AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Jess, overskriften sier vel det meste. Hva er en god økt på ellipsemaskin? Jeg jogger og løper 60 min 4-5 ganger i uken, og tenkte jeg skulle investere i et apparat hjemme og tenkte da på ellipsemaskin. Eller har dere andre forslag til apparater som fungerer godt ved siden av joggingen?
Hoppetaujenta Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Min erfaring er vel at en får aller mest ut av treningsøkter på apparater hvis man faktisk bruker dem og ikke stuer dem bort i et kott. 1
Sneglesnurr Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 Hvis du allerede jogger/løper 4-5 ganger i uken så tror jeg en ellipsemaskin kan bli overflødig siden det er samme type kondistrening? Hvis du er ute etter noe ved siden av joggingen ville jeg heller ha investert i vekter eller styrketreningsfilmer og tatt styrketrening hjemme. Men for å svare på spørsmålet ditt, en god økt på ellipsemaskin er litt av det samme som en god økt ute. Jeg bruker ellipsemaskinen min nesten hver dag, men det varierer veldig hvordan jeg bruker den: - Korte, men intense økter der jeg presser meg maks (20-30 min) - Intervalltrening (45-60 min) - Lange, lettere økter (60-180 min) - "Koseturer" mens jeg ser på film eller TV
Wiggins Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Jess, overskriften sier vel det meste. Hva er en god økt på ellipsemaskin? Jeg jogger og løper 60 min 4-5 ganger i uken, og tenkte jeg skulle investere i et apparat hjemme og tenkte da på ellipsemaskin. Eller har dere andre forslag til apparater som fungerer godt ved siden av joggingen? Et apparat som fungerer veldig godt ved siden av joggingen er pulsklokke. :gjeiper: Jeg skjønner at det kanskje ikke helt er det svaret du søkte etter, men hvorfor i all verden skal du ha en tredemølle hjemme når du tydeligvis bor slik til at det er enkelt å finne en brukbar joggeløype ute? Bor du i Bergen og liker ikke å jogge når det regner? :gjeiper: En pulsklokke kan være et godt suplement til treningen, og kan gjøre det lettere å optimere intensiteten på øktene. Det fungerer best hvis du tar en test og finner makspulsen din, men selv om du ikke gjør det, vil du etterhvert finne ut omtrent ved hvilken puls syregrensen din ligger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå