Gjest Heloise Skrevet 3. april 2011 #81 Del Skrevet 3. april 2011 Nå er det vel faktisk ikke sånn at du kan bestemme hvordan andre mennesker skal vise respekt? og når antydet jeg at jeg alene bestemmer dette? Du sier din mening, jeg sier min. Aksepter det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. april 2011 #82 Del Skrevet 3. april 2011 og når antydet jeg at jeg alene bestemmer dette? Du sier din mening, jeg sier min. Aksepter det. Forskjellen er at du skriver at HVIS DE VIL VISE RESPEKT så.. Da har du faktisk langt på vei lagt føring for andre mennesker. Og aksepter det? Ja, jeg aksepterer at du sier din mening, betyr det at jeg ikke kan si deg i mot? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 3. april 2011 #83 Del Skrevet 3. april 2011 Du er bare ute etter krangling ser det ut som? *melder seg ut* Saklig diskusjon kan jeg være med på, men ikke slikt som dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. april 2011 #84 Del Skrevet 3. april 2011 Du er bare ute etter krangling ser det ut som? *melder seg ut* Saklig diskusjon kan jeg være med på, men ikke slikt som dette. Hehe, øøøøh? Hvor er avsporingen eller det useriøse? Misforstod jeg? Skrev du ikke at hvis folk vil vise respekt, så må de bruke det norske flagget? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 3. april 2011 #85 Del Skrevet 3. april 2011 Nøyaktig hva er det vi feirer på 17. mai....? Nettopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. april 2011 #86 Del Skrevet 3. april 2011 Nøyaktig hva er det vi feirer på 17. mai....? Nettopp Den norske grunnloven. Neste spørsmål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 3. april 2011 #87 Del Skrevet 3. april 2011 Den norske grunnloven. Neste spørsmål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 3. april 2011 #88 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Altså, når det er snakk om respekt er det faktisk temmelig enkelt å se hva som er respektløst og ikke på denne dagen, på samme måte som noen ting er respektløst i andre land. Det vil feks alltids være en og annen fra thailand som driter i om du peker sålen av foten din mot ham/henne, på samme måte som at mange driter i hvilket flagg man bruker på 17 mai... men det er likevel veldig enkelt og åpenbart hva man skal gjøre for å vise respekt. Dette er faktisk såpass allmenn viten at jeg sliter med å kalle dette subjektivt. Endret 3. april 2011 av Snop 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eugene Onegin Skrevet 3. april 2011 #89 Del Skrevet 3. april 2011 Siden det er den Norske nasjonaldagen så burde man bare bruker Norske flagg om dette gjør meg til rasist fordi jeg mener det så får det så være 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. april 2011 #90 Del Skrevet 3. april 2011 Ja? Den samme som gir oss YTRINGSFRIHET? Og den skal vi feire med å forby folk å feire på den måten de vil? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. april 2011 #91 Del Skrevet 3. april 2011 Altså, når det er snakk om respekt er det faktisk temmelig enkelt å si hva som er respektløst og ikke på denne dagen, på samme måte som noen ting er respektløst i andre land. Det vil feks alltids være en og annen fra thailand som driter i om du peker sålen av foten din mot seg, på samme måte som at mange driter i hvilket flagg man bruker på 17 mai... men det er likevel veldig enkelt og åpenbart hva man skal gjøre for å vise respekt. Dette er faktisk såpass allmen viten at jeg sliter med å kalle dette subjektivt. Så om jeg, som nordmann, velger å gå makerer dagen på en annen måte enn deg er jeg respektløs? Mot hvem isåfall? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 3. april 2011 #92 Del Skrevet 3. april 2011 kan man ikke ha på seg egen nasjonaldrakt (fra sitt land) og veive med norskt flagg? Det norske flagget representerer Norge, 17mai feier vi grunnloven og Norge, derfor norskt flagg. Om man skal veive med alle andre flagg på nasjonaldagen mister litt av betydningen av flagget vårt sin mening. