Nalla Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Heisann! Prøver å lage en mal til vaktliste, og ønsker da at de forskjellige vaktene beskrives med en variabel (f.eks A, B, C, D...), men på slutten av måneden ønsker jeg også å kunne summere opp hvor mange timer hver av de ansatte er satt opp. Så er det noen som kan hjelpe meg med en løsning på dette? Jeg vil altså at disse bokstavene i Excel-arket skal kunne hente opp ett bstemt tall. Har forresten Excel 2011 for mac. På forrhånd takk for hjelp!
aluminium Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Vil det ikke være enklere å gjøre dette i MS Project. Det er vel en del av Office, om jeg ikke tar helt feil. Da kan du legge inn hvor lange vakter folk skal ha, når de skal ha ferier, hva de har i timelønn osv. og programmet gir deg alle rapporter du trenger...
Nalla Skrevet 3. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2011 Har aldri brukt det før, men finner det ikke i min Office pakke?
Gjest Blondie65 Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Heisann! Prøver å lage en mal til vaktliste, og ønsker da at de forskjellige vaktene beskrives med en variabel (f.eks A, B, C, D...), men på slutten av måneden ønsker jeg også å kunne summere opp hvor mange timer hver av de ansatte er satt opp. Så er det noen som kan hjelpe meg med en løsning på dette? Jeg vil altså at disse bokstavene i Excel-arket skal kunne hente opp ett bstemt tall. Har forresten Excel 2011 for mac. På forrhånd takk for hjelp! Ønsker du å ende opp med totalt antall av A, totalt antall av B osv pr person?
Nalla Skrevet 3. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2011 Ønsker du å ende opp med totalt antall av A, totalt antall av B osv pr person? Ønsker at A f.eks er 8 timer, og B er 5 timer og at når jeg da summerer opp vil jeg se om hvor mange timer personen totalt er satt opp. Grunnen til at jeg ikke skriver ant. timer direkte er at de forskjellige vaktene har ulikt ansvar og ulike arbeidssteder. Tenkte kanskje at det var en smart måte å gjøre dette på gjennom VB eller noe? Vet hvordan jeg vil ha det i hodet mitt, men så er det å få det til å fungere i virkeligheten da!
Gjest Blondie65 Skrevet 3. april 2011 #6 Skrevet 3. april 2011 Ønsker at A f.eks er 8 timer, og B er 5 timer og at når jeg da summerer opp vil jeg se om hvor mange timer personen totalt er satt opp. Grunnen til at jeg ikke skriver ant. timer direkte er at de forskjellige vaktene har ulikt ansvar og ulike arbeidssteder. Tenkte kanskje at det var en smart måte å gjøre dette på gjennom VB eller noe? Vet hvordan jeg vil ha det i hodet mitt, men så er det å få det til å fungere i virkeligheten da! Jeg er ikke noen kløpper på VB, dessverre. Prøv deg litt frem med filter og funksjonen AntallA.
Heart Skrevet 3. april 2011 #7 Skrevet 3. april 2011 Hvordan skal disse bokstavene plasseres i arket? Vil det være slik at en celle representerer en vakt, og vil inneholde én bokstav?
Nalla Skrevet 4. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. april 2011 Hvordan skal disse bokstavene plasseres i arket? Vil det være slik at en celle representerer en vakt, og vil inneholde én bokstav? Jess. Navnene står i kolonne A og så står vaktene i kolonne B-AF (31 dager) og så skal dette summeres opp i kolonne AG til slutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå