AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #61 Del Skrevet 3. april 2011 Noe så tåpelig! Hvorfor i alle dager skal noen bruke et annet flagg enn det Norske flagget på 17.mai?! Det er Norges Nasjonaldag, da er det norske flagg som skal opp! Om utlenningene ikke liker dette, får di holde seg innomdørs denne dagen!! Utlanske mennesker krever litt for mye! Selv har jeg aldri sett noen med kun utenlandske flagg, men jeg har sett noen (svært få) bruke sitt eget og det norske for å vise at de også er fra et annet land, men som også vil feire Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 3. april 2011 #62 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg ser virkelig ikke problemet! Når har det vært et problem at andre vifter med så masse ikke-norske flagg at det blir et problem? Hvis noen velger å gjore det så merker de nok relativt fort at det kanskje ikke var det smarteste å gjøre. Men å hisse seg sånn opp over noe som aldri har vært en reell trussel mot den norske nasjonaldagen er bare hysterisk. Jeg har aldri,verken i Sandnes eller Stavanger, sett annet enn norske flagg. Det var heller ikke særlig med andre flagg andre plasser i landet heller, om jeg ikke husker feil. Bare en hel haug av sinte mennesker på facebook. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 3. april 2011 #63 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg ser virkelig ikke problemet! Når har det vært et problem at andre vifter med så masse ikke-norske flagg at det blir et problem? Hvis noen velger å gjore det så merker de nok relativt fort at det kanskje ikke var det smarteste å gjøre. Men å hisse seg sånn opp over noe som aldri har vært en reell trussel mot den norske nasjonaldagen er bare hysterisk. Jeg har aldri,verken i Sandnes eller Stavanger, sett annet enn norske flagg. Det var heller ikke særlig med andre flagg andre plasser i landet heller, om jeg ikke husker feil. Bare en hel haug av sinte mennesker på facebook. Nå sier ikke jeg at jeg faktisk har sett dette. Hadde jeg sett noen gå rundt med et Japansk flagg da, så hadde jeg reagert. Jeg hadde ikke blitt helt hysterisk, men hadde ikke likt det. Som jeg har sagt, så hadde jeg aldri vært ute på Tysklands nasjonaldag og gått rundt i byen med et Norsk flagg. Det blir jo helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #64 Del Skrevet 3. april 2011 Det norske flagget representerer ett land med likestilling og frihet. Et flagg fra somalia eller saudi arabia representerer Kvinneunndertrykning, Islam og sharia. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 3. april 2011 #65 Del Skrevet 3. april 2011 Men hvorfor i all verden feire den norske grunnloven og norsk selvstyre ved å veive med det etiopiske flagget? Hvor er logikken i at et etiopisk flagg er et uttrykk for glede over å være norsk? Og hvor er motsetningen mellom mangfold og det å veive med det norske flagget på den norske grunnlovsdagen? Det norske flagget innbefatter jo alt det Norge er - også minoriteter og innvandrere. Jeg kan liksom ikke se for meg at jeg, om jeg hadde bosatt meg i f.eks. Colombia, skulle ha veivet med mitt norske flagg på Colombias nasjonaldag. Jeg ville ha følt det mye mer naturlig å stolt heve det colombianske flagget sammen med dem, som en av dem, takknemlig og glad over å få leve og bidra i et land deres forfedre har bygget opp. Logikken er jo at det viser at man er innvandrer og samtidig at man er glad i Norge. Det er jo mange nordmenn i USA som trekker på seg bunaden og putter et norsk flagg sammen med det amerikanske på postkassa 4. juli, jeg skjønner godt tanken bak og ser slett ikke problemet. Jeg hadde sikkert feiret Colombias nasjonaldag som colombianerne gjør, men hva du og jeg føler vi vil gjøre er vel ikke århundrets rettesnor for hva alle skal gjøre. Andre tenker kanskje annerledes og har lyst å gjøre andre ting, og det handler om det kan aksepteres eller ei. Og jeg har iallefall full aksept for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #66 Del Skrevet 3. april 2011 Når de iranske kollegaene min klarer å bruke det norske flagget på 17.mai, da burde jammen andre klare det også, så kan de bruke sitt eget flagg på SIN nasjonaldag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 3. april 2011 #67 Del Skrevet 3. april 2011 Det er Norge sin nasjonaldag. Synes man får bruke det norske flagget eller la være å bruke noe flagg. Andre land har deres egne nasjonaldager, bruk andre land sine flagg da, eller ved andre anledninger der det passer. Jeg hadde ikke veivet med det norske flagget i andre land på deres nasjonaldager. Jeg synes det er merkelig å i det hele tatt mene at det er greit og bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 3. april 2011 #68 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg liker ikke at det brukes andre flagg en det norske på 17.mai, og nei, jeg er IKKE rasist. