AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #21 Skrevet 5. april 2011 Ja, har hatt to slike vondt-i-vilja-dager nå, faktisk. Og siden man ikke sier slike ting høyt poster jeg som anonym
sauen87 Skrevet 5. april 2011 #22 Skrevet 5. april 2011 Nei, det har jeg ikke. Går som regel på jobb uansett hvor syk jeg er., så lenge det ikke er smittsomt. Det verste jeg vet er å ringe og si jeg er syk, har helt angst for at noen skal tro jeg skulker...
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #23 Skrevet 6. april 2011 Nei, det har jeg aldri gjort. Bruker kanskje 2-5 egenmeldingsdager av 21 tilgjengelige i året, og da er jeg syk. Hvert år? Det er ganske mye, spør du meg.
tussi84 Skrevet 6. april 2011 #24 Skrevet 6. april 2011 Hvert år? Det er ganske mye, spør du meg. Egentlig ikke. hvis man f.eks har influensa kan denne fort vare 4-5 dager. Det kan fort bli engang i løpet av hele året.
Patton Skrevet 6. april 2011 #25 Skrevet 6. april 2011 Har aldri gjort det selv. Jeg synes det er en litt vanskelig sak hvis man er utkjørt på grunn av jobben, i slike situasjoner har jeg personlig valgt å bruke en fridag, men jeg er ikke sikker på om jeg nødvendigvis synes det er galt å ta ut en sykemeldingsdag i slike tilfeller. Man er jo på en måte syk når man er sliten nok. Å ringe inn syk når man har vært på fylla er selvsagt helt forkastelig.
Jade Skrevet 6. april 2011 #26 Skrevet 6. april 2011 Å ringe inn syk når man har vært på fylla er selvsagt helt forkastelig. Helt enig. Derfor går jeg ikke på fylla før en arbeidsdag. Ikke fordi jeg er überordentlig, men fordi jeg ikke kan drikke en halvflaske vin, engang, uten å være fyllasyk etterpå :/
karolinn Skrevet 6. april 2011 #27 Skrevet 6. april 2011 Jeg tør ikke være hjemme uansett hvor syk jeg måtte være. Hos oss blir de sinte og sure på deg selv om du har grunn, tror det er fordi de vet mange er borte med vilje...
Gjest Lille-pus Skrevet 6. april 2011 #28 Skrevet 6. april 2011 Nei, aldri. Er jeg syk så er jeg syk (og kreker meg nok litt for ofte på jobb alikevel er jeg redd ). Det er en del av verdigrunnlaget jeg har fått med hjemmefra det å ikke skulke, hverken jobb eller skole. Har jeg lyst på en fridag så kan jeg avspasere (den kontoen står i såpass mye at jeg stadig blir spurt om jeg ikke har lyst til å selge noen av de timene, men det er verdifull tid for meg så de er ikke til salgs ), eller ta en feriedag
Jade Skrevet 6. april 2011 #29 Skrevet 6. april 2011 I den forrige jobben min var jeg sykemeldt to dager hvor jeg var 100% sengeliggende begge dagene (Etter det var det helg, så jeg fikk kommet meg). Når jeg kom tilbake på mandag, ble jeg kaldt inn til sjefen for moralpreken på at nå hadde det vært litt mye fravær. Hallo? Da var det over et år siden sist gang jeg var syk! 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #30 Skrevet 6. april 2011 Ja, det har jeg gjort 2-3 ganger. Ene gangen jobbet jeg på en butikk som virkelig utnyttet ekstrahjelpene sine. Ble satt opp på ugunstige tidspunkt i hytt og pine, og det var ikke sjangs til å få byttet vekk en vakt pga få ansatte. Hadde julebord med den andre jobben min og ville ikke droppe det pga jobb på den kjipe butikken dagen etter, derfor ringte jeg og meldte meg syk neste dag. En annen gang skulle jeg på fest med den nye nesten-kjæresten min og hadde blitt satt opp mye mer enn jeg ba om. Da tok jeg meg retten til fri den kvelden. (nattarbeid) Så ja, har gjort det, men ikke mange ganger. Gjør det igjen dersom det er en viktig fest eller jeg vil reise og feks 1 vakt spolerer hele opplegget. Hadde jeg hatt en jobb der jeg kunne bedd om fri når jeg virkelig trengte det elle en jobb som faktisk fordelte vakter på en real måte og som var villige til å bytte, hadde jeg ikke vært "syk". Er aldri syk på ekte da, så bruker kvoten min på andre ting;)
Gjest Katee Skrevet 6. april 2011 #31 Skrevet 6. april 2011 Nei. Jeg har selv valgt den jobben jeg har i dag og da skal jeg jaggu meg stå for det også... Trenger jeg fri så bruker jeg fridager, ferie eller avspasering, og er ikke det mulig, så går jeg på jobb.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #32 Skrevet 6. april 2011 Jeg har gjort det flere ganger i gamle jobben min. Der var det en situasjon der jeg jobbet masse ekstra, fordi andre skulket jobb, og så var det jeg som fikk all frustasjonen til sjefen. Dette gjorde meg drit lei, og jeg tok noen egenmeldinger. Den jobben jeg har nå er det mye bedre jobbmiljø, og nå jobber jeg selvom jeg er syk ofte. Jeg anser meg selv som en person med høy arbeidsmoral, men alle har en grense. På den forrige jobben min ble jeg bare "utnyttet" fordi jeg var snill i begynnelsen. Men tilslutt ble det bare nok. Så jeg brukte endel egenmeldinger osv de siste par månedene før jeg fikk ny jobb.
kaprifolen Skrevet 7. april 2011 #33 Skrevet 7. april 2011 Nei, men det har hendt at jeg har ringt meg syk, blitt bedre utover dagen og i etterkant forstått at jeg kanskje bare var dritsliten/underernært på søvn. Jeg får rene influensasymptomene når jeg først tipper den kanten. Har jobbet siden jeg var 15, så nærmer meg ti år som arbeidstager. I forhold til fyllefravær har jeg aldri hatt det (kun forsovet meg etter en konsert jeg var på edru), men ble oppringt av sjefen morgenen etter julebordet. Hun skulle jobbe, men fikk sykt barn, og jeg måtte på jobb småpussa, kvalm, sliten og fæl med sjefens takknemlige velsignelse. Ikke veldig gøy....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå