Snuskepuz1 Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 (endret) Jeg har fast jobb, fast inntekt men det hender at jeg jobber overtid og får betalt deretter. Jeg har merket mer og mer at fler er intr i hva jeg tjener. Er det virkelig sånn det er? At om man tjener greit så skal folk kaste seg over en? Jeg vet ikke hvem jeg kan stole på, og hvem som liker meg og ikke pengene mine. - Og som flere har skrevet her. Skattelistene er for alle. Hvem som helst kan søke opp hvor mye jeg tjener. Endret 4. april 2011 av Snuskepuz1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Å slutte og brife til folk du møter om at du har god råd, kunne jo være en start? 5
Snuskepuz1 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2011 Å slutte og brife til folk du møter om at du har god råd, kunne jo være en start? Det er kun familien min, de nærmeste som vet hva lønnen min er. Venner og bekjente tipper bare. Der jeg jobber er det vanlig å tjene bra, alle vet at om man jobber der så har man en "feit" årslønn. Jeg hater selv når mennesker brifer om lønna si og over hvor mye penger de har. Så det har jeg ikke gjort :-) Flere råd eller?
QueenPenelope Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Jeg har fast jobb, fast inntekt men det hender at jeg jobber overtid og får betalt deretter. Jeg har merket mer og mer at fler er intr i hva jeg tjener og at de vil plutselig finne på ting med meg, så lenge jeg betaler. Er det virkelig sånn det er? At om man tjener greit så skal folk kaste seg over en? Jeg vet ikke hvem jeg kan stole på, og hvem som liker meg og ikke pengene mine. Tips? Du sier det jo selv Slutt med spanderingen og la alle betale for seg, slik det er vanlig at det fungerer. Så finner du nok kjapt ut hvem som er gratispassasjerer og hvem som er med deg fordi de liker deg.
Snuskepuz1 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2011 Du sier det jo selv Slutt med spanderingen og la alle betale for seg, slik det er vanlig at det fungerer. Så finner du nok kjapt ut hvem som er gratispassasjerer og hvem som er med deg fordi de liker deg. Greit nok det. Betaler aldri for venner ol. Men det er hinting til at jeg kan gjøre det, fordi jeg er den i "gjengen" som har fast jobb.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #6 Skrevet 3. april 2011 Forteller du folk hvor mye du tjener? I så fall, slutt med det.
Lachesis Skrevet 3. april 2011 #7 Skrevet 3. april 2011 Det er vel bare å la være å betale for andre når man gjør noe? Jeg har venner som tjener mindre enn meg, (og andre som tjener mer for den saks skyld) men jeg gidder da ikke betale for middag og kino for oss begge hver gang vi skal ut. Ikke at det noensinne har vært et tema da mine venner gjerne foreslår å gjøre noe annet om de ikke har penger. (En tur i parken med matpakke f.eks. )som er like koselig. Når det gjelder hvem du kan stole på så ville jeg vel sagt at om en av dine "venner" ringer og sier "Hei skal vi ta en tur på byen i kveld, Du betaler" så er det et sikkert tegn på at det er en "venn" du kan kassere.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #8 Skrevet 3. april 2011 Greit nok det. Betaler aldri for venner ol. Men det er hinting til at jeg kan gjøre det, fordi jeg er den i "gjengen" som har fast jobb. Så ignorer hintingen, da. Ta det som en selvfølge at alle betaler for seg, og lev deretter. Hvor vanskelig går det egentlig an å gjøre det? ...
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #9 Skrevet 3. april 2011 Det er kun familien min, de nærmeste som vet hva lønnen min er. Venner og bekjente tipper bare. Der jeg jobber er det vanlig å tjene bra, alle vet at om man jobber der så har man en "feit" årslønn. Jeg hater selv når mennesker brifer om lønna si og over hvor mye penger de har. Så det har jeg ikke gjort :-) Flere råd eller? Du kan jo forsøke å finne på ting med vennene dine som ikke koster penger, f.eks friluftsturer. Dersom de eneste syslene dere har er ting som koster penger, og at du gjerne er den eneste som har råd uten å måtte spinke og spare så oppleves det kanskje kjipt for de andre? 600k synes ihvertfall jeg er mye i lønn for en 20-åring, men nå vet ikke jeg hva slags yrke du har. Skulle jeg tippe så ville jeg sagt noe innen IT-bransjen hvor unge folk med praktisk erfaring, men kanskje ikke så mye akademisk utdannelse kan tjene bra. Siden du er kvinne så er det kanskje innen utelivsbransjen eller media?
