Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gang - eller ofte - ringt jobben for å fortelle at du er syk - mens sannheten er att du bare vil ha en fri dag? Jeg anser meg selv som en med høy arb moral - men jeg har gjort dette en gang , kanskje to,jeg husker ikke , i løpet av mine 15 yrkes aktive år. Tror det er ca 3-4 år siden sist. Tror ikke jeg gjør det igjen,om jeg ikke er veldig sliten og seriøst trenger en fridag! Hvor vanlig er dette?

Skrevet

Jeg har aldri vært borte fra jobb uten at jeg har vært syk. Hvis en har behov for en fridag får en ta ut ferie eller avspasering.

Gjest Heloise
Skrevet

Ja, jeg ahr gjort det en gang. Det skjer riktig nok ikke ofte! Men hvis jeg gjør det, er det fordi jeg er veldig sliten, utmattet og nedkjørt av stress. Så egentlig er det ikke en ren "fridag", for hvis jeg er borte fra jobb er jeg aldri utenfor døra hjemme for å gjøre noe annet enn å slappe heeelt av.

Gjest Raindrops
Skrevet

Ikke nå når jeg har blitt eldre, men da jeg var 15-16 dro jeg ut på byen et par ganger når jeg skulle på jobb dagn etterpå, og endte opp med å ringe å si at jeg var syk. Jeg var jo forsåvidt syk, men det var jo 100% min egen feil.

Jeg har aldri ringt inn syk fordi jeg trenger en fridag, da har jeg heller sagt ifra et par dager på forhånd at jeg begynner å føle meg utbrent og sliten. Det har gått greit og jeg har fått en fridag. Det har utelukkende vært i perioder med mye overtid og skole samtidig.

Skrevet

"Fylle skulk" er nok mest vanlig i tenårene tenker jeg,men jeg festet bare lør,og var da fin mandagen (har ikke hatt søndags arb) Ellers er det nok ganske individuelt på hvor kvar enkelts grense går på å være hjemme fra jobb,jeg går om jeg har litt vondt i hodet,er noe forkjølet ,vond hals o.l , ved feber eller oppkast blir jeg hjemme! Dette er heldigvis skjelden ,bank i bordet!

Skrevet

Nei, det hadde ikke falt meg inn. Vil jeg ha fri så er det feriedag eller avspasering.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men ble dårlig behandlet og underbetalt. I tillegg jobbet jeg mange timer uten betaling og det var umulig å få svar på om man kunne få fri. Dessuten var det kun jeg som faktisk jobbet av oss i løpet av en vanlig dag. Måtte som regel alltid jobbe drittvaktene, søndag, jul, påske, sommer. Har ikke dårlig samvittighet, men jeg synes jo at det på generelt grunnlag er umoralskt.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Jeg vet det blir mer arbeid/stress for mine kolleger om jeg er borte. Har også vært på jobb når jeg burde vært hjemme (ikke smittsom, altså).

Skrevet

ja.... en gang, men jeg var fullstendig utmattet fordi vaktlisten var lagt opp helt idiotisk. jeg hadde annenhver dag seinvakt og tidlig vakt, fått veldig lite søvn, og hadde jobbet på fridagene mine. hadde snakket med sjefen om det, og han sa flere ganger at det skulle ordnes, men ble ikke gjort noe av. gikk og på jobb om morningen, men gikk hjem når nestemann kom. egentlig ser jeg ikke på denne dagen som skulk, siden det ikke er lov å legge opp vaktlisten slik..

Skrevet (endret)

Nei, det har jeg ikke gjort. Syns i grunnen det har vært vanskelig å være borte fra jobb de få gangene jeg har vært syk, da jeg vet det blir merarbeid på kollegaene mine eller at det får andre konsekvenser. I tillegg har jeg en jobb hvor det allerede er en utfordring å få tatt ut all ferie jeg har krav på (for ikke å snakke om avspasering), så hvis jeg vil ha en fridag, har jeg nok å ta av.

Jeg sier ikke med det at jeg aldri under noen omstendigheter kunne tatt en fridag om jeg var veldig sliten og stressa, men da vet jeg ikke om jeg ville kalle det "fri" eller skulking, men kanskje like legitimt fravær som en forkjølelse.

Endret av Vera Vinge
AnonymBruker
Skrevet

Har høy arbeidsmoral jeg også, likevel har det skjedd ja- ikke nok folk på jobb, tok mye grovarbeid i en lang peride i tillegg til ugunstige vakter, senvakt-etterfulgt av tidligvakt og lang reisevei, livet ble ett slit og jeg trngte en dag for i det hele tatt kunne stå oppreist.

Gjest MrsTux
Skrevet

Nei, jeg sier ikke at jeg er syk med mindre jeg er syk. Noen ganger kan imidlertid "veldig sliten og stressa" gå over grensen til sykdom.

Skrevet

Nei det har jeg aldri gjort. Får så veldig dårlig samvittighet...

Skrevet

Nei det har jeg aldri gjort. Får så veldig dårlig samvittighet...

Altså skal sies at jeg får dårlig samvittighet for alt jeg "skulker", så om jeg eventuelt skulle skulket jobb ville jeg følt meg crap

Gjest Lena22
Skrevet

Jeg ville aldri gjort det. Har vel vært så "lite" sjuk at jeg sikkert kunne vært på jobb, men ikke vits å presse seg. Hvis det ikke er kjempe kjempe problemer og stress på jobben.

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. Bruker kanskje 2-5 egenmeldingsdager av 21 tilgjengelige i året, og da er jeg syk.

Jeg har veldig fleksibel arbeidstid og avspaseringsmulgiheter, så er jeg lei, sliten eller litt fyllesjuk en dag kan jeg slappe av hjemme uten dårlig samvittighet. Bruker det blant annet til å sove ut om jeg har hatt en dårlig natt. Jobben må gjøres uansett, så er jeg borte noen timer går det kun ut over egen tid en annen gang.

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort.

Skrevet

Nei, og kommer ikke til å gjøre det heller.

Skrevet

Nei, når jeg ringer sjefen og sier at jeg er syk, så er jeg syk. Jeg har ingen jobb hvor ting venter på meg om jeg er borte i et par dager eller i en uke. Men allikevel så får jeg litt dårlig samvittighet når jeg er borte fra jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...