Gå til innhold

Innvandrere som vil bruke sitt eget flagg på 17.mai

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Vampen

Som? :popcorn:

Les innlegget en gang til, svaret ligger der. Om du fortsatt ikke skjønner det, les igjen. Skjønner du det fortsatt ikke, så er det nok bare å innse at det ikke er noe håp for at du noen gang skal klare å finne svaret. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seniorita

Hehe, ok, det forklarer innlegget...

Libya..

Men det er fortsatt ikke det norske flagget, så skjønner ikke helt hva du vil fram til her...

:popcorn:

Endret av Seniorita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Skal man feire Norge, så er det Norges flagg som skal opp.

Hva tror du hadde skjedd om vi viftet med det norske flagget på Afganistans nasjonaldag???

Men det er jo det som er mye av poenget noen av oss vil frem til! Nasjonaldagen representerer utrolig mye mer enn bare det norske flagget, den representerer frihet, rettigheter og et trygt land å bo i. Nei, man kunne nok ikke ha viftet med det norske flagget på Afghanistans nasjonaldag, i Norge kan man heldigvis (enn så lenge) vifte med det flagget man vil.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Men det er jo det som er mye av poenget noen av oss vil frem til! Nasjonaldagen representerer utrolig mye mer enn bare det norske flagget, den representerer frihet, rettigheter og et trygt land å bo i. Nei, man kunne nok ikke ha viftet med det norske flagget på Afghanistans nasjonaldag, i Norge kan man heldigvis (enn så lenge) vifte med det flagget man vil.

HALLELUJAH! :rodmer::romeo: :romeo: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Libya..

Men det er fortsatt ikke det norske flagget, så skjønner ikke helt hva du vil fram til her...

:popcorn:

Hehe, nei, at DU ikke skjønner det kommer ikke akkurat som en bombe.. Men kos deg med norske flagg, is og pølser på 17. mai du, for det er tydeligvis det 17. mai handler om for enkelte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

Les innlegget en gang til, svaret ligger der. Om du fortsatt ikke skjønner det, les igjen. Skjønner du det fortsatt ikke, så er det nok bare å innse at det ikke er noe håp for at du noen gang skal klare å finne svaret. :)

Ser i dine tidligere innlegg at du sender hilsen. Men til hvem og hvorfor akkurat til denne dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Noe av det virkelig fine med å bo i Norge er jo at man faktisk kan vifte med andre flagg selv på nasjonaldagen. Vi lever i et fritt land med demokrati og ytringsfrihet, da blir det noe spesielt å hisse seg opp over at folk benytter seg av de rettighetene som vi er så stolt av!

(Selv om jeg personlig hadde foretrukket om de gikk med det andre flagget i tillegg til det norske, ikke i stedet for.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt er vel jeg den eneste i denne tråden som har planer om å begå kardainalsynden "fremmed flagg på 17. mai", så om jeg skal trekke i nasjonaldrakt blir det bunad. Jeg er litt usikker på hvordan det hjelper meg..?

Hadde jeg ment at det innlegget jeg skrev, var til deg ville jeg sitert noe du sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mange andre nasjoner er det forresten som insisterer på å feire sin nasjonaldag uansett hvor i verden de er? 17. blir feiret med tog og flagg og bunad mange andre steder enn Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Ser i dine tidligere innlegg at du sender hilsen. Men til hvem og hvorfor akkurat til denne dagen?

Den siste måneden har 7 mennesker jeg bryr meg om, 3 fra svigerfamilien og 4 venner, bitt drept i kampen for de samme rettighetene som vi feirer på 17. mai. Den ene var en 19 år gammel gutt som ble skutt i hodet for å protestere fredelig, en annen var en 34 år gammel kvinne som ble meid ned av brutale styrker. I tillegg til disse har vi et stort nettverk av familie og venner som fortsatt sitter midt oppi dette. De samme folkene har bedt oss flere ganger om å hilse til Norge og si takk for all støtte, oppmerksomhet og hjelp. Disse menneskene dør i gatene for de samme verdiene som gjør vårt land så fantastisk. Og de gjør det under det flagget jeg har lyst til å veive med på 17. mai. Å veie med dette flagget i tillegg til det norske er for min del en måte å feire Norge på, samtidig som det på det personlige planet er en hilsen til både de vi har mistet og et ønske om at de andre en dag skal få det like godt som vi har i Norge.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, at DU ikke skjønner det kommer ikke akkurat som en bombe.. Men kos deg med norske flagg, is og pølser på 17. mai du, for det er tydeligvis det 17. mai handler om for enkelte.

Så får du kose deg med det libiske flagget, for det er jo tydeligvis det 17. mai handler om for deg.

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Så får du kose deg med det libiske flagget, for det er jo tydeligvis det 17. mai handler om for deg.

