FruLuna Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 (endret) Jeg skal flytte ut av billig bofellesskap og inn i egen leilighet (jippi!) til sommeren. Fra august begynner jeg i jobb med ca. 380 000 i årslønn (32000 brutto per mnd) - regner med ca. 20000 utbetalt per mnd. Jeg har kun studielån - begynner å betale på det til høsten også, det er ca. 2200 per mnd. Er det noen her inne som har lang erfaring fra å bo for seg selv som enslig, og som kan hjelpe meg litt med å finne ut hvor mye jeg kan betale i husleie? Er på boligjakt nå, og er usikker på hvilket prisnivå jeg kan legge meg på... Det jeg tenker selv er 7000,- i husleie + 1000,- i strøm (er dette vanlig bruk?) og ca. 600,- for internett/tv. Ellers bruker jeg ikke så mye penger på klær og ting, kjøper det jeg trenger, men ikke mer. Matbudsjettet mitt er nok litt høyt (mye ferskvarer, grønnsaker osv.), men jeg kan klare å begrense meg her også... Vil helst prøve å spare opp litt penger også. Takk for all hjelp! Vil helst unngå Luksusfellen... Edit: For ordens skyld - det er altså snakk om leie, ikke kjøpe leilighet. Endret 3. april 2011 av FruLuna
SmallTalk Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 (endret) Du klarer nok det du har satt opp her dersom du går inn for det. 380.000 blir forresten en brutto månedslønn på 31.667 kr. Endret 3. april 2011 av SmallTalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå