Gjest Mauna Lee Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Jeg står helt fast. Sitter og skriver en oppgave på norsk men har bare engelsk litteratur. Skulle oversette frukten persimmon men den tok ikke google translate, men et bildesøk ordnet saken så jeg hvertfall vet hvilken frukt det er... men jeg kommer ikke på hva den heter på norsk.... Noen forslag? Her er link til bildet. I samme slengen skriver også boka jeg leser i om: Chinese dates (jujubes), hva er det da tro? Kinesiske dadler?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Sharonfrukt. Chinese dates vet jeg ikke, men dates er jo dadler som du er inne på...
Gjest Heloise Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 Sharon, mener jeg? Fant denne linken på wikipedia
Gjest Mauna Lee Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 sharonfrukt ja, tusen takk det hadde jeg aldri kommet på selv =) Da er det sikkert bare dadler som er dyrket i Kina eller no, tok et bildesøk på de også og det ligna mistenkelig på dadler. Takk for kjapt svar! Da fortsetter jeg litt til med oppgava mi.
Gjest Spinell Skrevet 5. april 2011 #6 Skrevet 5. april 2011 Da er det sikkert bare dadler som er dyrket i Kina eller no, tok et bildesøk på de også og det ligna mistenkelig på dadler. Vet ikke om jeg er for sen nå, men Chinese dates er etter hva jeg forstår ikke helt det samme som dadler. Utfra hva jeg forstår kan de kalles "kinesiske dadler", jujube(-r) eller brystbær. Det er altså ikke det samme som "dadler importert fra Kina", da de også vokser i andre land.
Sweetpea25 Skrevet 5. april 2011 #7 Skrevet 5. april 2011 Kan både være Sharon og Kaki. Vet ikke helt forskjellen, men ser de bruker de navnene litt omhverandre på denne frukta. Kjempegod er den iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå