Gå til innhold

Fra frisør til kirke/inngang i kirken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Plutselig så slår det meg at jeg ikke aner rent praktisk hvordan!

Altså; Når man er ferdig hos frisøren og skal til kirken, bruker man å kjøre selv, kaste seg i en taxi, eller ordne med kjøring av et medlem i familien?

(jeg skal gå opp gulvet alene, ingen pappa her i gården, og om det er et familiemeldem som kjører meg, så må vel de snike seg inn mens jeg venter på parkeringsplassen?)

Og når man kommer til kirken, da er vel døren lukket? Hvordan får jeg signalisert til "hvem det nå enn er" at jeg har kommet og de kan spille inngangsmelodien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble kjørt til kirken av pappa, som skulle følge meg opp, men forloveren min var også med, så om hun har bil kan hun kjøre.

Når jeg kom til kirken hadde alle de andre gått inn, og jeg og pappa gikk inn gjennom våpenhuset på siden av kirken, og ble sluppet inn av kirketjener. Han ga så beskjed til klokkeren, som ringte i klokkene, og når det var ferdig begynte organisten å spille, og kirketjeneren åpnet døra for oss :)

Skrevet

Blir kjørt av mamma på den store dagen tenker jeg, hun skal hjelpe til med påkledning og diverse.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Plutselig så slår det meg at jeg ikke aner rent praktisk hvordan!

Altså; Når man er ferdig hos frisøren og skal til kirken, bruker man å kjøre selv, kaste seg i en taxi, eller ordne med kjøring av et medlem i familien?

(jeg skal gå opp gulvet alene, ingen pappa her i gården, og om det er et familiemeldem som kjører meg, så må vel de snike seg inn mens jeg venter på parkeringsplassen?)

Og når man kommer til kirken, da er vel døren lukket? Hvordan får jeg signalisert til "hvem det nå enn er" at jeg har kommet og de kan spille inngangsmelodien?

En du kjenner kjører deg, som regel forlover. Forloveren din sniker seg inn i forveien, enten gjennom hoveddøra eller en sidedør.

Det står alltid en kirkelig ansatt (kirketjener) som holder et øye med når du kommer. Som regel begynner klokkene å ringe når du ankommer parkeringsplassen/kirken, og kirketjeneren forklarer deg hva som skjer. Når klokkene slutter å kime spiller organisten opp og kirketjeneren åpner dørene for deg.

Er du usikker på dette så spør presten i samtalen dere skal ha. Da vil dere få anledning til å øve på dette hvis du føler det trengs.

Gjest Mahareth
Skrevet

Min forlover var i kirken da jeg kom dit.

Jeg fikk hjelp av frisøren til å få på kjolen. Min far hentet meg. Vi gikk inn hovedinngangen, og kirketjeneren ventet der på oss. Han satte i gang klokkene da vi var kommet inn. Organisten begynte å spille da klokkene hadde ringt ferdig, og klokkeren åpnet dørene.

AnonymBruker
Skrevet

Ok! Takker!

må gå opp gulvet alene, siden jeg ikke har pappa, og mamma nekter. Forloveren min har ikke bil, og kjører med mamma til kirken, og de er nok der i god tid i forveien..

Jeg skal kle meg alene hos frisøren, men skal høre om en eller annen kan kjøre meg...

Skrevet

Ok! Takker!

må gå opp gulvet alene, siden jeg ikke har pappa, og mamma nekter. Forloveren min har ikke bil, og kjører med mamma til kirken, og de er nok der i god tid i forveien..

Jeg skal kle meg alene hos frisøren, men skal høre om en eller annen kan kjøre meg...

Eventuelt kan du og brudgommen gå sammen til alteret, men det har dere kanskje tenkt på allerede og ikke villet gjøre.

Det er nok fint hvis moren din kan kjøre deg og forloveren, kan du ikke spørre om det? Forloveren sin jobb er jo blant annet å hjelpe deg å kle på deg kjolen og si at du ser flott ut :)

• Liker 1
Skrevet

vi skal bruke brudebilen som skal kjöre meg og min kjäre til fest stedet.

AnonymBruker
Skrevet

Eventuelt kan du og brudgommen gå sammen til alteret, men det har dere kanskje tenkt på allerede og ikke villet gjøre.

Det er nok fint hvis moren din kan kjøre deg og forloveren, kan du ikke spørre om det? Forloveren sin jobb er jo blant annet å hjelpe deg å kle på deg kjolen og si at du ser flott ut :)

Har spurt, men mamma vil dra til kirken tidlig, sånn at hun kan ha kontroll med alt og alle. Forloveren min er stikk i mot de "forloverzillaene" jeg har hørt om her inne. hun har signert papirarbeidet, og blir vel med på noen bilder og sånn, men siden hun skla kjøre med mamma til kirken, må jeg klare meg alene i påkledningen. Heldigvis ikke så stor kjole, så jeg slipper underskjørt, men har snøring i ryggen. Har øvd på å snøre den alene, så går nok bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...