:ironi:

Nei, det handler ikke om det libYske flagget, det handler om ytringfrihet, menneskerettigheter, personlig frihet, demokrati og en grunnlov som sikrer sine borgere grunnleggende rettigheter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

At jeg ikke skjønner kommer ikke som en bombe? Kan du ikke komme med noe mer saklig eller har du godt tom for ord nå? :fnise:

Det at du velger å bruke nasjonaldagen vår som en støttekonsert for libya synes jeg ingenting om.

Uansett hvordan du tolker det så er 17. mai vår grunnlovsdag der vi feierer at Norge fikk grunnlov og frihet. Skjønner ikke at det er så vanskelig å skjønne at alle land har sin egen dag, Har du behov for å feire ett annet land enn Norge gjør du det på nasjonaldagen til det landet du feierer.

Skal vi følge ditt eksempel kunne vi like godt løpt rundt med alle verdens flagg hver eneste dag å hatt verdens dagen.

17. mai er Norges dag, 1. september er Libyas, jeg foreslår at du velger riktig flagg til riktig dato. Jeg ødelegger ikke Libyas dag og vil heller ikke at du ødelegger min.

Og Takk, selvfølgelig skal jeg kose meg med masse is og pølser sammen med min Mann og Datter. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Seniorita

Hvor mange andre nasjoner er det forresten som insisterer på å feire sin nasjonaldag uansett hvor i verden de er? 17. blir feiret med tog og flagg og bunad mange andre steder enn Norge...

Det er da mange folkegrupper som feierer sin egen nasjonaldag og nyttårsaften i Norge. Og det er vel ikke at Nordmenn insisterer på å få feiredagen vår i utlandet, heller frivillig initaiv.

Og det er da ingen i Norge som nekter andre å feire sin egen nasjonal dag her i landet. Men hvorfor skal di blande den inn i vår? Bruk din egen forbanna dag!

Endret av Seniorita
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det at du velger å bruke nasjonaldagen vår som en støttekonsert for libya synes jeg ingenting om.

Det kan man vel bruke en annen dag i året på? 17 mai er tross alt Norges dag og ikke libya sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

At jeg ikke skjønner kommer ikke som en bombe? Kan du ikke komme med noe mer saklig eller har du godt tom for ord nå? :fnise:

Uansett hvordan du tolker det så er 17. mai vår grunnlovsdag der vi feierer at Norge fikk grunnlov og frihet. Skjønner ikke at det er så vanskelig å skjønne at alle land har sin egen dag, Har du behov for å feire ett annet land enn Norge gjør du det på nasjonaldagen til det landet du feierer.

Skal vi følge ditt eksempel kunne vi like godt løpt rundt med alle verdens flagg hver eneste dag å hatt verdens dagen.

17. mai er Norges dag, 1. september er Libyas, jeg foreslår at du velger riktig flagg til riktig dato. Jeg ødelegger ikke Libyas dag og vil heller ikke at du ødelegger min.

Og Takk, selvfølgelig skal jeg kose meg med masse is og pølser sammen med min Mann og Datter. ;)

Hehe, dette svaret understreker hvorfor det ikke er en bombe at du ikke skjønner det.. 1. september er årsdagen for når Gaddafi tok makten i Libya i et militærkupp, det er Gaddafis dag, ikke Libyas dag. Å feire denne dagen med Libyas uavhengighetsflagg ville være ca like logisk og passende som å møte opp på en 8. mai markering med nazi flagg.

Og nok en gang, 17. mai er ikke en feiring av Norges FRIHET, det kom på en annen dato og flere år senere enn det vi feirer. Jeg har allerede forklart opp og ned hvorfor jeg velger å feire som jeg gjør, så hva du syntes er meg ganske så likegyldig. :) Jeg gjør også en del andre ting som ikke er main stream for å markere og feire 17. mai, er det greit for deg?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det handler ikke om det libYske flagget, det handler om ytringfrihet, menneskerettigheter, personlig frihet, demokrati og en grunnlov som sikrer sine borgere grunnleggende rettigheter.

Ja, jeg hører du sier det, men det gir fortsatt ingen mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

Men ytringsfriheten stiller også krav om at du ikke skal støte noen. Noe du faktisk ganske tydelig gjør.

Dette handler dessuten ikke om ytringsfrihet, men om respekt for en feiring for Norge og vår grunnlov. Du blander det grunnloven inneholder med feiringen av den. Libya hadde ikke en eneste finger med i spillet på eidsvoll i 1814. Så hold di utenfor feiringen. Du kan bruke resten av di 364 dagene i året til å utføre yttringsfriheten din og vise dine meninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Men ytringsfriheten stiller også krav om at du ikke skal støte noen. Noe du faktisk ganske tydelig gjør.

Dette handler dessuten ikke om ytringsfrihet, men om respekt for en feiring for Norge og vår grunnlov. Du blander det grunnloven inneholder med feiringen av den. Libya hadde ikke en eneste finger med i spillet på eidsvoll i 1814. Så hold di utenfor feiringen. Du kan bruke resten av di 364 dagene i året til å utføre yttringsfriheten din og vise dine meninger.

:takke::tommel:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...