en hund gjør fra seg inne, så kan det skje med hunder som med barn. Man rekker ikke dasssen. Den kunne plutselig bli no greier med magen,men den skal være trengende om e gjør fra seg inne. man merker fort som hundeier om hunden maser om å gå på do, så skjer det plutselig vil jeg kalle det et uhell. En ansvaelig hundeeier blir ikke sur om hunden ikke er velkommen. 6
Skywalker Skrevet 3. april 2011 #10 Skrevet 3. april 2011 Jeg tar aldri med hundene mine inn til andre uten at de sier at det er OK. Skulle en av dem finne på å gjøre fra seg på et teppe ville jeg tilbudt å betale for tepperens. Skulle noen ønske å ta livet av hunden min på grunn av noe sånt, da ville de få vite hva jeg mener om det. På en meget ubehagelig måte. 5
kaprifolen Skrevet 4. april 2011 #11 Skrevet 4. april 2011 Hvis min (inviterte) hund hadde gjort fra seg inne, hadde det vært pga sykdom. Hun gir uttrykk for hva hun må leeeenge før det evt går galt. Da hadde jeg blitt superfortvilet, unnskyldt oss, vasket og evt tilbydt å betale rens hvis det trengtes. Hadde huseier da fortsatt blitt sint og avsluttet vennskapet, hadde jeg nok ikke sett på det som noe stort tap. Uinviterte hunder med en eier som ikke forstår eller lar seg affisere av hvilke ubehageligheter det kan medføre å få de på besøk, synes jeg er respektløst. Men husk: det er eieren som er problemet, ikke hunden! 5
Gjest Aria. Skrevet 4. april 2011 #12 Skrevet 4. april 2011 (endret) Hmm.. jeg spør alltid først om det er OK at hunden blir med. Har flere venninner som har katt(er) og tar hun aldri med dit. Hunden min driter ikke inne, men om det skulle skje, ville jeg beklaget og vasket og skuret og selvfølgelig betalt om den ødela noe. Og om min venninne da hadde sagt på en høflig måte at hun ikke ville at hunden skulle bli med mer, ville jeg selvsagt skjønne det. MEN om hun kjeftet og var sint på meg og min hund for et uhell jeg beklaget for og prøvde å rette opp så godt jeg kunne, ville jeg syntes det var urimelig ja. Sønnen til søsteren min tissa inne her, ikke helt do-trent og ferdig med bleie, jeg kjeftet jo selvfølgelig ikke, uhell kan skje. Men din venninne høres litt uansvarlig ut. Beklaget hun? Tørket hun opp? Sa du fra til henne på en ordentlig måte at du ikke ville ha hundene der noe mer? Hun virker urimelig, særlig med tanke på at du har en baby som krabber rundt også. Vil forresten legge til en ting; hundeeiere som aldri spør om å ta med hunden er irriterende. Jeg har selv hund, og setter pris på at mine venner spør om å ta med sin, eks om flere er invitert på middag. Var en som bare dukket opp med hunden sin, og min og hennes går IKKE overens, så ble en slitsom kveld... Kjenner også en jente som aldri spør, bare dukker opp med hunden sin overalt, løs. En gang hadde hun den med på en fest, igjen løs, og gadd ikke følge med på den. Det var flere som gav hunden potetgull osv viste det seg, så hun var kjempesur neste dag. Idiot sier jeg bare Endret 4. april 2011 av **Nora** 4
Snuski Skrevet 4. april 2011 #13 Skrevet 4. april 2011 Jeg har hund selv, han er ett år nå. Han har ikke bæsja inne siden han var valp. Trodde ikke at det var helt normalt at en voksen hund driter inne. Men jeg synes ikke du er urimelig. Vi tar ikke vår hund med overalt. Selv om vi elsker hunder kan vi ikke regne med at alle andre gjør det. Men som en nevte ovenfor her, det er eieren sin skyld at hunden bæsjer inne.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. april 2011 #14 Skrevet 4. april 2011 Jeg spurte alltid om hunden kunne bli med inn om jeg var på besøk hos andre. Ikke alle som ønsker hund og pels i sitt hus, og ihvertfall ikke drit. Hunde-eiere har bare å være ydmyke og respektere at ikke alle ønsker hunder i sitt hus.
Windsor Skrevet 4. april 2011 #15 Skrevet 4. april 2011 Hunde-eiere har bare å være ydmyke og respektere at ikke alle ønsker hunder i sitt hus. Men er det noen som ikke har respektert det da? Man står da også fritt til ikke å besøke hjem hvor man ikke føler seg velkommen.
sequin Skrevet 4. april 2011 #16 Skrevet 4. april 2011 Ditt bosted dine regler. Har samme regler selv, ingen hund eller røyking i min leilighet. Og de som blir fornærmet av det får heller la være å komme på besøk
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #17 Skrevet 4. april 2011 Det er naturligvis helt opp til deg om du skal ha hunder i ditt eget hjem, og venninnen din burde spurt om det er greit at hun har med hundene på besøk. Men når det er sagt, ingen baby har vondt av hår, støv eller sikkel fra hunden. Det er til og med gjort forskning på at bakteriesammensetningen i hundesikkel er sunnere for babyen enn den i morens spytt (artikkelen sto i Hundesport for fire-fem år siden).
Fluffe Skrevet 4. april 2011 #18 Skrevet 4. april 2011 Hadde nok aldri dratt til en venn som ikke kunne godta hunden min.Men det er nå meg
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #19 Skrevet 4. april 2011 Hadde nok aldri dratt til en venn som ikke kunne godta hunden min.Men det er nå meg men er du nødt til å ha med hunden din hjem til venninnen din? 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #20 Skrevet 4. april 2011 Hadde nok aldri dratt til en venn som ikke kunne godta hunden min.Men det er nå meg 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå