Pingting Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Har lyst til å prøve meg på å lage skalldyrpasta med øl i stedet for hvitvin. Trolig reker, blåskjell og kamskjell, muligens noe mer/annet hvis folk har gode forslag. Jeg driver jo støtt og stadig med kokkelering, men akkurat dette var nytt for meg. Blåskjell dampet i øl vet jeg er godt, og det blir vel kanskje også en god base for saus? Blir kremet saus med øl i helt feil? Og hva slags øl? (jeg tenker et friskt og litt syrlig hveteøl som en god erstatter for hvitvin?) Jeg har også sett oppskrifter på skalldyrpasta hvor man ikke har så mye saus, men heller vender pastaen i kokekraften som da er tilsatt litt ekstra. Og da tenker jeg at det kan være morsomt med noen andre typer øl også. Noen som har erfaring eller meninger?
Gjest Ludovie Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Jeg har ikke erfaringer, men jeg har meninger. Jeg synes det høres ut som en supergod idé. Jeg tenker imidlertid at selv om du bruker et litt syrlig øl, kan det være en idé å tilsette enda litt mer syre, f.eks. i form av sitron. Jeg har aldri prøvd kremete, ølbaserte sauser, men jeg kan aldri tenke meg annet enn at det blir godt. Spesielt, som tidligere nevnt, hvis du passer på å tilsette litt mer syre hvis du synes at det blir nødvendig.
Gjest Ludovie Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 Kom forresten helt tilfeldigvis over denne for et par minutter siden: http://www.alltommat.se/recept/Clam-chowder-pa-Fridas-vis-9526
Pingting Skrevet 4. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2011 Takk for svar og meninger, Ludovie! Jeg tror nok du har rett ang. syrligheten, det er herved notert! Og takk for oppskrift!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå