Gå til innhold

Selger nekter å selge uten frakt med sporing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En selger har et bilde til salgs som jeg har superlyst på: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=27726576. Det er jo ikke akkurat stort så jeg synes å sende det med frakt, og da gjøre at jeg må betale kr 160 er utrolig unødvendig, fordi jeg kunne fått frakt for rundt 100 kr ellers. Det er jo litt avgjørende når en ting koster 300.

Har selger rett til å kreve dette? Er jeg den eneste som synes at dette er super urimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har selger rett til. Slik forsikrer han seg om at du ikke kan påstå at pakken ikke er mottatt og nekte å betale.

Skrevet

Kan dere ikke bruke finn.no sin betalingsgaranti?

Skrevet (endret)

Kan dere ikke bruke finn.no sin betalingsgaranti?

Leste du den tråden Maharet refererte til? De brukte beralingsgarantien...

Endret av chikako
Skrevet

For å være ærlig synes jeg det er det eneste som er forsvarlig av selger. Å bruke betalingsgaranti er vel og bra det, men om kjøper påstår at varen ikke er motatt, og pakken ikke kan spores, vil selger i de fleste tilfeller stå ansvarlig for økonomisk tap.

Et bilde bør dessuten sendes godt pakket inn, og jeg synes ikke 60 kroner ekstra er mye for å forsikre seg om at pakken kommer fram.

Personlig sender jeg kun varer med verdi under 100 kroner uten sporing. Da kan jeg forstå at kjøper synes det er tull å bruke 130 kroner, altså mer enn varens verdi, for å få pakken tilsendt. Jeg spesifiserer da selvfølgelig at eventuelt økonomisk tap går over på kjøper, og jeg anbefaler det ikke. Jeg mener at om man har lyst på en vare, så kan man betale under 200 kroner for å få den tilsendt.

Hvis du ikke ønsker å bruke 60 kroner mer på å få varen tilsendt, synes jeg du bør vurdere om du liker varen godt nok.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har selger rett til å kreve dette?

Hva i all verden får deg til å lure på det? Han har da ingen plikt til å selge til deg overhodet :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Er jeg den eneste som synes at dette er super urimelig?

Ja, det er du nok. Dette er den eneste sikre måten å handle på for selger, og man er ganske dum dersom man driver på finn og ikke setter slike regler. Det du egentlig ber om her er frihet til å lure selgeren.

• Liker 1
Skrevet

Selger har rett til det ja. Og om ikke du vil gå med på det, så finnes det alltids noen andre som har lyst til å kjøpe bildet og betale sporing.

Skrevet (endret)

Selger har rett til det ja. Og om ikke du vil gå med på det, så finnes det alltids noen andre som har lyst til å kjøpe bildet og betale sporing.

Et alternativ er jo å sende ting som rekommandert brevpost. Men TS ville kjøpe et bilde, og da er jo det for stort.

Men jeg skjønner ikke helt hvilket frakTalternativ TS ser for seg? Det finnes vel bare Norgespakker og smartpost-esker å få kjøpt på postkontoret, og disse inneholder jo sporing. Det er vel ikke så mange som har nok esker liggende til å sende en pakke uten å kjøpe emballasje?

Endret av Hvitdrøm
Skrevet

Hvorfor står det da nederst i annonsen at selger kan spleise på frakt om noen kjøper for mer enn xx antall hundre? Da tror jg jaggu jeg skal spørre om hun vil spleise for meg også

Fordi hun oppfordrer til større kjøp ved å premiere det? Etter å ha sett annonsen skjønner jeg virkelig ikke hva du klager over, her står det klart og tydelig hvilke leveringsbetingelser selger setter, og det hele virker ryddig for begge partner. Selger kan sette de betingelsene hun vil, og du står fritt til å la være å handle.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En selger har et bilde til salgs som jeg har superlyst på: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=27726576. Det er jo ikke akkurat stort så jeg synes å sende det med frakt, og da gjøre at jeg må betale kr 160 er utrolig unødvendig, fordi jeg kunne fått frakt for rundt 100 kr ellers. Det er jo litt avgjørende når en ting koster 300.

Har selger rett til å kreve dette? Er jeg den eneste som synes at dette er super urimelig?

Nå er det flere andre tråder om akkurat samme tema...der mottaker nekter for å ha mottatt varen. Du lager et poeng for 60 kr.

Det er mye svindel på Finn,så nå må folk lære. Også du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...