Gå til innhold

Importering av bilder!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Håper jeg har plassert denne tråden riktig:

Jeg trenger virkelig hjelp. Jeg sliter med å få overført bildenen mine som er av kvaliteten "RAW" ! De dukker ikke opp hvor jeg kan markere hvilke bilder jeg vil importere til datamaskinen. Men de som er i kvaliteten "FINE" kommer. Jeg kan vel ikke fikse på kvaliteten?? Jeg har speilrefleks : SONY 330.

Er det andre måter å importere bildene på? Eller hvordan fikser jeg dette problemet?! Er bilder jeg virkelig vil ha så jeg håper jeg ikke på ta nye e.l!

Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Raw-bildene er sannsynligvis akkurat de samme som jpeg-bildene, de du faktisk får overført. Sjekk filnavnene, de skal være like i par.

Hvis du ikke har planer om å bruke raw-formatet til etterbehandling av bildene trenger du heller ikke å overføre disse filene. Du kan også stille inn kameraet til å bare lagre jpeg-format.

Raw kan egentlig sammenlignes med den gode, gamle filmen, det er rådataene som kameraet fanger før det prosesserer disse videre til et jpeg-bilde som du faktisk kan se.

Endret av Zzyzx
Skrevet

RAW er uvurderlig når man skal etterbehandle bildene, ingen tvil. De fleste kameraer gir deg imidlertid valget om å skyte bare i RAW, bare i JPEG eller å lagre ett av hvert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...