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. april 2011 #69 Del Skrevet 3. april 2011 Vampen, du har fine motiver, men hvor mange tror du egentlig kommer til å automatisk forstå disse? Og så lenge ca ingen kommer til å skjønne det, er det ikke da bedre å få fram budskapet ditt på en annen måte? Det er en annen sak, jeg er ikke ut etter å få frem et budskap eller oppmerksomhet. Jeg er ute etter å feire Norges dag på den måten JEG syntes er finest. At jeg gikk inn i denne debatten er først og fremst for å vise noen at det kan være andre motiver enn at man vil være "frekk" mot Norge eller at man feirer andre land på Norges dag, for at man velger å bruke andre flagg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. april 2011 #70 Del Skrevet 3. april 2011 Logikken er jo at det viser at man er innvandrer og samtidig at man er glad i Norge. Det er jo mange nordmenn i USA som trekker på seg bunaden og putter et norsk flagg sammen med det amerikanske på postkassa 4. juli, jeg skjønner godt tanken bak og ser slett ikke problemet. Jeg hadde sikkert feiret Colombias nasjonaldag som colombianerne gjør, men hva du og jeg føler vi vil gjøre er vel ikke århundrets rettesnor for hva alle skal gjøre. Andre tenker kanskje annerledes og har lyst å gjøre andre ting, og det handler om det kan aksepteres eller ei. Og jeg har iallefall full aksept for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 3. april 2011 #71 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Det norske flagget representerer ett land med likestilling og frihet. Et flagg fra somalia eller saudi arabia representerer Kvinneunndertrykning, Islam og sharia. Tull. Det Somalske eller Saudi Arabiske flagget representerer landene. Og hva landet representerer er opp til hver enkelt. Man kan være glad i og stolt av landet sitt tross i feil og mangler, og det skal man jaggu få lov til! Synes det er en ufattelig dømmende tankegang du har her. Endret 3. april 2011 av Tonje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 3. april 2011 #72 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg forstår enda ikke hva som er vitsen med å vifte med et annet flagg enn det Norske flagget på vår nasjonaldag. Samme hvis vi var i et annet land på de sin nasjonaldag. Ville som sagt blitt helt feil å vifte med det Norske flagget da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 3. april 2011 #73 Del Skrevet 3. april 2011 Direkte respektløst spør du meg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bukett Skrevet 3. april 2011 #74 Del Skrevet 3. april 2011 Syns jeg husker at det var en enorm debatt om utlendinger som ville bruke sitt eget flagg på 17.Mai, og ikke Norgesflagget. De gjør det jo av respekt for landet de bor i: Norge. De viser litt av seg selv og hvem de er - til ære for Norge på den symbolske dagen, der det norske folk presser seg inn i bunadene sine og sprader rundt med de norske flaggene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. april 2011 #75 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg forstår enda ikke hva som er vitsen med å vifte med et annet flagg enn det Norske flagget på vår nasjonaldag. Samme hvis vi var i et annet land på de sin nasjonaldag. Ville som sagt blitt helt feil å vifte med det Norske flagget da. Og det er helt greit at du ikke forstår det, men det betyr ikke at alle tenker på samme måte som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 3. april 2011 #76 Del Skrevet 3. april 2011 Hvis de vil vise respekt så bruker de det norske flagget, ikke andre flagg. Det er min mening. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. april 2011 #77 Del Skrevet 3. april 2011 Hvis de vil vise respekt så bruker de det norske flagget, ikke andre flagg. Det er min mening. Nå er det vel faktisk ikke sånn at du kan bestemme hvordan andre mennesker skal vise respekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 3. april 2011 #78 Del Skrevet 3. april 2011 Og det er helt greit at du ikke forstår det, men det betyr ikke at alle tenker på samme måte som deg. Nei å det har jeg heller ikke sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #79 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg synes ikke nordmenn stiller for høye krav om de bare vil ha noe så enkelt som norske flagg på 17. Mai. Når man er med på feiringen til et folkm som har en egen kultur, er det normalt å unngå ting som er unødvendig og provoserer. Her er det så enkelt som at vi foretrekker norsk flagg på den ene dagen vi feirer Norge. Det har noe med å forstå det norske folket og tradisjonene deres. Nasjonaldagen skal handle om Norge, og det synes jeg faktisk er en ganske beskjeden ting å be om. Bare den ene dagen liksom.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 3. april 2011 #80 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg synes ikke nordmenn stiller for høye krav om de bare vil ha noe så enkelt som norske flagg på 17. Mai. Når man er med på feiringen til et folkm som har en egen kultur, er det normalt å unngå ting som er unødvendig og provoserer. Her er det så enkelt som at vi foretrekker norsk flagg på den ene dagen vi feirer Norge. Det har noe med å forstå det norske folket og tradisjonene deres. Nasjonaldagen skal handle om Norge, og det synes jeg faktisk er en ganske beskjeden ting å be om. Bare den ene dagen liksom.. Er dette noe alle nordmenn er enig om? For jeg kan ikke huske å ha skrevet under på det oppropet. Jeg personlig hadde foretrukket det om alle, nordmenn inkludert, var litt mer bevisst på hva vi faktisk feirer denne dagen, fremfor å henge seg helt opp i de ytre detaljene, som flagg, bunad, pølser og is. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå