AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Vi er en familie med 2 barn i skole/barnehage alder som har tenkt litt på det med å ha en aupair/ praktikant. Nå er ikke behovet det helt store hos oss, men da jeg er tospråklig tenkte jeg det kunne vert spennende for barna å få inn en aupair fra mitt hjemland som kunne styrke språket til barna... Samtidig tenker jeg at det må kanskje være kjedelig å komme inn som aupair når det egentlig ikke er behov for deg.. vi jobber slik at vi rekker banrehage/skole levering greit..og så lenge mor/far er i huset så vil en aupair kanskje føle seg overflødig? Finnes det muligheter for å dele en aupair, ha f.eks man-onsdag i en familie og onsdag-søndag et annet sted.. Eller blir det bare surr?
Jens Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 Vi deler au pair med naboen. Hun er hos oss mandag, onsdag, fredag, og hos naboen tirsdag, torsdag. Hun bor hos oss. Fungerer kjempefint!
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 Nå er ikke behovet det helt store hos oss, men da jeg er tospråklig tenkte jeg det kunne vert spennende for barna å få inn en aupair fra mitt hjemland som kunne styrke språket til barna... Hvis ikke reglene er endret, kan du ikke ha au pair fra et av foreldrenes hjemland. Litt pussig, kanskje, men det kommer vel av at formålet med ordningen er kulturutveksling. Du har ikke en slektning (ung kusine e.l.) som vil komme og bo hos dere en periode, da?
kiri Skrevet 4. april 2011 #4 Skrevet 4. april 2011 Jeg hadde GJERNE delt au pair med en annen familie! Spesielt om au pairen kunne bo hos den andre familien Jeg har selv vært au pair hvor jeg var privatsjåfør for barna, hushjelp og gikk tur med hunden. Om det ikke hadde vært for engelskkurset jeg gikk på to dager i uken, den ekstra vaskejobben og ikke minst et rikt sosialt liv på kveldstid, ville jobben vært deprimerende. Jeg har selv vurdert tanken på au pair, men er redd for at jeg skal føle mye ansvar om hun ikke finner seg tilrette og får venner. For meg var det kjempeviktig å ha andre au pair-venner (for de lokale jentene på min alder var det "umulig" å bli kjent med og det tror jeg det er her også). Jeg ville undersøkt om det er andre au pairer i området/byen dere bor i før jeg fikk en i mitt hus.
Gjest anonym Skrevet 29. juli 2012 #5 Skrevet 29. juli 2012 Jeg har selv ønsket en au pair på deltid (som deles med en annen familie, og som bor hos den andre familien da jeg selv ikke har plass), men har fått høre at det ikke er lov? Så la jeg hele tanken bak meg..., men kanskje det er lov likevel??? Noen som vet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå