trude67 Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Hei! Bruker joggesko på jobben, men nå lukter de jammen meg tåfis! Noen som har noen gode råd for hvordan jeg kan bli kvitt lukta før i morgen? Er skepisk til å putte de i fryseren (det kan umulig være bra for maten?) og vaskemaskinen er endel av innboet i leie-leiligheten min, så vet ikke om jeg tør å kaste de inn dit heller...
Snuskepuz1 Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Hei! Bruker joggesko på jobben, men nå lukter de jammen meg tåfis! Noen som har noen gode råd for hvordan jeg kan bli kvitt lukta før i morgen? Er skepisk til å putte de i fryseren (det kan umulig være bra for maten?) og vaskemaskinen er endel av innboet i leie-leiligheten min, så vet ikke om jeg tør å kaste de inn dit heller... Har du kun et par sko? Isåfall, vask de i vasken? :-) Sett de foran ovnen til tørk. Lover ikke at all lukt går bort, men de blir hvertfall litt bedre. Jeg hadde et par joggesko som var hvite, de ble såklart for møkkete og etterhvert kom den lukten som alle hater. Jeg kastet de i badekaret med grønnsåpe og håpet på det beste. Jaggu ble de ikke både hvite og fine igjen!
trude67 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2011 Har du kun et par sko? Hihi, ja, er ikke særlig jentete når det kommer til sko, så har bare et par innesko med lys såle Tar en skrubb med såpe og vann, så får vi håpe på det beste Takk!
Gjest Lille-pus Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Tips: Vask skoen innvendig med en (eller flere) våtservietter/wipes som er beregnet på å bruke i ansiktet, fjerne sminke o.l. Bruker Simple wipes til å vaske mine ballernia'er av skinn når jeg har gått barbent i dem om sommeren. Vasker dem hver dag jeg har brukt dem altså. Fungerer fint som bare det, og ingen tåfislukt
ondebanan Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 (endret) Jeg tror ikke du rekker å fjerne tåfis-lukt permanent til imorgen. Sko skal ha minst tre dager i fryseren for å drepe bakteriene som skaper lukt. edit: det gjør forresten ingenting å ha dem i fryseren. Om du er redd for at de skal være borti matvarene kan du jo bare ha dem oppi en plastpose. Endret 3. april 2011 av ondebanan
Wonders Skrevet 4. april 2011 #6 Skrevet 4. april 2011 putt de i en plastpose i frysere, eller bruk en spray som fjerner bakterier som du får kjøpt i velassoterte skobutikker. Eller er det Scholl professional DEO-ACTIV FRESH som inneholder Aseptix enhanced oxygen active som straks fjerner dårlig lukt og holder dine føtter friske. http://www.google.no/imgres?imgurl=https://www.boots.no/butikk/img/product/image.html%3Fid%3D3273758&imgrefurl=https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html%3Fp%3D3136765%26c%3D1206%26g%3Dfalse&usg=__gwJ2Ov3qAp8lGzTvMqtHyrs7-6U=&h=170&w=170&sz=7&hl=no&start=0&sig2=dbZJN4WnN54NIwjuqFDUJg&zoom=0&tbnid=dtFwM48j9FN8kM:&tbnh=99&tbnw=99&ei=D3eZTf6ZO8vMtAbso6TBCA&prev=/images%3Fq%3Dfot%2Bspray%2Blukt%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1033%26bih%3D779%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=430&vpy=138&dur=1273&hovh=99&hovw=99&tx=70&ty=29&oei=D3eZTf6ZO8vMtAbso6TBCA&page=1&ndsp=24&ved=1t:429,r:2,s:0
kaprifolen Skrevet 6. april 2011 #7 Skrevet 6. april 2011 Eller du kan strø bakepulver inni dem og la virke en stund! Forutsetter at du har en god støvsuger å fjerne pulveret med etterpå! Bakepulveret suger til seg dårlig lukt, om du ikke vil ta dem i frysa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå