AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Hva synes dere om alle disse "trykk liker hvis du"-statusene på Facebook? For ikke å snakke om "kopier denne statusen hvis du"? Altså, hva er det folk tror? At hvis man ikke trykker liker på at du er glad i søsteren din eller mot misbruk av barn, så misliker du søsteren din og er for misbruk? Jeg ser også med jevne mellomrom venner som ber meg trykke liker, hvis ikke vil jeg bli slettet som venn? Hva søren? Vil jeg ha en venn som sletter meg fordi jeg ikke trykker liker på alt han ber meg om? Jeg har forøvrig ennå til gode å bli slettet av en av disse. De innså vel kanskje at det var litt drastisk å slette 950 av 1000 venner hvis de ikke klikker. Og nå så jeg akkurat en ny sånn status, trykk liker hvis du er der for meg, jeg skal vedde på at de fleste ikke tør. Eller noe sånt. Altså igjen, hva søren? Er jeg der for deg fordi jeg trykker liker på statusen din når du truer meg til det? Dette blir like meningsløst som å tro at man bidrar ved å trykke liker på Røde Kors, istedenfor å donere penger. Flere enn meg som blir lei av disse "trykk liker hvis"? 1
Tabris Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Jeg går aldri med på den type utpressing og overser alle slike statusmeldinger. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 Nå er det denne som florerer: "Jeg har en personlig grunn til å be alle om å kopiere denne beskjeden på deres vegg. Tenk på en person, du holder av, som har eller har hatt kreft. Mitt håp er at i 2011 vil man finne en kur, post denne i 1 time.... Gjør det for alle dem som kjempet eller fortsatt kjemper. Jeg håper å se denne beskjeden på veggen hos alle mine venner." Altså, tanken er sikkert god. Men hva hjelper det kreftsaken om folk kopierer en status og tenker på en som har kreft? Ikke noe mer enn å sende engler til Japan, går jeg ut fra? Og ikke minst, dere som kopierer denne: Hvorfor i all verden håper dere at alle deres venner kjenner noen som har kreft? Og så fant jeg denne statusen: Jeg er meg selv... og det finnes definitiv ikke en til som meg!!!!!! Kopier dette om du våger å være deg selv. Les om nødvendig den siste setningen en gang til og tenk hardt på logikken. 1
Kråkesaks Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 Ah! Jeg hater sånne. "Trykk liker om du liker meg". Jeg har heller ikke opplevd at folk har sletta meg som venn selv om de visstnok skulle det hvis jeg ikke trykket liker.
Cata Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 Argh! Jeg har en del sånne "liker'e" på min venneliste også, og akkurat den delen liker jeg slett ikke. Dessverre for meg så poster de også andre innlegg som jeg synes er koselig å følge med på, så jeg vil ikke ignorere innleggene deres heller. Begynner veldig å ønske meg en "liker ikke" knapp som jeg kan bruke på den type innlegg. En annen ting som irriterer meg nesten like mye er folk som vil ha meg til å stemme på den ene saken mer dustete enn den andre, bare fordi de i sin tur igjen kjenner noen som driver med "saken". Det må da i det minste kunne holde med en "annonse" for hver sak.
Gjest Emera Skrevet 7. april 2011 #6 Skrevet 7. april 2011 Jeg kopierer aldri slike statuser, eller trykker liker. Synes sånt er meningsløst.
Gjest SelvesteTerese Skrevet 7. april 2011 #7 Skrevet 7. april 2011 Jeg hadde ei jente på vennelista mi som var helt ekstrem på de greiene der, men slettet henne for det irriterte meg noe enormt. "Trykk liker hvis du synes jeg er SØT <3<3<3<3<3, Trykk liker hvis du griner om jeg dør <3 <3" den stilen der.. virker som hun fant dem på selv, og de kom i bøtter og spann, fem minutter etter hverandre. Slitsomt å lese rett og slett! Synes også disse begynner å bli irriterende: "Om du er kulere enn din sidemann/søster/bror/far/mor osv, sett denne på din status. Kommenterer ikke @.... innen en time, skylder han/hun deg 1/2 liter brus og 1 pk freia påskeegg." eller noe i den duren. Har blitt tagget i en del slike statusmeldinger, men vedkommende får verken brus eller påskeegg fra meg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå