Gå til innhold

18 stemmer

1. 1. Hvem syntes du var best av disse to sangene?

• Kaizers Orchestra
      11
    • rOlfFa
      7

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

De hadde en konkurranse på P3 Urørt om å lage en covver låt av Kaizers Orchestra's sang hjerteknuser. rOlfFa som kom på 2 plass har allerede hatt mange lyttere på youtube og er blitt kjent ganske så fort oppi nord, blandt annet pga de har med et samisk vers og joiker på slutten. Lurer derfor på hvem du likte best av disse to:

Kaizers Orchestra:

rOlfFa: http://www.youtube.com/watch?v=AYkYdES7FKY

Endret av Glawii
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes sangen er nydelig. med en så nydelig sang som utgangspunkt, skal det godt gjøres å lage noe dårlig.

jeg synes begge versjonene er fine på hver sine måter. jeg er kjempefan av Kaizers, men jeg er også jævlig glad i joik. i mine ører er de med andre ord like gode på hver sine måter, egentlig.

Skrevet

Det er jo ikke store forskjellen på sangen, selv om det er samiske vers og joik.

Så jeg liker på en måte Kaizers best, for rOfla kunne gjort mye mer ut av sangen, satt mye mer preg på den enn det de har gjort.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker rOlfFas versjon best. Ikke pga joiken, men fordi jeg synes sangen rett og slett er finere i rolig versjon, som deres. Gir et helt annet inntrykk og treffer på en helt annen måte. Vanskelig å forklare :)

Gjest Consensio
Skrevet

rOlfFa - jeg stemte på den og håpet at den skulle vinne, men så vant hu derre kjedelige dama istedenfor :(

Skrevet

Eh.. Kaizers!?!

Når folk synger sanger på andre dialekter enn originalen blir jeg omtrent gal! :nei: Og i Kaizers sitt tilfelle utgjør jo dialekten en ganske stor del av særpreget til både bandet og sangene. I tillegg så rimte ikke sangen når rOlfFa sang den på sin dialekt! Var nok også litt derfor Moi vant konkurransen med sin versjon.

Forresten er både joik og samisk vakkert, men særlig joiken passet ikke inn i sangen. Den var liksom bare slengt på på slutten for å ha med noe som gjorde at denne versjonen skilte seg ut fra resten av deltakerne i konkurransen.

Skrevet

Kaisers har gjort det best selv.

Jeg syntes problemet med både rOlfFa og Moi sin versjoner er at de blir for svulstige.

Problemet med begge disse versjonene er at de faller for fristelsen til å trøkke på med for mye følelse. Da blir den for søt og ikke nok bittert.

Låten er jo kjemp sentimental i utgangspunktet og da må man passe veldig på med virkemidlene for at det ikke skal bli for svulstig. Kaisers holder den litt kjapp, samt at de går ganske rakt fram i versne. De bruker mye strykere og det sentimentale i refrenget, men de klarer å holde balansen.

• Liker 2
Gjest SelvesteTerese
Skrevet

Jeg ELSKER den låten, der er nydelig!

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker begge versjonene, men jeg liker nok Kaizer sin best.

Skrevet (endret)

Dobbeltpost..

Endret av Tonje!
Skrevet

Jeg syns sangen er fantastisk, og Kaizers gjør den best selv.

Men den andre versjonen er ikke dårlig, jeg syns den flyter litt sakte bare. Og han som synger kan ikke konkurrere med Janove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...