Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan komme ut av en ond sirkel med bare krangling?

Vi er en familie på fire. Barna er 5 og 7 år. Jeg føler at alt vi gjør er å kjefte og krangle, og jeg vet ikke hvordan vi skal få endret på det.

Det er mye som skjer om dagen i forhold til studier, så jeg har vært ekstra sliten og lite mottakelig for tull og tøys. Så en del av det er nok min skyld:-( Men jeg prøver virkelig hardt for å ikke stresse så mye når jeg er hjemme.

Barna tuller mye, og det er forsåvidt greit. Men veldig ofte ender det med herjing og hyling, hvor vi ikke får de til å stanse/høre uten at vi hever stemmen. Og jeg syns ikke dette er ok lenger. Men jeg vet ikke hvordan vi skal få snudd det:-(

Jeg hater å ha det slik, og jeg hater å kjefte på barna. :-(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

uffda:S

ikke alltid like greit....;/

barna har ikke mulighet til og besøke besteforeldre -tanter-onkler til neste helg?

for da kunne du og mannen, hatt en helg for dere selv:)) sovet lenge og hvilt ut og snakket ovs. ikke noe stress!!

Trenger det iblandt. og det er kanksje noen perioder av forholdet det er litt krangling, og når du studerer i tilegg, så tar det mye av tida di og sånt. prøv og gjør lekser på skolen, et biblotek. så når du kommer hjem så er barn og mann som gjelder:-)

Gjest LOGAN
Skrevet

Ja det høres ut som dere trenger en helg alene..

Hvor som helst, men alene... Har dere familie/barnevakt i nærheten?

Bruk et par tre helger fremover på å prate ut, evt lage noen rutiner for hverdagen fremover og å kose med hverandre:)

Om ikke annet en kveld i ny og ne - en skikkelig date - man trenger det!

Skrevet

Støtter AB over her.

Har du noen som helst mulighet, la besteforeldre eller noen andre ha en kosehelg med ungene, slik at du/dere får slappet av og pleiet samlivet. En helg er kanskje å be om mye, men en kveld gjør underverker det også. Bare pass på å få prioritert lang og god søvn også ;)

Har selv utdannet meg samtidig som jeg hadde barn i samme alder, og for meg fungerte det å se på studiene som "jobb". Vær på skola hele dagen, og bruk tiden godt på lesesalen. Da blir det mindre behov for å studere hjemme. For min del var det få ting som fikk meg til å gå mer i taket som unger som hyler og "leker høyt" når jeg skulle studere.

forhåpentligvis vil bedre tid hjemme til å fokusere på familien automatisk gi deg litt lengre lunte også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...