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. april 2011 #93 Del Skrevet 3. april 2011 Hvorfor er det forresten alltid slik at de første til å nevne rasisme i en slik debatt alltid er de som har behov for å understreke at de IKKE er rasister? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 3. april 2011 #94 Del Skrevet 3. april 2011 kan man ikke ha på seg egen nasjonaldrakt (fra sitt land) og veive med norskt flagg? Det norske flagget representerer Norge, 17mai feier vi grunnloven og Norge, derfor norskt flagg. Om man skal veive med alle andre flagg på nasjonaldagen mister litt av betydningen av flagget vårt sin mening. Ja, dette. Enig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. april 2011 #95 Del Skrevet 3. april 2011 kan man ikke ha på seg egen nasjonaldrakt (fra sitt land) og veive med norskt flagg? Det norske flagget representerer Norge, 17mai feier vi grunnloven og Norge, derfor norskt flagg. Om man skal veive med alle andre flagg på nasjonaldagen mister litt av betydningen av flagget vårt sin mening. Så langt er vel jeg den eneste i denne tråden som har planer om å begå kardainalsynden "fremmed flagg på 17. mai", så om jeg skal trekke i nasjonaldrakt blir det bunad. Jeg er litt usikker på hvordan det hjelper meg..? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 3. april 2011 #96 Del Skrevet 3. april 2011 Så om jeg, som nordmann, velger å gå makerer dagen på en annen måte enn deg er jeg respektløs? Mot hvem isåfall? Det er respektløst mot den store andelen av den norske befolkning som mener at dette er upassende. Hva DU mener om saken har like lite å si som det har at jeg synes det er teit og usaklig at man ikke kan spise ku i india. Nå har du riktignok et spesielt, om ikke litt snodig, motiv for å vaie med et annet lands flagg. Så for deg oppleves dette selvfølgelig annerledes enn alle de (som vil være flesteparten) som kommer til å oppfatte det som upassende og malplassert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. april 2011 #97 Del Skrevet 3. april 2011 Det er respektløst mot den store andelen av den norske befolkning som mener at dette er upassende. Hva DU mener om saken har like lite å si som det har at jeg synes det er teit og usaklig at man ikke kan spise ku i india. Nå har du riktignok et spesielt, om ikke litt snodig, motiv for å vaie med et annet lands flagg. Så for deg oppleves dette selvfølgelig annerledes enn alle de (som vil være flesteparten) som kommer til å oppfatte det som upassende og malplassert. Så det du sier er at man skal la det man selv mener er rett og riktig styres av hva enkelte mennesker måtte mene og synse på generell basis? Snodig? Hva er snodig med det? Jeg har en tilknytning til det flagget og ønsker å markere hva jeg setter pris på med mitt fedreland ved å inkludere et flagg som for meg understreker hva jeg skal være takknemlig for? Det er det snodige? Ikke at folk går bananas på grunn av 1 ikke-norsk flagg i et hav av norske? På en dag hvor man feirer den loven som gir mennesker lov til å ytre seg på den måten de ønsker? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 3. april 2011 #98 Del Skrevet 3. april 2011 Føler det blir som å feire Lise,når det er Tone som har bursdag 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 3. april 2011 #99 Del Skrevet 3. april 2011 Føler det blir som å feire Lise,når det er Tone som har bursdag Ja, eller (for å dra den litt langt) man går ikke i andres bryllup iført sin egen brudekjole. "Deres dag, men se på MEG!" 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 3. april 2011 #100 Del Skrevet 3. april 2011 Ytringsfriheten gir deg en viss rett til å provosere. Men ikke til å kreve at folk ikke skal bli provosert. Hvis du i et annet land viftet med flagget til en nasjon dette landet drev å bombet sønder og sammen, ville du i tillegg til all oppmerksomhet også få alle skarpskytterriflene rettet mot deg. Av en eller annen grunn ville nok sikkerhetspersonell anta at du kunne være iført et bombebelte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå