Gå til innhold

Voksing av bikinilinje..

Gjest Cecilie .

Anbefalte innlegg

Gjest Cecilie .

Jeg pleier å barbere meg til vanlig, men det vokser jo så fort ut igjen!!

Det er jo ikke noe sexy når man skal ha sex når håret har begynt å vokse ut igjen samme dagen som jeg barberte meg! ;s

Noen som har noen erfaringer ned voksing av bikinilinjen hjemme?

Tenke jeg skulle begynne med det, er så lei av å bruke lang tid på morgenen for å få alt håret bort, og så tar det bare noen timer før jeg kjenner at hårene er på vei igjen!

Og hva med en epilator? Er de bra? Tar de alt håret? Hvilken type?

Er det noen som bruker eller har prøvd dette hjemme så hadde det vært veldig fint om dere hadde delt deres erfaringer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mhhhmmm

åh, har det samme problemet - og om man vet at man skal få seg noe ikveld så pleier jeg å ta en sjappis med barberhøvelen men det blir så sårt og gjør vondt :/ så trenger tips jeg også.. anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie .

Bruker hårfjerningskrem på bikinilinja. Varer lengst og blir minst sår.

Jeg har prøvd hårfjerningskrem, synes ikke at den er så effektiv. Når jeg har brukt det så er det mye hår som ikke blir fjernet hvis du skjønner hva jeg mener?

Bruker jo som sagt å barbere meg, og jeg tror det er derfor hårfjerningskremen ikke er så effektiv, hårene mine har jo blitt kjukke og grove..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Jeg har aldri fått helt dreisen på det torturredskapet epilator, foretrekker å vokse. Det går helt fint å ta bikinilinje og venusberg selv, men det krever litt trening hvis ikke ender det fort i tårer. Nå har jeg gjort det så lenge at det bare er ritsj-ratsj-ferdig, men de første gangene var et helvetes sirkus med blåmerker, banning og størknet voks både her og der. Men sjenk deg et glass vin og kom deg gjennom det, en vakker dag blir det som å pusse tennene.

Voks i salong er best da, kanskje lurt å ta første gangen for å lære litt hvordan det gjøres. Og så når de jo de stedene hvor sola aldri skinner, jeg er dessverre ikke et slangemenneske med fire armer så en full brazilian gjør jeg ikke på meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lacus

Jeg epilerer hele området der nede. De første gangene var det jævelsk vont, men etter hvert så går det ganske fint. Det tar lang tid, men det er vert det synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikkje erfaren med å vokse leggene/lår/armer sjølv, så vil eg anbefale å først vokse bikinilinja på salong, IKKJE heima. Huden er veldig tynn og det skal lite til før det går gale.

Prøv vertfall det først, før du går laus med voksen sjølv.

Min erfaring med voks på bikinilinje er berre på salong. Kommer nok aldri til å gjere det sjølv, har nok ikkje motet til det :P

Har bare prøvd epilator på leggene 1 gang, og holder meg til voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie .

Er ingen salong her i nærheten der jeg kan vokse bikinilinjen, er derfor nødt til å gjøre det hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Epilator funker fint det, men det er sabla vondt!

Resultatet blir bra etterpå da, mykt og glatt (men litt rødt og ømt første dagen).

Ta deg en paracet eller et glass vin først, og sett av noen timer, det er knotete de første gangene.

Og skaff deg en epilator med LED-lys, så ser du bedre hva du driver med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie .

Epilator funker fint det, men det er sabla vondt!

Resultatet blir bra etterpå da, mykt og glatt (men litt rødt og ømt første dagen).

Ta deg en paracet eller et glass vin først, og sett av noen timer, det er knotete de første gangene.

Og skaff deg en epilator med LED-lys, så ser du bedre hva du driver med :)

Jeg synes epilator høres ganske flott ut egentlig (selv om det er smerte inne i bildet), hvor lang tid tar det sånn ca før man er ferdig, og tar den alle hårene?

Endret av Cecilie .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, guuud... Jeg har så lyst til å kunne bruke epilatoren der nedentil også, men jeg tør ikke :( De få gangene jeg har turt å bevege meg i nærheten av bikinilinjen, så har det vært så inn i he.. vondt! Selv etter nesten en FLASKE vin!

Ser noen anbefaler en paracet før.. Er det noen som har sånn SUPERtips for meg som tydeligvis er kjempefølsom..? Fins det ikke sånn krem som bare gjør huden helt følelsesløs..? :ler::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacus

Jeg synes epilator høres ganske flott ut egentlig (selv om det er smerte inne i bildet), hvor lang tid tar det sånn ca før man er ferdig, og tar den alle hårene?

Tar alle hårene om de er lange nok. De første gangene jeg gjor det brukte jeg en times tid. Brukte så lang tid på grunn av flere pauser fordi det gjor så vont :fnise:

Etter hvert når du lærer deg en teknikk vil det ta kortere tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...