Snuskepuz1 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2011 Du kan jo forsøke å finne på ting med vennene dine som ikke koster penger, f.eks friluftsturer. Dersom de eneste syslene dere har er ting som koster penger, og at du gjerne er den eneste som har råd uten å måtte spinke og spare så oppleves det kanskje kjipt for de andre? 600k synes ihvertfall jeg er mye i lønn for en 20-åring, men nå vet ikke jeg hva slags yrke du har. Skulle jeg tippe så ville jeg sagt noe innen IT-bransjen hvor unge folk med praktisk erfaring, men kanskje ikke så mye akademisk utdannelse kan tjene bra. Siden du er kvinne så er det kanskje innen utelivsbransjen eller media? Takk for svar :-) Endelig noen som forstod hva jeg var ute etter. Jeg er ferdig utdannet, tatt fagbrev og jobber Offshore i Nordsjøen. Dvs at jeg jobber to uker og har fri i fire uker.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #11 Skrevet 3. april 2011 Forteller du folk hvor mye du tjener? I så fall, slutt med det. Hørt om skattelistene? De er dessverre offentlige fortsatt.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #12 Skrevet 3. april 2011 Ja, 600k er høy lønn for en 20-åring. Gjennomsnittlønnen i Norge er 400k, og da for alle i arbeidsdyktig alder uansett om de er 18 eller 70 år. Når en da tar med i betrakning at lønnen øker for hvert år er det å forvente at snittet for er 20-åring er betydelig lavere enn for en 70-åring.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #13 Skrevet 3. april 2011 Takk for svar :-) Endelig noen som forstod hva jeg var ute etter. Jeg er ferdig utdannet, tatt fagbrev og jobber Offshore i Nordsjøen. Dvs at jeg jobber to uker og har fri i fire uker. Er det for en kontraktør? Statoilansatte har vel en god mer enn 600k i grunnlønn mener jeg.
SmallTalk Skrevet 3. april 2011 #14 Skrevet 3. april 2011 Er det for en kontraktør? Statoilansatte har vel en god mer enn 600k i grunnlønn mener jeg. Jeg har hørt det motsatte. At de som jobber for kontraktører tjener bedre enn de som jobber for f.eks Statoil. Uansett, 600.000 i året som 20 åring er bra lønn.
Tears.of.the.Sun Skrevet 3. april 2011 #15 Skrevet 3. april 2011 Det er bra lønn for en 20-åring ja, men det kommer litt an på hvordan bruken din også er. Det har ingen betydning med høy lønn hvis du ikke kan noe om økonomi og bruk av penger.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #16 Skrevet 3. april 2011 Jeg har fast jobb, fast inntekt men det hender at jeg jobber overtid og får betalt deretter. Jeg har merket mer og mer at fler er intr i hva jeg tjener. Er det virkelig sånn det er? At om man tjener greit så skal folk kaste seg over en? Jeg vet ikke hvem jeg kan stole på, og hvem som liker meg og ikke pengene mine. - Og som flere har skrevet her. Skattelistene er for alle. Hvem som helst kan søke opp hvor mye jeg tjener. ha-haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nei, sånn passe. Er du tjukk i hode? Du vet da hva gj.snittlønn er i Norge. Eller har du behov for å gjøre deg intr.her inne også. bare fam som vet det....gjeeeeesp 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #17 Skrevet 3. april 2011 Virker som du selv også er svært interessert i lønn, og å få bekreftet at du tjener bra. Kanskje du skal slutte med å fortelle alle hvor mye du tjener?
Østlandet Skrevet 3. april 2011 #18 Skrevet 3. april 2011 En helt utrolig mensingsløs trådstart og tråd forøvrig. Likevel gidder også jeg å ofre 2 linjer på dette rælet. Sukk...
Snop Skrevet 4. april 2011 #19 Skrevet 4. april 2011 Tilgi meg dersom jeg tar feil, men med den overskriften får jeg følelsen av at du bare fisker etter å høre (og fortelle) hvor bra du tjener. Du vet at du tjener mye, likevel spør du om vi synes du gjør det? Hva er poenget? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå